Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1622
Hei

jeg har netopp bygget min første pc, men har et problem. Noen ganger får jeg bluescreen. Jeg tror det er fordi jeg mangler å instalere noen drivere, men jeg hvat ikke hvilke drivere jeg må instalere. her er et bilde av enhetsbehandleren:http://i.imgur.com/zRiNk.png
Jeg hvet ikke om det er driveren som er problemet, men jeg håper på svar!

-123ape3
få navnet på Hovedkortet og skjermkortet ditt så skal jeg finne drivere til deg!
Trådstarter
91 2
Sitat av xTr3Zz Vis innlegg
få navnet på Hovedkortet og skjermkortet ditt så skal jeg finne drivere til deg!
Vis hele sitatet...
HK:asus p8z68-v pro/gen3 sk:sapphire radeon hd 7970 3gb gddr5
HK last ned Qualified Vendor List (2) Chipset (2) AUDIO (1) VGA (2) LAN (2) USB (2) og Utilities (11) sata og

men husk at du bare trenger og laste ned den øverste driveren (nyeste) Bortsett fra Utilities (11) der er det litt forskjellig det står hva det hjelper for

men har du lasta ned drivere fra den sia ? (http://www.asus.com/Motherboards/Int...GEN3/#download)

Om du ikke allerede har det så last ned alle driverne som jeg har nevn fra den siden ( de gamle driverene vil automatisk bli uinstalert)

vær obs på at du velger riktig oprativsystem

Og skjemkortet
http://www.sapphiretech.com/presenta...id=1443&leg=0#

last ned ALLE drivene der og husk at du trenger bare du På toppen (nyeste)
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
HK:asus p8z68-v pro/gen3 sk:sapphire radeon hd 7970 3gb gddr5
Vis hele sitatet...
Et lite tips i forbifarten bare: skjermkort forkortes til GPU

Funker høyreklikk - Oppdater driverprogramvare?
Sitat av Poison Vis innlegg
Et lite tips i forbifarten bare: skjermkort forkortes til GPU

Funker høyreklikk - Oppdater driverprogramvare?
Vis hele sitatet...
og oppdatere drivere fra Windows ville ikke jeg gjort! last ned fra produsentens nettside MYE bedre som jeg ga eksempel til lengere opp her
Sist endret av xTr3Zz; 14. april 2012 kl. 22:43.
Trådstarter
91 2
Sitat av xTr3Zz Vis innlegg
og oppdatere drivere fra Windows ville ikke jeg gjort! last ned fra produsentens nettside MYE bedre som jeg ga eksempel til lengere opp her
Vis hele sitatet...
Jeg er fardig med å instalere! nå må jeg bare vente å se om jeg får et bluescreen eller ikke! håper det funka takk fo hjelpa! (ps jeg hvat at det heter GPU men kom ikke på det i farta!)
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
Jeg er fardig med å instalere! nå må jeg bare vente å se om jeg får et bluescreen eller ikke! håper det funka takk fo hjelpa! (ps jeg hvat at det heter GPU men kom ikke på det i farta!)
Vis hele sitatet...
Ok bra

men i hvilke anledninger fikk du BS når du var på nettet? gama? så på film?
eller bare helt random?
Trådstarter
91 2
Sitat av xTr3Zz Vis innlegg
Ok bra

men i hvilke anledninger fikk du BS når du var på nettet? gama? så på film?
eller bare helt random?
Vis hele sitatet...
når jeg var på youtube/så på videoer
Sitat av 123ape3 Vis innlegg
når jeg var på youtube/så på videoer
Vis hele sitatet...
da er jeg nok ganske sikker på at du ikke har instalert (?) riktige drivere til skjermkortet eller bare ikke instalert drivere i det hele tatt!

men nå skal det funke om du lasta ned alt herfra http://www.sapphiretech.com/presenta...id=1443&leg=0#
Sist endret av xTr3Zz; 14. april 2012 kl. 23:51.
Morsomt at ingen har nevnt minidump. Har du noen filer som har havnet der så last de opp til mediafire eller noe og del de her.

Plassering:
C:\Windows\Minidump
Sist endret av Mkvarner; 14. april 2012 kl. 23:55.
Legg alle i en zip fil og last de opp en plass og del linken her. Da kan vi sjekke hva problemet er.

Edit: Innlegg 800
Sist endret av Mkvarner; 15. april 2012 kl. 00:01.
Trådstarter
91 2
går ikke å laste ppp den DMP-filen som er i minidump, men den heter 041412-41699-01.dmp
Leste du egentlig hva jeg skrev? Legg alle filene i en zip fil og last de opp på mediafire eller noe lignende. Filene er for store til å lastes opp på freak.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
ATI skjermkort ser jeg

Hvilken slot er skjermkortet i? Hovedsloten håper jeg?

Kan hende du har feil/ingen driver til skjermkortet, eller rett og slett for ny driver som er ustabil. Feilen er iallefall driverrelatert; "atikmpag.sys"
Sist endret av Fleff; 15. april 2012 kl. 00:27.
Trådstarter
91 2
Sitat av Fleff Vis innlegg
ATI skjermkort ser jeg

Hvilken slot er skjermkortet i? Hovedsloten håper jeg?

Kan hende du har feil/ingen driver til skjermkortet, eller rett og slett for ny driver som er ustabil. Feilen er iallefall driverrelatert; "atikmpag.sys"
Vis hele sitatet...
den er i den øverste sloten på hken
Mest sannsynlig skjermkortet ja. Prøv å oppdatere driverne. Drivere finner du her.
Eventuelt bruke denne som automatisk finner riktig driver for deg.
Sist endret av Mkvarner; 15. april 2012 kl. 00:30.
Trådstarter
91 2
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Mest sannsynlig skjermkortet ja. Prøv å oppdatere driverne. Drivere finner du her.
Eventuelt bruke denne som automatisk finner riktig driver for deg.
Vis hele sitatet...
Hmmmm, jeg har de nyeste driverne instalerte de for ca en måned siden.
Da har det mest sannsynlig kommet noen nye etter det. Kan du følge med temperaturene på skjermkortet litt? Kjør furmark og se hvor høyt det går.
Trådstarter
91 2
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Da har det mest sannsynlig kommet noen nye etter det. Kan du følge med temperaturene på skjermkortet litt? Kjør furmark og se hvor høyt det går.
Vis hele sitatet...
Ok gjør det i morgen sitter på ipaden nå
(ps sjekka i stad det har ikke kommet nye drivere så vidt jeg så, men kan prøve å laste ned og instalere dem på nytt) bf3, minecraft og tf2 fungerer supert med skjermkorte da...........

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Da har det mest sannsynlig kommet noen nye etter det. Kan du følge med temperaturene på skjermkortet litt? Kjør furmark og se hvor høyt det går.
Vis hele sitatet...
er rundt 50c bra?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
91 2
Oi, nå er det lenge siden jeg har vært her... Bare en liten oppdatering. Jeg har INGEN bluescreen lenger ! Takk for all hjelpen alle sammen!
Sist endret av 123ape3; 28. desember 2012 kl. 20:11.