Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 7148
Forskningen ang homofil adopsjon er mangelfull. De fleste studier er utført med lesbisk stebarnsadopsjon der en av partene er barnets biologiske mor. En slik adopsjon kan ikke sidestilles med at barnet blir adoptert bort til ukjente "foreldre". De fleste studiene er utført av enkeltpersoner eller grupper med interesse innenfor området, noe som gjør at resultatene må bli sett på som ei dokusåpe der resultatet av studien er satt på forhånd. Jeg har tilgode å se en studie utført av ei nøytral forskningsgruppe, der barn blir adoptert til både homofile og lesbiske par der ingen av foreldrene er barnas biologiske foreldre. Jeg har også tilgode å se studier over en lengre perriode, samt med nok deltakere til at studien skal ha tyngde som en samfunnsvitenskapelig studie.

Når det kommer til argumentet med mobbing er det faktisk et veldig viktig argument. Hele samfunnet har et ansvar når det kommer til mobbing, ikke bare mobberene. Se på tråden Dagens bloggere der ei ung jente (ølløve) blir offer for mobbing pga bloggen sin. Her er det bre enighet om at foreldrene burde vært inne i bildet og stoppet henne. Foreldre, skole og samfunnet har et ansvar for å stoppe mobbing, ikke å sette barn i en situasjon hvor det er stor sjanse for at de faktisk blir utsatt for systematisk mobbing gjennom hele oppveksten. Det er på ingen måte snakk om å legge ansvaret over på offer, men å faktisk hindre at det blir et offer. Hvorfor er det så uendelig mange homofile som ikke tørr å komme ut av skapet? Jeg tror det er av frykt for mobbing.

Et barn som er adoptert lurer ofte på om foreldrene ikke ville ha dem og har mange tanker rundt dette, noe som gjør dem ekstra sårbare ovenfor mobbing, spesielt mobbing som går på foreldreforhold. Snakk med folk som er fjernadoptert, fortrinnsvis voksne, og spør dem om dette! Det å utsette et barn som i utgangspunktet er sårbart for en slik situasjon er rett og slett ikke human behandling og en egoistisk handling av adoptivforeldrene. Lesbiske og homofile har "valgt" å leve i en type forhold som fra naturen sin side ikke kan gi dem barn.
Jeg tror at som alle store endringer er det en tilvenningfase.

Ja,
for at homofile skal kunne adoptere, barna vil bli pionerer i denne prinsipielle og høyest unødvendig kontroversielle sak.
Uansett hvor lenge vi venter med dette kommer overgangen til og være spesiell, dere må innse at dette kommer til og skje før eller siden, derfor er det slik at hvor raskere vi får innført rettigheten hvor bedre blir det for barn som trenger et hjem og resurssterke og fornuftige foreldre som får oppfylt et sterkt ønske å muligheten til og bidra til samfunnet.
Sitat av fetter Vis innlegg
Det er ikke noe godt argument. Les tråden for mange grunner til hvorfor.
Vis hele sitatet...
les inlegget midt en gang til, og lengre enn den ene setningen så ser du at jeg er enig med deg. Det er et argument som folk med fordommer kommer med, som kun er et argument pga at det finnes folk med fordommer. En ond sirkel som man ikke kan befinne seg i.
Lesbiske og homofile som adopterer lever et kunstig liv.
Sitat av Corre Vis innlegg
Forskningen ang homofil adopsjon er mangelfull. De fleste studier er utført med lesbisk stebarnsadopsjon der en av partene er barnets biologiske mor. En slik adopsjon kan ikke sidestilles med at barnet blir adoptert bort til ukjente "foreldre". De fleste studiene er utført av enkeltpersoner eller grupper med interesse innenfor området, noe som gjør at resultatene må bli sett på som ei dokusåpe der resultatet av studien er satt på forhånd. Jeg har tilgode å se en studie utført av ei nøytral forskningsgruppe, der barn blir adoptert til både homofile og lesbiske par der ingen av foreldrene er barnas biologiske foreldre. Jeg har også tilgode å se studier over en lengre perriode, samt med nok deltakere til at studien skal ha tyngde som en samfunnsvitenskapelig studie.

