Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1977
Har nå nettopp solgt ruteren min på Finn, og kom på at jeg har glemt å resete den/slette informasjon.

Var dette en stor tabbe? Kan kjøper nå se på all min historikk og eventuelt få tilgang til sensitive opplysninger? Burde jeg kontakte vedkommende og be personen pent om å resette ruteren? Mistenker at personen har over gjennomsnittet kunnskap om data. Takk for alle svar.
Nei, routeren lagrer ingen sensitiv søke/surfe historikk. Det eneste kjøperen kan se er PPPoE brukernavn/Passord, (B/E)SSIDen din, WPA nøkler o.l. innstillinger som du har satt i routeren.

EDIT: Og enkelte routere fører trafikk statistikk, men det går neppe under sensitiv informasjon.
Sist endret av 0xFF; 2. november 2018 kl. 14:43.
Takk for svar! Det var beroligende. Så da er det altså ikke mulig å se verken surfehistorikk eller passord, etc?
Så da er det altså ikke mulig å se verken surfehistorikk eller passord
Vis hele sitatet...
Korrekt
Et fåtall routere lagrer søkehistorikk som standard. Nevner du modellnummeret går det fort å søke opp.