Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 9464
Lastet ned en verson av Windows 8 på IPT, står at den heter
"Windows Developement Preview, Evaluation Copy Build 8102.winmain_win8m3.110830-1739.b32615d501a711d0" på skrivebordet hvertfall

Positivt:

Det nye skrivebordet ser kjempepent ut.
Logge på med Windows Live ID gjør det ganske ryddig.
Likte det nye tavle-interfacen.
Mange fine nye "apps", som feks socialite, som er en facebook app, trenger litt finpussing men bra idé.
Alt som er kompatibelt med windows 7 ser ut til å være kompatibelt med windows 8.
Noen morsomme spill og applikasjoner.
Får beholde det gamle skrivebordet, og gamle interfacen, sammen med det nye (?)

Negativt:
Går ikke an å trykke på Startflagget lenger, bare holde over så kommer det en veldig forenklet meny.
Hvis man skal feks inn i kontrollpanel og endre brukerkontroll, så må man først gå i tavlemenyen, på kontrollpanel, i en fancy meny, bla helt ned og velge "more settings" ellernoe i den duren, da blir du tatt vekk fra den fancy menyen og det gamle skrivebordet kommmer opp samt ett helt likt kontrollpanel. Så det virker som det bare er ett nytt design med nye features, med windows 7 under teppet.

Mye nytt men samtidig lite nytt! Virker som det er konge for tablet PC's! Men alt i alt digger jeg det Blir nok mye bedre.
Sitat av jonnis Vis innlegg



Fikk denne meldingen selv. Bruker du DVD eller minnepinne til å installere? Jeg fikk ikke feilmeldingen når jeg brukte DVD.
Vis hele sitatet...
Bruker DVD, og den ber om CD/DVD driver... Langt fra fail proof installasjon. :P
Tenkte å skyte inn litt mer info til de som vil ha full desktop-versjon av Windows 8, da en del folk kanskje er litt skeptisk til ''One-click-tweaks''.

Det denne tweak-en gjør er å endre en fil i Windows Registry som heter RPEnabled.

Dette kan også gjøres manuelt:

Start registry editor (win+r > regedit > enter)
Gå til HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ Explorer.
Dobbel-trykk på RPEnabled.
Endre verdi fra 1 til 0.
Trykk enter og OK.

Kilde: Geek.com
Har innstallert windows 8 på en liten eee. Når jeg forsøker å trykke på Stocks eller news, ser jeg bare at "touchknappen" beveger seg, uten at noe skjer. Jeg tenkte man ble sendt til et sted for å legge inn hvilken nyheter og stocks man skal ha synlig. Er disse "knappene" bare til pynt foreløpig?
La inn W8 og regna med at dual-boot muligheten var der. Tok derfor ingen backup eller lignende og kjørte på med install.

Angra bittert da jeg ikke likte det i det hele tatt. Finner så ut at den tidligere W7 ikke er å oppdrive lenger. Måtte derfor koste på meg en helt unødvendig formatering av PC'n og da legge inn W7 på nytt fra CD.

Det skal ekstremt mye til for at jeg legger inn W8 når det kommer ut. Med mindre det blir kraftig forandra.
Sitat av Source Vis innlegg
La inn W8 og regna med at dual-boot muligheten var der. Tok derfor ingen backup eller lignende og kjørte på med install.

Angra bittert da jeg ikke likte det i det hele tatt. Finner så ut at den tidligere W7 ikke er å oppdrive lenger. Måtte derfor koste på meg en helt unødvendig formatering av PC'n og da legge inn W7 på nytt fra CD.

Det skal ekstremt mye til for at jeg legger inn W8 når det kommer ut. Med mindre det blir kraftig forandra.
Vis hele sitatet...
Herregud, dette er en uferdig developer-utgave av Windows 8, ment for utviklere som vil gjøre seg kjent med operativsystemet. De har til alt overmål et eget avsnitt om at det ikke er mulig å av-installere operativsystemet:
Notes about installing the Windows Developer Preview

You can't uninstall the Windows Developer Preview. To reinstall your previous operating system, you must have restore or installation media.
Vis hele sitatet...
Hvordan du da klarer å lire av deg at "Det skal ekstremt mye til for at jeg legger inn W8 når det kommer ut" blir det bare tåpelig.
Tok du deg nær av at jeg ikke likte Windows 8?
Nei, jeg blir bare oppgitt over folk som ikke klarer å lese dokumentasjonen, for å så komme her å klage etterpå.