Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3693
Hei

Har planer om og invistere litt smått i krypto, har noen basis spørsmål jeg lurer på (kunne sikkert Google det).
Har tenkt på rippel og noen billigare wildcards.
-hvor kjøper man
-noen ideer om hvilke jeg bør invistere i

Takk for svar
Et godt råd er å aldri stole på råd du får angående kjøp og salg av krypto.
Godt råd når du kjøper noe "billig" så ikke se på valutakursen, men market cap. Ripple foreksempel vil aldri kunne gå opp til foreksempel 10 000$ som bitcoin.
Hvor kjøper man: Se på youtube videoer. Det er en veldig god kilde å bruke som ofte forklarer på en god måte hvilke sider som er gode, hvordan du kjøper/selger valuta og hvordan du tar ut penger til slutt.

Hva du investerer i er nesten noe du nesten må finne ut selv. Folk sier mye rart på nettet (veldig mye rart), så man må ta alt med en klype salt..
Kjøp btc hos Sturle på localbitcoins
om du skal overføre til foreksempel coinbase, og bruke nettbanken, hva vill det si med SEPA transfers?
Anbefaler å benytte deg av MasterCard / VISA funksjonen dersom du bruker Coinbase, fordi slik vil du få cryptoen instant. Når vi snakker om crypto, hvis planen din er å trade videre til altcoins du ikke finner på Coinbase, så er det mye mindre tax på Ethereum sammenlignet med Bitcoin. Lykke til!
Sitat av Ptotheollestad Vis innlegg
Hei

Har planer om og invistere litt smått i krypto, har noen basis spørsmål jeg lurer på (kunne sikkert Google det).
Har tenkt på rippel og noen billigare wildcards.
-hvor kjøper man
-noen ideer om hvilke jeg bør invistere i

Takk for svar
Vis hele sitatet...
Tenker denne http://blockchainbloggen.no/2017/12/...-kryptovaluta/ kan være relevant for deg.

Tar man steget er det også viktig å sikre sine verdier, du er i praksis din egen bank.

http://blockchainbloggen.no/2017/11/...uta-sikkerhet/
Du må ha en plan. Kjøper du for å daytrade eller for å holde? Siden du ikke har så mye peiling så burde du spare deg for mye mas og kjøpe for å holde. Kjøp. Oppbevar det trygt. Cash ut om noen år.
Sitat av Picard Vis innlegg
Du må ha en plan. Kjøper du for å daytrade eller for å holde? Siden du ikke har så mye peiling så burde du spare deg for mye mas og kjøpe for å holde. Kjøp. Oppbevar det trygt. Cash ut om noen år.
Vis hele sitatet...
Enig det er det sikreste og mest fornuftige av deg å gjøre, om ikke vil du tape det meste du har putta inn
Sitat av svaart Vis innlegg
Tenker denne http://blockchainbloggen.no/2017/12/...-kryptovaluta/ kan være relevant for deg.

Tar man steget er det også viktig å sikre sine verdier, du er i praksis din egen bank.

http://blockchainbloggen.no/2017/11/...uta-sikkerhet/
Vis hele sitatet...
Takk for svar, ja har tenkt på rippel og litecoin, blir nokk Ikke mye av daytrading
Fiks deg en hardware eller paper wallet så er coinsa dine trygge. Jeg har en paper wallet jeg fyller jevnlig med coins som bare skal ligge noen år. Har også litt penger på GDAX som eies av Coinbase btw. Ta bankoverføring til Coinbase, overfør til Gdax hvor du kan kjøpe å selge limit orders gratis.
Update: kjøpte meg eth på coinbase og flytta litt over til binance og fikk byttet i Rippel, neo og eos. Google litt kjapt og fant allt for mange wallets, hva anbefaler dere? Ville jo hatt ein som tar alle valutta jeg har
Soft Jaxx - Hard Ledger Nano S
Sitat av Ptotheollestad Vis innlegg
om du skal overføre til foreksempel coinbase, og bruke nettbanken, hva vill det si med SEPA transfers?
Vis hele sitatet...
fra wikipedia: "The Single Euro Payments Area (SEPA) is a payment-integration initiative of the European Union for simplification of bank transfers denominated in euro."

Jeg måtte sende en melding til banken for å aktivere det i nettbanken.
Sitat av Martin1d Vis innlegg
Godt råd når du kjøper noe "billig" så ikke se på valutakursen, men market cap. Ripple foreksempel vil aldri kunne gå opp til foreksempel 10 000$ som bitcoin.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor tror du ikke det?
Sitat av cplpro Vis innlegg
Og hvorfor tror du ikke det?
Vis hele sitatet...
Fordi det sirkulerer 16,8 millioner Bitcoin, som vil tilsvare 160.8 milliarder dollar markedsverdi ved 10 000$.

Det sirkulerer 38.74 milliarder Ripple, som betyr en markedsverdi på 387.4 billiarder dollar (387 400 000 000 000$) ved 10 000$ per Ripple.
Til OP, det viktigste er å komme deg inn. Kjøp BTC på Coinbase så er du hvertfall inne, enkelt og greit. Da vil du (mest sannsynlig) se verdien vokse, så blir du mer interesset og vil gjøre research på hvilke prosjekter du tror på og deres coiner.

Ellers er Electroneum verdt å nevne. Fortsatt billig. Ser lovende ut. VeChain også. Lykke til!