Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2152
Hei!

Har anskaffet meg et lite anlegg i bilen, forsterkeren leverer 2400watt rms i 1 ohm ved 14,4V.. Merker vis eg spiller høyt, der subwooferene må gå langt ned i frekvensområdene så hender det at cd-spilleren kutter, og alt av lys osv blinker jo som en gal selfølgelig Har 50mm2 kabel fra batteri å bak til forsterker, og samme med jord. Problemet batteriet, og dette skal oppgraderes, men ikkje før pengene tillater det.

Kan det skade forsterkeren ved å dra på så mye at den får veldig lite spenning fra batteriet? Kjekt å vite før eg evt. ødelegger den
Kanskje vurdere kondensator?
Sitat av basselusk Vis innlegg
Kanskje vurdere kondensator?
Vis hele sitatet...
Takk for responen, men ellers takk.

http://bilstereo.blogg.no/1268675360...kke_treng.html
Du har ikke for lite strøm, men for lav spenning... Kjøp et batteri til som du plasserer bak, så er problemet borte Anbefaler også at du lader batteriene dine når du står stille
Ogja, forsterkern bli skada..
Hva slags bil snakker vi om her ?

Er ikke uvanlig at dynamoene ikke klarer å lade godt nok og holde batteriet ved like når vi kommer oppi årene.
Større sjans for at dynamo'n på bilen går til helvetet, enn selve forsterkeren.
Kjøp deg en større dynamo så har du ihvertfall nok strøm.
Men helt alvorlig så trenger du da ikke musikk i bilen, det er forstyrrende og du utgjør en fare i trafikken.
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Kjøp deg en større dynamo så har du ihvertfall nok strøm.
Men helt alvorlig så trenger du da ikke musikk i bilen, det er forstyrrende og du utgjør en fare i trafikken.
Vis hele sitatet...
OT: inb4 moralfag

Gjør som jeg sa, det er nok det billigste
Batteri = 250kr hos en bilopphugger
DEFA ChargerKit = ~1000kr
Ok, vis det kan skade forsterkeren så lar eg heller vær å spille så høyt frem til eg får meg et heftigere batteri igjen