Når det kommer til argumentet med mobbing er det faktisk et veldig viktig argument. Hele samfunnet har et ansvar når det kommer til mobbing, ikke bare mobberene. Se på tråden Dagens bloggere der ei ung jente (ølløve) blir offer for mobbing pga bloggen sin. Her er det bre enighet om at foreldrene burde vært inne i bildet og stoppet henne. Foreldre, skole og samfunnet har et ansvar for å stoppe mobbing, ikke å sette barn i en situasjon hvor det er stor sjanse for at de faktisk blir utsatt for systematisk mobbing gjennom hele oppveksten. Det er på ingen måte snakk om å legge ansvaret over på offer, men å faktisk hindre at det blir et offer. Hvorfor er det så uendelig mange homofile som ikke tørr å komme ut av skapet? Jeg tror det er av frykt for mobbing.

Et barn som er adoptert lurer ofte på om foreldrene ikke ville ha dem og har mange tanker rundt dette, noe som gjør dem ekstra sårbare ovenfor mobbing, spesielt mobbing som går på foreldreforhold. Snakk med folk som er fjernadoptert, fortrinnsvis voksne, og spør dem om dette! Det å utsette et barn som i utgangspunktet er sårbart for en slik situasjon er rett og slett ikke human behandling og en egoistisk handling av adoptivforeldrene. Lesbiske og homofile har "valgt" å leve i en type forhold som fra naturen sin side ikke kan gi dem barn.
Vis hele sitatet...
Selv mener jeg at det at barn blir mobbet pga at de f.eks. har 2 fedre ikke er et argument. Vi vil aldri få bukt med fordommene i samfunnet om vi ikke bryter med normene. Men nok om det.

Situasjonen i dag er at det ikke er nok par som ønsker å adoptere, og alternativet for ungen er å vokse opp på et barnehjem/instutisjon i flere tilfeller. Vil det ikke være bedre for ungen å vokse opp med en familie med 2 pappaer som er veldig glad i ungen de adopterte (regner med de i vil være det, hvorfor ellers skulle de adoptere ungen?) i stede for på en instutisjon?
Sitat av fxxked Vis innlegg
Lesbiske og homofile som adopterer lever et kunstig liv.
Vis hele sitatet...
Hva er det for noe å si a?
argumentet med at unger til homofile kan bli mobbet:
skal ikke fattige, jøder, svarte, gingers osv få adoptere?
flere som mobber dem, vil jeg tro.
nå har jeg ikke lest alle innlegg, men jeg skal bare komme med enkel psykologi.

alle barn diskriminerer, men de diskriminerer (nå snakker jeg om veldig små barn, fra ca 3mdn-8mnd) ikke kjønn, de diskriminerer fremmede, altså de som ikke har vært mye tilstede, eller vist noen form for omsorg.

Det har INGEN TING å si om kjønn, det har kun å si om du viser omsorg (hjelp, kjærlighet, mat, kos, trøst, være der...).

Det mobbeargumentet har kun med samfunnets holdninger å gjøre, noe som er plastisk, det kan endre seg. Og det er med folkets holdninger.
Sist endret av Eolin; 13. november 2010 kl. 23:20. Grunn: trykket på lever svar for fort.
Meg med to menn som foreldre. Faen jeg hadde vært fucked up i hodet og sikkert sagt "ja, la dem få adoptere". Vokse opp uten en farsfigur høres bra trist ut imo. Sikkert fun å vokse opp med 2 lesber tho.

Når jeg tenker meg om så burde ingen få lov til å adoptere.

Egentlig ganske enkelt å forklare fordelene med en biologisk mor om man tar en titt på hvordan smerte(aka fødsel) fører til sterkere tilknytning. Adoptivmødre har ikke denne tilknytningen. Om barnet ikke har foreldre bryr jeg meg ikke så veldig om.

Og btw, har ikke disse homsene og lesbene allerede whinet seg til disse rettighetene? Mener å huske jeg såg noen skinna hjernedøde kvinnfolk+geylius krangle med noen prester. Så mange dårlige argumenter samlet på en plass skal man lete lenge etter.

