Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  126 42167
PROBLEM: Det finnes ikke noen "Security" eller "Sikkerhet" fane når man er inne på "egenskaper" av fila... Den er borte på våres skole-pc'er :/ Noen alternativer?

MEN, så har jeg ikke fått med pcen hjem heller da... Kan det ha noe med det problemet å gjøre?
åssen gjør man fjerning av passord med den nyeste Hirens bootCD?
Sitat av Phosphor Vis innlegg
PROBLEM: Det finnes ikke noen "Security" eller "Sikkerhet" fane når man er inne på "egenskaper" av fila... Den er borte på våres skole-pc'er :/ Noen alternativer?

MEN, så har jeg ikke fått med pcen hjem heller da... Kan det ha noe med det problemet å gjøre?
Vis hele sitatet...
Hadde du hatt Windows Xp på din skolepc, så hadde du kunne gjort det fra den uten problemer, men siden det mest sannsynlig er W7, så må du gjøre det gjennom linuxCD eller skru opp HDD, å gjøre det fra en annen maskin.

Sitat av Pyromannn Vis innlegg
åssen gjør man fjerning av passord med den nyeste Hirens bootCD?
Vis hele sitatet...
Så lenge du har tilgang til CD boot fra biosen, så fungere det vel, men bruk google
På min skolepc er administrator kontoen satt til ikke aktiv, g får ikke endret det. Jeg køddet litt med proxy settings så ben ikke kom på nett, og gikk til it-kontoret. Er logget de inn og fikset det. På skolepcer tilknyttet osloskolen blir brukere cached i tilfelle nettet skulle falle ut. Derfor var det mulig å logge inn på en lokal kopi av it-ansvarlig(som er admin) med hjelp av KonBoot(google). Da bar det bare planke kjøring med å opprette en ny konto som var admin på pcen.
På hordaland pc'ene kan du bare åpne CMD som admin og skrive:

net user "Brukernavn" "Passord" /add
net localgroup administratorer "Brukernavn" /add

Så har du en adminbruker lokalt..
Noen videregående skoler praktiserer eksamensstryk i prøver tatt på PC med åpen administratorkonto.

Veldig kjipt om datamaskinen din bryter ned og du leverer den inn til IT-ansvarlig, hvor de da finner ut at du har åpnet administratorkontoen som by default alltid er stengt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Kain Vis innlegg
Hadde du hatt Windows Xp på din skolepc, så hadde du kunne gjort det fra den uten problemer, men siden det mest sannsynlig er W7, så må du gjøre det gjennom linuxCD eller skru opp HDD, å gjøre det fra en annen maskin.
Vis hele sitatet...
Kan du hjelpe meg med linuxCD? Hvor finner jeg programmet? Er det en spesiell måte å brenne på? Og, hvordan styrer jeg fra en annen maskin?
Sitat av Phosphor Vis innlegg
Kan du hjelpe meg med linuxCD? Hvor finner jeg programmet? Er det en spesiell måte å brenne på? Og, hvordan styrer jeg fra en annen maskin?
Vis hele sitatet...
http://no.releases.ubuntu.com/11.10/
Der har du Linux Ubuntu.

Der har du brenne software som heter Poweriso den er veldig bra å bruke når du skal brenne:
http://www.poweriso.com/PowerISO49.exe
Så da er det bare å putte inn en cd med linux ubuntu på? Pcen skal ikke være i noen speisell tilstand?

Hva vil da skje etter dette? Hva vil dette hjelpe?

Unnskyld for at jeg spør så mye men, jeg vil gjerne vite litt om det jeg skal utføre, før jeg gjør noe jeg egentlig ikke vil! (selvom jeg trolig vil gjøre det i nærmeste framtid)
Sitat av Phosphor Vis innlegg
Så da er det bare å putte inn en cd med linux ubuntu på? Pcen skal ikke være i noen speisell tilstand?

Hva vil da skje etter dette? Hva vil dette hjelpe?

Unnskyld for at jeg spør så mye men, jeg vil gjerne vite litt om det jeg skal utføre, før jeg gjør noe jeg egentlig ikke vil! (selvom jeg trolig vil gjøre det i nærmeste framtid)
Vis hele sitatet...
1. Du laster ned den DLL filen jeg har i tråden min.
2. Du lager en mappe på C: disken feks, "lollol"
3. Du skrur av datamaskin med cd/dvd i maskinen, også starte du den.
4. Du må boote opp den cd, også tar du "try ubuntu from the CD"
5. Du går inn i disk C: - Lolol - kopiere filen
_______________________________________________
1. Du åpner en ny fane, så går du inn i system32.
2. Du må gi deg rettigheter til redigere/slette filen.
3. Replace den filen fra mappa lolol.

