Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1952
Hei.
Har noen HDD som plutselig tok kveld.. Jeg er usikker på hva som har skjedd med dem.
Lurer på om det eksisterer software som kan gi meg tilgang til data som er lagret i dem.
Jeg finner dem i windows, men har ikke tilgang til partisjonene. Har div småting jegkunne tenkt meg og redde.
Takk for svar.
Så lenge keramikken er mer eller mindre hel så er det vel alltids mulig.
Kan fort bli dyrere enn det er verdt da, hvis dette ikke er utrolig viktig data.
Er disken helt og totalt død så er nok det enkleste å sende den inn til et selskap som har utstyret som trengs så du slipper å koste det selv.
Litt kjipt hvis det er sensitiv info men...
Prøv å kjør Ubuntu live fra USB-stick eller disc, har erfaring med at diskbehndleren der er litt enklere å ha med å gjøre enn Windows sin.
Sist endret av Veggen; 11. februar 2019 kl. 18:02.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Prøv å kjør Ubuntu live fra USB-stick eller disc, har erfaring med at diskbehndleren der er litt enklere å ha med å gjøre enn Windows sin.
Vis hele sitatet...
Brukte GParted mye på jobb før, og fikk redda ganske mange bilder som var bortevekk i Windows. GParted får tak i mye! Kommer selvsagt an på hvordan disken er ødelagt da, men hvis du finner den i Windows tipper jeg du får tak i filene ved hjelp av Ubuntu.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Kjør ddrescue fra en livedisk av en valgfri linuxdistro.
Glømt ut hele tråden. Takk for svar. Satser på noe som står skrevet her kan redde noen filene jeg kunne tenkt meg og redde.