Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1439
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Har en Acer Aspire som får blåskjerm en del.

Problemet kommer når internett bruker mye.
På nettet her hjemme blåskjermer den når jeg prøver å laste mye, eksempelvis mange youtube videoer.

Når internett ikke brukes dukker problemet ikke opp.

Når den kobles på ett annet nettverk (på skolen) dukker problemet ikke opp.
Andre enheter på samme nettverk har ikke problemer.


Datan er ca 6 månder gammel.

Får opp feilkode: "driver_irql_notlessorequal.RtsPstor.sys"

Hva kan dette være?
Er det nettverkskortet som er dårlig?
Drivere er oppdatert.
Re-installer driverne for Realtek Pcie CardReader'n.

Link: RTS5101/RTS5111/RTS5116/RTS5169
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Hjelper ikke....
Prøv å starte opp i safe mode, gjør alt du kan for å nå dette punktet. Hvis du klarer dette er du safe.

Når dette er gjort søk ''Gjennopprett'' i programsøkefeltet (ned til venstre på windows 7) og gjennopprett til ett tidligere tidspunkt der du ikke hadde blåskjerm

Gjør dette ofte og skjønner ikke hvorfor ingen andre har tenkt på samme ideen.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Dette er ikke min datan, men den er i samme huset.

Vi har funnet ut att problemet oppstår bare når den er tilkoblet nette via en wifi forsterker som står i gangen.
Når datan er tilkoblet wifi nettet direkte på routeren er det ikke noe problem. Det er som sagt heller ikke noe problem med wifinettet på skolen.

En annen data har og prblemer med ustabilt nett når den er tilkoblet via forsterkeren.
Jeg som sitter i stua og er koblet dirkete til rputeren har ikke problemer med nettet..

Vil dette si att det er wifi-forsterkeren som kødder?
Kan være, men hvis dataen på rommet vedsidenav bare får ustabilt nett ville jeg gjennopprettet dataen til ett tideligere tidspunkt for å slippe blåskjerm når du er koblet til Wi-fi forsterkeren
Vell Blåskjerm eller BSOD kommer av 2 ting, enten hardware relatert software (drivere og firmware) eller fysisk feil med hardware

1. Sjekk loggene på maskinen som har problemet: %windir%/minidump/
2. Sjekket om driverene til trådløs nettverket er av siste stabile versjon og eventuelt reinstallert det
3. Sjekket om AP har siste stabile versjon av firmware og eventuelt reinstaller dett

Hvis du bruker routere som er satt opp i AP modus så bør de kjøre på samme firmware som på hoved routeren, og denne bør altid kjøre på siste stabile versjon av firmwaren