Husker ikke så mye fra når jeg gjorde det, men bare prøv deg ut, men gjerne ta en backup av den MSV filen, hvis du vil være sikker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av KaiN Vis innlegg
Hva snakker du om nu?
Jeg vet noen kommuner har admin rettigheter, men betyr ikke at resten av Norge har administrator med mindre du har cracket den.

Du har allerede administrator rettigheter..
Strengt blokkert bruker ja, men ikke admin.
Kan ikke engang kjøre CMD

Edit: denne guiden er peket mot Skole-PC ikke folk i jobb.
Vis hele sitatet...
Det er rart siden jeg som går på en ungdomskole i oslo og er en vanelig elev kan kjøre cmd med mer.

Sitat av T.J Vis innlegg
Det går ann å skifte harddisk, men da får du ikke nettverkstilgang på skolen. Undrer fortsatt over hvordan jeg kan fikse dette med skolepc'en, så hvis noen har noen tips og tricks; feel free to share
Vis hele sitatet...
Nettverkstilgang: kan jo bare spørre om passordet
Sitat av kil0ver Vis innlegg
På hordaland pc'ene kan du bare åpne CMD som admin og skrive:

net user "Brukernavn" "Passord" /add
net localgroup administratorer "Brukernavn" /add

Så har du en adminbruker lokalt..
Vis hele sitatet...
FAIL, i HFK er alle elevene lokal admin fra før av.
Inegn som vet admin passordet til Nord-Trøndelags fylkeskommune da? (a)
Sitat av Merp Vis innlegg
Inegn som vet admin passordet til Nord-Trøndelags fylkeskommune da? (a)
Vis hele sitatet...
Forrige gang administratorpassordet i nftk gikk rundt, ble det byttet etter en uke, og en del pc'er, ihvertfall her ble sjekket for missbruk. Det er heller ingen som kommer til å gi deg et admin-passord uten å kjenne deg, såvidt jeg vet.
Sitat av T.J Vis innlegg
Forrige gang administratorpassordet i nftk gikk rundt, ble det byttet etter en uke, og en del pc'er, ihvertfall her ble sjekket for missbruk. Det er heller ingen som kommer til å gi deg et admin-passord uten å kjenne deg, såvidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Hadde vært greit å vite det, men ingen av de jeg kjenner som har funnet det ut enda :/

Hadde blitt så takknemlig for hjelp.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ser noen snakker om blokert CMD. Jeg lekte meg med Metasplot (testet den nye IE exploiten, den er awesome!), og fikk en meterpreter inn på skolepcen. Husker jeg tuklet litt der inne, prøvde å spawne shells osv. De var blokkerte, men jeg gjorde ett eller annet (husker desverre ikke) som gjorde at cmd ble låst opp. Jeg kom meg også inn i regedit (uten å være admin! :O Den spurte ikke engang) og der var det nøkler jeg kunne endre på for lokal bruker. Det jeg gjetter er at man kan låse opp cmd med en slik ".reg"-fil som endrer nøklen der cmd er deaktivert. Det ligger garantert på nett hvordan du gjør det. Verdt et forsøk.

Noe annet jeg også gjorde var å lage min egen cracka cmd. Om du kan engelsk og kan å bruke ollyDBG eller lignende, er dette lett. Fant en tutorial på youtube som viste dette steg for steg. Du bruker en sysinternals-app (elsker de folka), som viser når nøklen som sjekker om du har tilgang blir lest. Så bithacker du denne (JNE o.l. ==> JMP) addressen. Husk å legg med language-fila, om du får errors.

Beklager at dette var såpass offtopic, men jeg tenkte det kunne være litt grei ekstra-info

Edit: dette var på en VGS pc under STFK.
Sist endret av L33tenGutt; 5. juli 2012 kl. 21:34.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Den metoden funka ikke. Sto at brukernavn eller passord ikke var riktig. Gjorde nøykatig som beskrevet. Noen andre metoder som funker?
Sitat av StefanChris Vis innlegg
Den metoden funka ikke. Sto at brukernavn eller passord ikke var riktig. Gjorde nøykatig som beskrevet. Noen andre metoder som funker?
Vis hele sitatet...
Mhm..
Gjorde dette på min skolepc for et par dager siden uten problemer, lastet du ned riktig msv fil, og sjekket du om datamaskin ikke er x64 (64bit) OS?
Må være x86(32bit) OS.

