Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 675
Jeg har en komplett liste over deler til den radaren jeg skal begynne å fikse opp. Men jeg trenger hjelp til å tyde nummrene som står på den lista når jeg skal bestille komponenter, og også tips om hvor jeg bør bestille for å få det billigst mulig. radaren er nesten 40 år gammel, så mange av kondensatorene er vel tørket ut?

Her er noen nummre: C (= kondensator) ECEA1VS101 =100 uF, 35 Volt. men hvordan vet jeg om det er keramisk, elektrolytt osv?

Her er et nr til: DM15C101K5= 100 pF 500 volt.

og enda et: 160L220 = 220 uF, 160 V. Den siste der er logisk nok, bortsett fra hvordan jeg ser hva slags type kondensator det er.. Må jeg bare se på den som sitter på printkortet? Hva er hovedtypene kondensatorer og hvordan ser de ut?

Jeg vet at elektrolytiske er sånne sylindriske med gummipropp i bunnen.
Så lenge du skifter til kondis med samme specs har det vel ikke noe og si. ser ut som elektrolyt kondiser er kraftigere men mer ustabile og uegnet til enkelte høy frekvente applikasjoner.
Bust meg om jeg tar feil!

elfa har sikkert det du trenger. Evnt. stikk innom en VGS i nærheten å hør om de har de kompontene og spørre pent om å få kjøpe for en billige penge.

PS: http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitator