Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1367
The Mozilla Foundation ga i dag ut en ny version av deres internettbrowser Mozilla Firefox 0.9, den siste utgivelsen før milesteinen 1.0.
av Lee

Nyheter i denne versjonen:
* Nytt standardtheme
* Automatisk importering av bokmerker og annen data fra Mozilla og Internet Explorer
* Ny Extension- og theme manger
* Et omfattende hjelpsystem
* Linux installasjon

Samtidig har The Mozilla Foundation gitt ut Mozilla Suite 1.7, deres komplette internettaplikasjon. Den inneholder både en browser, ett emailprogram, en IRC-klient og en WYSIWYG HTML editor.

De har også gitt ut en release candidate av Mozilla Thunderbird 0.7, som er deres selvstendige emailleser.

Mozilla Firefox er en rask, liten open source browser til Windows, Linux og Mac. Browseren var først kjent som Pohenix, senere Mozilla Firebird, men den måtte skifte navnene pga. copyright-problemer. Firefox sikter seg mot avanserte og viderekommene brukere, som har sett seg lei på Internet Explorers begrensninger og problemer og vil prøve noe nytt.
Nydelig.
Noen som har prøvd den html-editoren forresten?

edit: Denne versjonen hadde seriøse bugs når det kom til history (frem og tilbake)... i hvertfall til OS X
Sist endret av Digital Hybrid; 16. juni 2004 kl. 14:46.
Firefox er digg. Skal sjekke ut om den html-editoren er noe bra, foreløpig har jeg brukt nvu (nvu.com, fork av mozilla composer) som lager valid html 4.01 transitional.
HTML 4.01 Transitional? Så uleet du er da.
Ekte menn bruker XHTML 1.0 Strict!
Jeg har bestemt meg for å prøve ut FireFox, og er meget imponert, men er to ting som irriterer litt.

- Er det mulig å få den fullstendige tag'en som er oppe når en avslutter til å åpnes når en åpner FireFox igjen? Har funnet en Extension som muligens skulle gjøre dette, men den vil ikke installere seg.

- Jeg prøver å importere favorittene jeg har eksportert i fra Opera, men ingen av de kommer opp i FireFox når jeg importerer. Noe jeg må rette på?

Edit:
Er det også mulig å gjøre det slik at man kan skrive g "søkeord" i adressefeltet, for så at det søkes i google? Som det er i Opera
Sist endret av ZerBox; 16. juni 2004 kl. 14:56.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
HTML 4.01 Transitional? Så uleet du er da.
Ekte menn bruker XHTML 1.0 Strict!
Vis hele sitatet...
*sjekke digitalhybrid.net*

OK, lillegutt.

Firefox for OS X var helt OK. Ganske rask og stabil, og importerte mine gamle innstillinger uten problemer. Men Safari er fortsatt raskere.
Hvis man ikke er open source-fanatiker, så denger Opera fint firefox. Men, jeg sitter med firefox nå. Anbefalelsesverdig browser.

(Intet forsøk på å starte en hvilkenbrowsererbest-debatt)
/me <3 Mozilla Firefox 0.9
Opprinnelig postet av Gusto
*sjekke digitalhybrid.net*

OK, lillegutt.

Firefox for OS X var helt OK. Ganske rask og stabil, og importerte mine gamle innstillinger uten problemer. Men Safari er fortsatt raskere.
Vis hele sitatet...
Bare vent til jeg får opp nye siden min du, tøsa
Testa mozilla 0.9.. egentlig meget bra <3, men de først gange man starter det, så kommer det opp en de, vinduer om f.ex Netscape, og slik error at mozilla mått avsluttes, men etterhvert gikk det seg til.. Men jeg holder meg alltid til mozilla (bruker Opera i nøden)
Skjønner ikke hva som er bedre med Opera. Et punk vel-så-snill, synes ikke det er bedre det grann. Bortsett fra at det er norskt. Men det er ikke nok til at jeg gidder installere det en gang.

Men de gamle themene funker ikke i 0.9 eller? Snålt og teit.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
screenshots noen?
Screenshot av Firefox 0.9 med Tab-Browser extention:
stainarlima: du har noe å lære om det å komprimere bilder.
Godt mulig.