Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1527
Hei freaks!

Jeg har en eldre laptop, denne modellen her: https://www.komplett.no/product/598427

Den begynner å bli treig, endel feilmeldinger og helt sikkert noen uoppdaget virus i tillegg, jeg kjører windows 7 HP SP1 64 bit og vil gjerne bruke det igjen.

Nå er det en god stund siden jeg har formatert, så trenger litt hjelp her.

Fyrer av med noen spm.

1.Jeg har ikke cdn med orignale drivere til pcn, er dette noe man kan innstallere i safe mode eller må jeg innstallere det i windows når det er ferdig innstallert?

2. Burde jeg finne driverne først, brenne de på en cd eller overføre de til en minnebrikke?

3. Jeg er lite interessert i å kjøpe Win 7, fungerer det fortsatt å aktivere win 7 for evig hvis man laster det ned fra nettet?
Sist endret av Marrokk; 17. januar 2015 kl. 02:32.
de fleste driverne ligger jo i win7 . er vel bare å laste ned win loader eller lignende for å få den genuin, har opplevd at man må koble til nett via kabel til du har fått ned oppdateringene å med de kommer de fleste drivere. resten kan du jo bare gå på hjemmesiden til pc-produsenten å laste ned i ettertid (hvis du i det hele tatt skulle mangle noen)
Ville funnet driverne på nett og lagret på en USB.
MEn vil anbefale deg å bytte disk til en SSD for å få bedre ytelse.
Maskinen du reinstallerer følger med Windows 7 Home 64-bit. Så lenge du laster ned ISO til den versjonen skal nøkkelen som står på en klistrelapp på maskinen din fungerer. På de fleste maskiner finner du den under batteriet.
Trådstarter
27 4
Sitat av Huztle Vis innlegg
Maskinen du reinstallerer følger med Windows 7 Home 64-bit. Så lenge du laster ned ISO til den versjonen skal nøkkelen som står på en klistrelapp på maskinen din fungerer. På de fleste maskiner finner du den under batteriet.
Vis hele sitatet...
Trodde ikke nøkkelen gjaldt etter man reinnstallerte windows, men da skal det nok gå greit. Med iso, mener du windows setup filen?

Sitat av Don P Vis innlegg
Ville funnet driverne på nett og lagret på en USB.
MEn vil anbefale deg å bytte disk til en SSD for å få bedre ytelse.
Vis hele sitatet...
Skal nok gjøre det, hvis jeg skulle byttet disk til SSD skulle jeg kjøpt meg en helt ny maskin, noe jeg forøvrig skal snart.

Takk for svar folkens
Sitat av Marrokk Vis innlegg
Trodde ikke nøkkelen gjaldt etter man reinnstallerte windows, men da skal det nok gå greit. Med iso, mener du windows setup filen?



Skal nok gjøre det, hvis jeg skulle byttet disk til SSD skulle jeg kjøpt meg en helt ny maskin, noe jeg forøvrig skal snart.

Takk for svar folkens
Vis hele sitatet...
Nøkkelen gjelder etter du reinstallerer ja. Den kan brukes til en aktiv installasjon av windows om gangen, så når du reinstallerer så brukes jo ikke den gamle. Med ISO mener jeg windows setup filen ja.

Støtter også forslaget om SSD, som har blitt veldig billig nå, og maskinen vil garantert blir veldig mye raskere.

Om du har fått tak i .ISO fil og er usikker på hvordan du får installert derfra kan du bruke ISO2USB som er et fint program til å legge over iso til usb og gjøre usb-sticken 'bootable'.
Trådstarter
27 4
Sitat av Huztle Vis innlegg
Nøkkelen gjelder etter du reinstallerer ja. Den kan brukes til en aktiv installasjon av windows om gangen, så når du reinstallerer så brukes jo ikke den gamle. Med ISO mener jeg windows setup filen ja.

Støtter også forslaget om SSD, som har blitt veldig billig nå, og maskinen vil garantert blir veldig mye raskere.

Om du har fått tak i .ISO fil og er usikker på hvordan du får installert derfra kan du bruke ISO2USB som er et fint program til å legge over iso til usb og gjøre usb-sticken 'bootable'.
Vis hele sitatet...
Jeg skal definitivt gå til innkjøp av SSD, men det blir når jeg først kjøper meg en helt ny pc

Hva er det som gjør usb'n bootable? Script?

jeg har fått tak i ISO filen, men har dessverre ingen minnepenn med 3GB, men jeg har en ekstern harddisk der over 200GB av 320 er i bruk, kan jeg likevel bruke den til å boote windows med, på samme måte som en minnepenn?
Sist endret av Marrokk; 21. januar 2015 kl. 10:55.
Om du ikke har fjernet recovery partisjonen ved en tidligere formatering så kan du sitte og nitrykke på Alt + F10 når du ser acer logoen på skjermen når du slår på pcen. Da kan du stille tilbake maskinen slik den var når du kjøpte den.
Kan være lurt å laste ned driveren til trådløse nettverkskortet ditt på en USB.