Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1739
Hei, for en uke siden fikk jeg et problem der windows trykker back av seg selv når jeg skal inn logge inn på windows.

Det har som regel gitt seg etter en stund, men idag ser det ikke ut som om at det skal gi seg. Så gikk inn på gjest bruker for der har jeg som regel fått skrevet i nettleseren men det gjør jeg ikke nå.

Fant ut idag at den trykker tilbake av seg selv når jeg trykker et tall og ikke ellers. Skulle renske bærbare tastaturet som jeg har koblet til bærbaren så jeg dro hånden over hele tastaturet og dette var for ca. 1 uke siden, så mulig det er hot key av noe slag.

Sølte også litt alkohol på tastaturet (som er på bærbaren) for 1 år siden og back tasten er revet av da den ble så treg.

Hvis det er virus av noe slag, kan noen gi meg en link til et virus program som er gratis? Og kan jeg kjøre virusprogrammet på gjestbrukeren for å renske hovedbrukeren?
kjørte fullstendig test med windows security essential igår eller hva det heter men har lest at det ikke er det beste programet.

Prøvde å installere avg men trenger å skrive inn passordet til adminstrator brukeren når jeg er innlogget på gjestebrukeren så får ikke logget inn.

Det skjer ingenting når jeg trykker back manuellt.

Problemet oppstår også i safe mode.

Skal formatere pcen når jeg får lånt meg cd og når jeg får lastest ned windows som blir litt senere ikveld.

da har jeg formatert pcen, slettet partisjonene og formaterte de, men har fortsatt samme problemet. Noen som vet hva som forårsaker dette ?
Sist endret av beets; 21. november 2014 kl. 02:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tviler på at det er en u-ønsket malware, men du kan kjøre en scan med [COLOR="RoyalBlue"]'Malwarebytes Anti-Malware'[/COLOR]
Pleier skjeldent å påstå ting bombastisk, men her er det nok tastaturet som tuller - du har jo tross alt fått søl nedi.
Støtter han over her. Har hendt meg en del ganger og, og da har det vært fjøla som har hengt seg opp.
Løste problemet med å slå hardt på tastaturet en gang (anbefales ikke) men det funka knall etter det.
Alternativt kan du jo plugge ut \ inn igjen, og se om det hjelper.
Trådstarter
83 2
Innlegget mitt ble litt preget av stress og panikk da jeg er ganske avhengig av pcen, så beklager rotet.

Kjørte avg og microsoft security essential og ingen av programmene fant noe virus + formatering.

Problemet oppstår også når jeg har eksternt tastatur koblet til.

Har også snakket med infocare, komplett og asus som mente at det enten er hovedkortet noe som koster 3500 for kun hovedkortet eller tastaturet som koster 2000 medregnet jobben så var usikker på om det ville lønne seg å reparere pcen, så jeg kjøpte ny.

Selv om jeg har ny pc så vil jeg at bærbaren skal få et normalt liv igjen.

Tommen, det kan helt sikkert virke å gi bærbaren et love tap men er redd for at det kan gjøre ting verre. Er nok mange tilfeller der trikset har virket for folk så det skal vurderes.
Hvilken laptop har du? Har du en FN-kombinasjon som deaktiverer det "integrerte" tastaturet?
Isåfall er det kanskje verdt å forsøke den.
Trådstarter
83 2
Startet laptopen nå, er ingen problemer med at den trykker back av seg selv nå men tror ikke den er så pålitelig.
Nå er laptopen helt kald, kan litt varme i pcen utgjøre noe? Den blir ikke overheated.
Det er en Asus g55vw noe som er en suveren pc så som sagt vil jeg at den skal fungere normalt igjen.