Joda, ekteskapsloven fra 1 jan 2009. Huff hvor tiden flyr.
"Det betyr at homofile og lesbiske kan gifte seg på lik linje med heterofile, bli vurdert som adoptivforeldre og at lesbiske par kan få offentlig hjelp til assistert befruktning."

LOL sier jeg bare.

Uansett deilig å være fordomsfull

Mobbing et problem? I Osloområdet er blir det sikkert et statussymbol om noen år...
Sist endret av toeless; 15. november 2010 kl. 10:58.
Sitat av toeless Vis innlegg
Meg med to menn som foreldre. Faen jeg hadde vært fucked up i hodet og sikkert sagt "ja, la dem få adoptere". Vokse opp uten en farsfigur høres bra trist ut imo. Sikkert fun å vokse opp med 2 lesber tho.
Vis hele sitatet...
Påstår du her at et menneske med et annet moralsk standpunkt enn det du innehar akkurat nå er "fucked up i hodet"? Som igjen impliserer at om du noen gang skulle endre mening så er du også "fucked up i hodet"? Virker ærlig talt ikke særlig klokt.

Sitat av toeless
Når jeg tenker meg om så burde ingen få lov til å adoptere.

Egentlig ganske enkelt å forklare fordelene med en biologisk mor om man tar en titt på hvordan smerte(aka fødsel) fører til sterkere tilknytning. Adoptivmødre har ikke denne tilknytningen.
Vis hele sitatet...
Så de som føder via keisersnitt blir ikke like glad i barna sine? Det er typisk sånn som krever kilder.

Sitat av toeless
Om barnet ikke har foreldre bryr jeg meg ikke så veldig om.
Vis hele sitatet...
Det handler altså ikke om barnas beste, dette her? Hva handler det om da? At homofile ikke skal få adoptere bare for å være jævlig mot de?

Sitat av toeless
Og btw, har ikke disse homsene og lesbene allerede whinet seg til disse rettighetene?
Vis hele sitatet...
Ja, akkurat som de svarte "whinet" seg frem i bussen og ut av slavedriften og kvinnene "whinet" seg til stemmeurnene og arbeidsmarkedet.

Sitat av toeless
Joda, ekteskapsloven fra 1 jan 2009. Huff hvor tiden flyr.
"Det betyr at homofile og lesbiske kan gifte seg på lik linje med heterofile, bli vurdert som adoptivforeldre og at lesbiske par kan få offentlig hjelp til assistert befruktning."

LOL sier jeg bare.
Vis hele sitatet...
Hva er det med dette som du ler høyt av? Du glemmer av både premisset, argumentasjonen og konklusjonen.

Sitat av toeless
Uansett deilig å være fordomsfull
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Hva oppnår du med å basere dine konklusjoner og meninger på oppkonstruerte fordommer fremfor å basere de på de virkelige realitetene? Hva er hensikten?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Corre Vis innlegg
Når det kommer til argumentet med mobbing er det faktisk et veldig viktig argument. Hele samfunnet har et ansvar når det kommer til mobbing, ikke bare mobberene. Se på tråden Dagens bloggere der ei ung jente (ølløve) blir offer for mobbing pga bloggen sin. Her er det bre enighet om at foreldrene burde vært inne i bildet og stoppet henne. Foreldre, skole og samfunnet har et ansvar for å stoppe mobbing, ikke å sette barn i en situasjon hvor det er stor sjanse for at de faktisk blir utsatt for systematisk mobbing gjennom hele oppveksten. Det er på ingen måte snakk om å legge ansvaret over på offer, men å faktisk hindre at det blir et offer. Hvorfor er det så uendelig mange homofile som ikke tørr å komme ut av skapet? Jeg tror det er av frykt for mobbing.
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at man som forelder, adoptiv eller ei, bør tenke seg om før man får barn? Dvs å tenke gjennom situasjonen med tanke på om barnet kan bli et mobbeoffer på grunn av omstendigheter det blir født inn i, og normen om hvem som blir mobbet? Da kan jo genetisk tykke, og korte foreldre bare glemme det. Ungen kan jo ha økt risiko for å bli mobbet jo! birrho har også en fin liste.

Uansett vil mobbingen være avhengig av samfunnet. Et barn av mormonere har større sannsynlighet for å bli mobbet her enn i bibelbeltet i USA.