Er usikker på om de nye skolepc'en er gått over til 64, har enda ikke fått de helt nyeste maskin.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Noen som har testet det ut på 64-bit?
Sitat av Zendium Vis innlegg
Noen som har testet det ut på 64-bit?
Vis hele sitatet...
Ja den ble testet på en 64bit av en her i tråden og fungere ikke...
Bare ett tilfeldig spørsmål:

Hvor mye kan man egentlig få til gjennom Batch majigs? Skolen vår har slått av CMD bruk, men jeg har sitti og kjedet meg og lagd en del batch filer som starter omtrent alle avstengte programmer.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Så og si alle Windows funksjoner, men skal man leke seg, så er heller vbs skript artigere, som å force dvd-rom åpen, har du bærbar, så må du dytte den inn hvert 3 sekund, dette dreper iallefall litt tid.
Sist endret av Fleff; 18. september 2012 kl. 17:54.
Noen som vet om det nylig oppdaget IE hullet kan brukes til å skaffe Admin på skolepcen?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Så og si alle Windows funksjoner, men skal man leke seg, så er heller vbs skript artigere, som å force dvd-rom åpen, har du bærbar, så må du dytte den inn hvert 3 sekund, dette dreper iallefall litt tid.
Vis hele sitatet...
VBS var faktisk ikke mulig og bruke, husker jeg prøvde en gang, men ble nektet. (Kontakt systemadministrator for å utføre dette, yeah right)
vbs funka på ungdomsskolen, på vgs har jeg ikke testa. Det nye IE-hullet kan skaffe admin om du klarer å hacke en administrator på skolenettet og finne passordet fra han.

Med andre ord: nei. Om personen bruker IE burde h*n for lengst ha fått sparken som administrator eller IT-ansvarlig Gå heller for java applet exploiten om du må bruke nettleser-baserte angrep.

Om regedit og cmd er blokkert kan dette fikses ved å patche et call (enten NOP'e den (risky) eller endre et argument) som leser av om den er blokkert i registeret. Har ikke prøvd, men tror en hex-editor faktisk kan klare det, bare bytt ut en bokstav i .exe fila i navnet til nøkkelen som blokkerer programmet. Dette burde ligge som klartekst i .data-området som ascii eller unicode, men jeg har ikke undersøkt det. (Med andre ord, du trenger kanskje ikke en debugger for å patche dem )
Sitat av L33tenGutt Vis innlegg
vbs funka på ungdomsskolen, på vgs har jeg ikke testa. Det nye IE-hullet kan skaffe admin om du klarer å hacke en administrator på skolenettet og finne passordet fra han.

Med andre ord: nei. Om personen bruker IE burde h*n for lengst ha fått sparken som administrator eller IT-ansvarlig Gå heller for java applet exploiten om du må bruke nettleser-baserte angrep.

Om regedit og cmd er blokkert kan dette fikses ved å patche et call (enten NOP'e den (risky) eller endre et argument) som leser av om den er blokkert i registeret. Har ikke prøvd, men tror en hex-editor faktisk kan klare det, bare bytt ut en bokstav i .exe fila i navnet til nøkkelen som blokkerer programmet. Dette burde ligge som klartekst i .data-området som ascii eller unicode, men jeg har ikke undersøkt det. (Med andre ord, du trenger kanskje ikke en debugger for å patche dem )
Vis hele sitatet...

Om sistenevnte var til meg:

Blir ganske umulig og gjøre noe særlig med maskinene rent fysisk sett, eller mekke rundt i os filer ol., da det er tynnklienter vi har tilgang til, som kobler seg ned på serveren på rådhuset her borte.

Ganske nøyaktig slike klienter:

http://www.greentech.no/img/cache/h/p/_/hp_compaq_t5630w__tynn_klient_-1494910392_0.jpg
Sist endret av Freddy_fred5; 18. september 2012 kl. 21:12.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Om sistenevnte var til meg:

Blir ganske umulig og gjøre noe særlig med maskinene rent fysisk sett, eller mekke rundt i os filer ol., da det er tynnklienter vi har tilgang til, som kobler seg ned på serveren på rådhuset her borte.

Ganske nøyaktig slike klienter:

-bilde-
Vis hele sitatet...
Uff, stakkars deg. Hørtes kjedlig ut :P I mitt tilfelle så må maskinene også funke med lokale brukere, så jeg bruker en "tykk" klient, om det heter det