Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1182
http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1304797
Sånn i tilfelle ikke alle har fått det med seg

Ser ut til at kanskje Windowsbrukere som meg kan gå over til Linux uten å være redd for at man ikke skal klare det nå..
Operativsystemet vil koste om lag 500 kroner med moms i Norge og omfatter alt fra kontorverktøy (OpenOfffice) til nettleser (Firefox) og chat-klientene Gaim og Kopete for en lang rekke nettverk – blant dem programmet MSN, AOL og Yahoo.
Vis hele sitatet...
Dette er jo noe som i utgangspunktet ikke koster penger da.
Woaw, for en sensasjon.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Det koster penger: Derfor vil windowsbrukere høre om det.
Det er linux: derfor vil windowsbrukere ikke kjøpe det.

Med "windowsbruker", mener jeg folk som aldri har brukt et annet OS før i sitt liv, og ikke har tenkt på å skifte.
Hvorfor er jeg ikke overrasket over at det er Tore Nesset som har skrevet den artikkelen?
Linux har hittil vært forbeholdt entusiaster med mye tid og kunnskap, mener svorne Windows- og Mac-tilhengere. Nå kan Novell kanskje få dem til å forandre mening.
Vis hele sitatet...
Herregud, vær så snill, ta og slutt som skribent!
Crew: Hva med å lage en liten modul til vBulletin som auto-banner noen som lenker til ITAvisen? Har ikke noe imot deg Joshiwo.. Eller Novell Linux.. Men er lei av at tabloid-drittet ITAvisen er norges mest populære IT-Avis.
Opprinnelig postet av klumpen
Dette er jo noe som i utgangspunktet ikke koster penger da.
Vis hele sitatet...
Hvis ikke du har skjønt det, man betaler for bundle og support.

For å gjøre SkyFex glad:
http://www.theregister.co.uk/2004/11...nux_desktop_9/
http://www.novell.com/products/deskt..._announcement1
Det er sånne ting som får meg til å irritere meg over mennesker som helhet - de kjøper sensasjoner, avisene skaper sensasjoner, publikum kjøper mer, inflasjonen av nyheter øker helt til konseptet nyhet ikke lenger er brukbart.

Ok, la oss analysere det IT-Avisen skriver:
Novell lanserte i dag en ny, brukervennlig utgave av sitt SUSE-Linux desktop-operativsystem.
Vis hele sitatet...
Ja, som er en helt vanlig linux-distro med en grafisk pakkebehandler og Gnome/KDE. Dette har eksistert lenge i form av Mandrake, Fedora, Ubuntu, Xandros, Linspire og flere andre. Det at SUSE gjerne liker å tro at de har et produkt som vil revolusjonere verden betyr ikke at IT-Avisen tro det er sannhet. Det at journalistene ikke har snøring på linux hindrer dem ikke å skrive artikler om det.

Linux har hittil vært forbeholdt entusiaster med mye tid og kunnskap, mener svorne Windows- og Mac-tilhengere. Nå kan Novell kanskje få dem til å forandre mening.
Vis hele sitatet...
Right. Linspire og Xandros satser på å gjøre dette - noe de til dels har klart når Linspire ligger ferdiginstallert på en del pakkepc-er - og det har de gjort lenge. Se over.


Den nye Linux Desktop fra selskapet er kanskje det første Linux-prosuktet som er ment for vanlige PC-brukere, uten annet enn Windows-erfaring.
Vis hele sitatet...
Dette har jo vært et mål helt siden folk begynte å lage linux-distroer. Hvordan de klarer å stave 'prosjektet' prosuktet uten å la det gå igjennom stavekontrollen aner jeg ikke, men jeg skal la være å kritisere det fordi det ikke er saken.

Operativsystemet vil koste om lag 500 kroner med moms i Norge og omfatter alt fra kontorverktøy (OpenOfffice) til nettleser (Firefox) og chat-klientene Gaim og Kopete for en lang rekke nettverk – blant dem programmet MSN, AOL og Yahoo.
Vis hele sitatet...
Gaim, openoffice, firefox/mozilla, gaim og kopete har vært standard i ALLE GNOME/KDE-baserte distroer DE SISTE TO ÅRENE (hvis man erstatter firefox med mozilla - det er ikke lenge siden firefox fikk oppslutning).

Det at IT-avisen skriver om ting de ikke har snøring på er nok ikke så rart, men jeg vil tro at de kanskje har lyst til å vurdere en egen linux-spesialist hvis de vil unngå å drite seg ut når de skriver av
slashdot. Hadde de faktisk skrevet av artikkelen riktig, så hadde de lest at denne utgaven av SUSE er beregnet på firmaer, ikke hjemmebrukere, og at den ikke direkte sikter seg inn på Windows - mer mot gamle unix-brukere.

Jeg håper bare at folk før eller siden slutter å lese en nyhetskilde som rett og slett bare skriver avskrift og tullball.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Det at journalistene ikke har snøring på linux hindrer dem ikke å skrive artikler om det.
Vis hele sitatet...
http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbfor...08/413870.html
Sist endret av mongeland; 8. november 2004 kl. 18:23.
Word up IvI. Legg den som kommentar hos itavisen.
Det får noen andre gjøre, jeg registrerer meg ikke hos et idiotforum
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
IvIoyner: Det var en genistrek av dem å stenge kommentarer for gjester. Jeg og mange andre har kritisert utallige dårlige artikler fra ITAvisens side i deres kommentartjeneste. Det er vel det de prøver å stoppe ved å kreve registrering. Ingen med respekt for seg selv vil være assosiert med ITavisen.
hmm. jeg gir meg dere (skyfex og ivi) har en del gode poenger. *lære rss*