Sitat av Corre
Det å utsette et barn som i utgangspunktet er sårbart for en slik situasjon er rett og slett ikke human behandling og en egoistisk handling av adoptivforeldrene. Lesbiske og homofile har "valgt" å leve i en type forhold som fra naturen sin side ikke kan gi dem barn.
Vis hele sitatet...
De er egoistiske? Har lyst til å ofre masse tid og penger for å oppfostre et barn med masse kjærlighet? Dette virker veldig lite egoistisk for meg.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Lesbiske og homofile som adopterer lever et kunstig liv.
Vis hele sitatet...
Takk for et særdeles vagt innlegg. Det er sikkert noen som vil svare deg om du tydeliggjør hva du mener.

toeless: Med et innlegg som inneholder frasen "Uansett deilig å være fordomsfull " vet jeg ikke hvor jeg skal begynne engang.
Sitat av toeless Vis innlegg
Hva gir deg et grunnlag til å relatere til min definisjon av "fucked up i hodet"?
Vis hele sitatet...
Jeg gikk ut i fra at begrepene du bruker på et offentlig diskusjonsforum har definisjoner som tillater andre å relatere til de.

Sitat av toeless
Men du ser på det fra feil ståsted. Om noe så vil den nye meg se på den gamle meg som fucked up i hodet fordi den gamle meg har et "lacking mindset"
Vis hele sitatet...
Ah, elitisme, altså? De som mener noe annet enn deg er "fucked up i hodet" og har et "lacking mindset", og om du skulle skifte mening så forflytter malen for perfeksjon seg hendig etter?

Sitat av toeless
Har jeg sagt noe direkte om kjærlighet? Nope, men om man ønsker kan man sikkert dra paralleler.

Det jeg sier er "smerte" = tilknytning. Fødsel er dessuten mye mer enn 2-3 timer på fødestua. Nok av andre "smerter" som er tilknyttet en graviditet.
Vis hele sitatet...
Hvilke andre positive følelsesmessige tilknytninger mellom mor og barn enn kjærlighet har man i denne sammenheng? Og hva med fars tilknytning til barnet, han som strengt tatt ikke har følt noe smerte i det hele tatt? Fortell gjerne litt mer spesifikt hva du tenker på når du omtaler denne "tilknytningen", om kjærlighet ikke er det du mener.

Sitat av toeless
Men ja. Teorien sier at mer smertefull fødsel, større tilknytning til barnet. Om det er gjort direkte forskning på akkurat barnefødsler vites ikke men empiri og litteratur på temaet eksisterer om man ønsker å bruke tid på å lete.
Vis hele sitatet...
Hvilken teori? Hvilken empiri? Hvilken litteratur? Du har som kjent bevisbyrden.

Sitat av toeless
Viktig spørsmål. Er det barna eller "foreldrene" som er i fokus?
Vis hele sitatet...
Begge. Du påsto at du ikke bryr deg særlig om barna, så hvem handler det om? Deg? Vil du skånes på noe vis? Er du så skjør? Det er lettere å ta deg seriøst hvis du kan forklare deg rundt de punktene du blir utfordret på.

Sitat av toeless
Står foresten sort på hvit i bibelen at menn ikke skal ha sex med menn.
Vis hele sitatet...
Det står også sort på hvitt at kvinner ikke skal gå i bukser. Dessuten står det ingenting om kvinner som har sex med kvinner, og Bibelen bør vel ikke få diktere norsk lovverk? Kirkelig bryllup er nemlig ikke det eneste alternativet.

Sitat av toeless
Artig da at disse luringene skal påtvinge sin syndige oppførsel på en 2000år gammel religion.
Vis hele sitatet...
Litt som at du påtvinger din moral på de homofile og deres mulighet for å adoptere? Jeg foreslår at vi holder fokus på homofiles muligheter for adopsjon fremfor homofiles rettigheter i verdens religioner.

Sitat av toeless
Så jeg må argumentere for ting jeg mener er morsomt? Hvilken syk verden lever du egentlig i?
Vis hele sitatet...
Du bør ha et poeng med det du sier. Hvis ikke tar du kun opp plass.

