Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 910
For å bedre ytelsen på en litt treg Toshiba Satellite laptop, har jeg akkurat satt inn en ny SSD-disk. Disken er en Kingston 120GB SSD Now 300.

Har installert Wind 7 Home Premium. Lastet ned isofil til USB-stikk ved å bruke beskrivelsen beskrevet her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=227883 og har brukt original produkt nøkkel som står på laptopen.
Installasjonen gikk veldig raskt og greit. Men et stykke ut i prosessen med Wind update,, stoppet det opp. Det kom opp en blå skjerm med melding som vist i vedlagt PDF-dok. Status på Wind update viser også at mange oppdateringer har feilet.
Når man forsøker å søke etter løsninger på slike feil nettet, blir man jo bare "spammet" ned med tilbud om å kjøpe all verdens PC-verktøy program. Spør derfor her i stedet, og håper noen har en god forklaring, og forslag til løsning på problemet.
Har vært borti dette problemet selv.

Det oppstår når windows installerer en trådløs-driver som gir blåskjerm.

Yeah, så du må skru av wifi, bruke kabel-nett, og installere driveren fra Realtek elns.

Relevant tråd: Windows 7: Bad pool header crashes. need help

Kan hende det er en anna driver som maskinen din sliter med tho, lykke til.
Trådstarter
4 0
Til info så har jeg nå gjort gjentatte forsøk, og det virker som jeg kommer litt lenger for hver gang. (I dette øyblikk installeres oppdatering nr 40 av 136...)
Kan det være at oppdateringene ikke nødvendigvis lastes inn i den mest optimale rekkefølgen? Dvs at når jeg får inn noen få oppdateringer ved hvert forsøk, så er forutsetningene i neste runde noe bedre?
Sitat av Oldis Vis innlegg
Til info så har jeg nå gjort gjentatte forsøk, og det virker som jeg kommer litt lenger for hver gang. (I dette øyblikk installeres oppdatering nr 40 av 136...)
Kan det være at oppdateringene ikke nødvendigvis lastes inn i den mest optimale rekkefølgen? Dvs at når jeg får inn noen få oppdateringer ved hvert forsøk, så er forutsetningene i neste runde noe bedre?
Vis hele sitatet...
Prøv å skru av wifi og bare bruk kabel.

se om maskinen klarer å installere alle oppdateringene uten bsod da.

det var den eneste løsningen på thoshiba satelite laptoppen jeg loka med.
Trådstarter
4 0
Takker for tips! Er oppe i 56 oppdateringer nå. Lar den gå til det evt kræsjer igjen, og så får jeg prøve med kabel.
Hvilken model er det du har?

Skal stå noe slikt som "Model no:" under maskinen, vanligvis på et klistremerke.

Søk på "<modelnummeret ditt> Realtek USB Mass Storage Driver" og last ned driveren fra toshiba sine nettsider.
Trådstarter
4 0
Har ikke fått blåskjerm flere ganger, og har fått installert mange oppdateringer, men kommer ikke helt i mål. Blir stående igjen med noen som den ikke vil installere. Slår av det trådløse nettet, og bruker kabel.

Laptop er av type: Notebook, Satellite L450D, PSLY5E, Wind. 7 64 bit. Søkte etter drivere på denne siden: http://www.toshiba.eu/innovation/dow...ivers_bios.jsp Fant ingen ting som passet med det du beskrev. Må jeg oppdatere BIOS kanskje?