Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4527
Reiser på ferie om en uke (til alicante) og har ca 1 gram med snø liggende. Vurderer sterkt å ta dette med (lite keen på å kjøpe av en random fyr der nede). Men så er det jo ulike senarior som kan oppstå:
1. Jeg blir busta
2. Det går smoooth

Spørsmålet er da: bør jeg putte den opp der hvor sola aldri skinner? ELLER tømme pulverpiller og fylle de for så å legge de i innsjekket bagasje? Tenker at hundene kan dukke opp både på random search av all innsjekket bagasje OG på selve flyplassen før avgang.

Hva skjer hvis jeg blir busta med så lite her i Norge? Flyr fra en liten flyplass om det spiller noen rolle. Og hva om det står narkohunder på exiten i spania, hva skjer da?

BTW: du trenger ikke gi meg skjennepreken. Jeg har ikke bestemt meg enda, jeg bare funderer litt. Så seriøst innspill settes pris på freaks
Vil si at risikoen er tilnærmet 0 på å bli tatt på tur ut av Norge. Risikoen ligger ved om bagasjen skulle bli sjekket med hunder i Alicante, men da skal du ha uflaks. Charter fra Norge til Spania er ikke akkurat kjent som noen smuglerrute, men en liten risiko er det. Personlig ville jeg ikke gjort det for 1 gram brus.
De har bedre brus i spania så du gjør det lurt i å kjøpe powdah der nede.
Trådstarter
4 0
Men hvis man skulle vært så uheldig å bli tatt, hva kan straffen være? En bot, eller rett i fengsel (i spania altså)?
Sist endret av Veggen; 12. juni 2019 kl. 01:41. Grunn: Fjernet regelbrudd
Jeg er ingen advokat og nå bare gjetter jeg og jeg tror du ville fått en liten bot på 200-500euro.
Trådstarter
4 0
Er nok ikke verdt det. Blir nervøs bare av å tenke på det. Men takk for råd begge to
God når det gjelder
Carmex's Avatar
En kompis hadde ca samme scenario, han (usikker på hvordan) fyller brusen i en hul ladekabel som så helt legit ut etterpå og hadde den i håndbagasjen.
Trådstarter
4 0
Sitat av Carmex Vis innlegg
En kompis hadde ca samme scenario, han (usikker på hvordan) fyller brusen i en hul ladekabel som så helt legit ut etterpå og hadde den i håndbagasjen.
Vis hele sitatet...
Og denne reiste han med til utlandet?
Jeg vet om en som tok med seg 2g mdma til Amsterdam fordi de var redde for at de skulle bli lurt når de kom til en festival. Så det går jo. De bare putta det i kofferten.
Ville heller bare kjøpt der nede. Mye mindre stress og risk. Er ikke vanskelig å få tak i. Billigere også. Ble tilbudt cola hver dag på strendene, og det var et stykke utenfor sentrum. Aldri kjøpt, men tipper det er mye bedre kvalitet en hva som selges på gata her til lands.
Vil anbefale deg å kjøpe der nede, ikke pga risikoen men pga kvaliteten du får!
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Nonstop43 Vis innlegg
Og denne reiste han med til utlandet?
Vis hele sitatet...
Sir, yes sir.
Når jeg ankom polen ble alle sjekket for narko på klær, hender og kofferter. Tror det kommer ann på hvor du drar men har aldri vært i spania så aner ikke hvordan det er der, de er kanskje mest vandt til at folk tar med hjem
Bagen ble swipa på Gardermoen sist jeg var nedenfor.

Kjøp heller i Spania.
Ser du ut som en person som kan drive med slikt trenger du ikke spørre engang. De spør deg.

Jeg fikk colaen min av en servitør på et pizzeria.
Ble litt dyrt, men det er jo klart han skal ha sitt som mellommann.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Bagen ble swipa på Gardermoen sist jeg var nedenfor.

Kjøp heller i Spania.
Ser du ut som en person som kan drive med slikt trenger du ikke spørre engang. De spør deg.

Jeg fikk colaen min av en servitør på et pizzeria.
Ble litt dyrt, men det er jo klart han skal ha sitt som mellommann.
Vis hele sitatet...
Swipe tester i sikkerhetskontrollen på flyplasser i Norge gir ikke utslag for narkotika, kun eksplosiver. Men om det var i tollen du ble stoppet er det en annen sak