Sitat av toeless
Hva oppnår man i verden hvor alle går rundt og holder hender og tenker de samme tanker?
Vis hele sitatet...
Målet er ikke at alle skal ha de samme tanker, men at alle bør ha et forventet minimumsnivå av refleksjon. Målet er at alle forsøker å skape en verden som er best mulig for flest mulig mennesker. Målet er ikke at tullinger skal ha moralsk perverterte meninger bare for mangfoldets skyld. For hva oppnår man egentlig med at folk baserer sine meninger på fordommer?

Sitat av toeless
Hva er de "virkelige realiteter"?
Vis hele sitatet...
De faktiske forhold. I motsetninger til fordommer som er meninger basert på oppdiktede forhold.

Sitat av toeless
Ignorance is bliss?
Vis hele sitatet...
Virkelig? Hva gjør du her da?

Sitat av toeless
At jeg er fordomsfull er et stempel på mitt "mindset" som er gitt av samfunnet. Realiteten er at jeg er et menneske og tenker og handler deretter.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte vil "å være et menneske" være gjensidig utelukkende med det å ha fordommer? Jeg er også et menneske, men som innehaver av en evne til å forstå moral og etikk og mulighet for å reflektere over mine meninger og handlingers konsekvenser ovenfor andre, samt muligheten for å føle empati og sympati – slik som alle andre normalt oppegående mennesker, sannsynligvis også inkludert deg selv – anser jeg det som min plikt å bruke disse evnene til å fatte moralske konklusjoner som gagner flest mulig mennesker, og er mest mulig rettferdig og fornuftig. Jeg anser det også som din plikt, men du er tydeligvis for oppslukt i narsissistisk selvforherligelse til å ønske å gjøre verden til et bedre sted for andre enn deg selv.
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Nei.

Tuller, ja, klart er det greit. Kjønsroller er utdaterte og mobbing av homofile er utdatert. Det er til syvende sist bare en måte å flytte samfunnet fremover.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle virkelig ønske det faktisk var sånn.
Sist endret av OlavGal; 15. november 2010 kl. 14:40.
Selvfølgelig skal homofile få lov til å adoptere De, som alle andre burde ha helt like rettigheter som oss heterofile.
Jeg vill anbefale deg å lese denne bloggen , skrevet av en jente med to mødre
Jeg mener ja. Som folk har sagt så tror jeg det er verre å vokse opp som skilsmissebarn enn homofile foreldre. Det fungerer vell bra i Danmark, som har lov til dette?
Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Med tanke på hvordan den vanlige heterofile mannen i gata behandler ungen sin, ser jeg ingen grunn til at den vanlige homofile mannen i gata skal behandle ungen sin på en annen måte. Om du bruker argumentet "De kommer til å bli mobbet", kan du faen ikke ha tenkt langt. Er dette de homofile/lesbiske foreldrenes feil? Skjerp deg.
Vis hele sitatet...
er dette di homofile foreldrenes feil?? det er da ungene det går utover uansett . det er ingen "rettighet" å ha barn. velger man å leve med en av samme kjønn så velger man bort barn.. er min mening
Sist endret av meitemark; 27. september 2023 kl. 11:25.
^Mobbeargumentet har blitt tatt opp. Du gjentar bare noe som allerede har blitt kritisert - skal du gjøre det burde du i det minste ta opp problemene rundt den logikken som har blitt nevnt.

Blant annet at barn av andre enn homofile også blir mobbet - men vi ville ikke tenkt tanken å nekte dem å få barn. F.eks. mørkhudede, foreldre med rødt hår, feite, fattige, idioter osv.

Og mobbing er alltid mobbernes ansvar. Ikke ofrene.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Som folk vet er det mangen forskjellige homofile/lesbiske. Noen er veldig ansvarsfulle og noen ikke, men sånn er det med heterofile par også, så jeg sier ja.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
er dette di homofile foreldrenes feil?? det er da ungene det går utover uansett . det er ingen "rettighet" å ha barn. velger man å leve med en av samme kjønn så velger man bort barn.. er min mening
Vis hele sitatet...
Kan folk være så snille å lese gjennom tråden, man 'velger' ikke å være homofil. Med tanke på barn, det blir litt som å si 'hvis man velger å leve alene (skille seg), så velger man bort barn'.