Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2119
Etter at jeg fikk oppdateringen 8.1 (windows) for andre gang (første gangen krasja pcen og jeg måtte reboote til 8.0), har jeg ikke kunnet koble på wifi. Etter å ha fulgt denne guiden http://www.fixedbyvonnie.com/…/my-wi...work-upgradi…/ har jeg ikke lenger .. wifi. Det er borte. Jeg kan kun koble meg på ethernet (kabel). Det er ikke noe wifi å skru på, det er ikke noe når jeg ser på nettverksinnstillinger.

det er akkurat slik som den ene kommentaren sier, men som ingen har svart på: "So, I followed the steps above but I wasn't quite sure what manufacurer to choose so I picked one that I thought was correct, but I wasn't 100% sure. Restarted my computer and now it's saying there is no wireless connection whatsoever and it won't even show my wireless adapter under my network connections list. How do I fix this??"

Det er en lenovo G580 og jeg har hatt den i ca 1,5 år. Jeg har behandla den veldig bra. Etter en måned uten trådløst nett ble jeg litt desperat og prøvde å se hva som fantes av hjelp. En laptop uten trådløst nett er jo ikke så smart, men ja, nå har jeg visst klart å slette alt.

Er det noen som kan hjelpe meg?
Har du prøvd Enhetsbehandling og se om det er listet opp noen enhet der. Og har du navnet på nettverkskortet ditt ?
Eolin's Avatar
Trådstarter
det som kommer under enhetsbehandling/nettverkskort er:

Bluetooth Device (RFCOMM Protocol TDI)
Bluetooth-enhet (Personal Area Network)
D-link DGE-5287Gigabit Ethernet Adapter - (den har symbolet med to pc-skjermer og en gul trekant foran).
Qualcomm Atheros AR8162/8166/8168 PCI-E Fast ethernet Controller (NDIS.6.30)

jeg må innrømme jeg er ganske nervøs for å gjøre enda en katastrofal feil og fjerne muligheten for å være på nettet gjennom kabel.

men er det slik at jeg skal slette en av de jeg skrev opp (den riktige selvfølgelig) og installere denne? http://support.lenov...nloads/DS037356

det står ikke wifi / wireless på noen av dem, så det er litt vanskelig å vite..
Sist endret av Eolin; 15. januar 2015 kl. 22:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ville tippet at det er enheten med en gul trekant med et spørsmålstegn som er den du trenger å bry deg om. I og med at det ikke finnes noen wifi enhet der. Det virker litt rart. Husker du hva wifi adapteren din het før den ble borte. Kan hende det er en feil i denne eller at driveren fra lenovo sine sider er dårlige.

Tviler på det, men kan hende det har skjedd noe kluss i BIOS. Du kan sjekke denne videoen og se om Wifi faktisk er deaktivert. http://www.youtube.com/watch?v=aX22KOmULiQ
Sist endret av vicro100; 15. januar 2015 kl. 23:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Eolin's Avatar
Trådstarter
tusen takk for at du prøver å hjelpe meg! problemet er nå borte uten at jeg egentlig forstår det. jeg valgte å slette den D-LINK (med gul trekant) og restarte pcen. etter restarten var jeg på wifi igjen! det har jeg ikke vært siden jeg fikk 8.1 (over en måned siden). ikke forstår jeg hvorfor, men er veldig letta og håper at det ikke klusser seg til mer nå!

igjen, tusen takk for all hjelp! følte meg veldig dum og hjelpesløs. tusen takk!
det høres ut som at det var en driver det var feil på, siden du slettet en enhet med gul advasel på og restartet maskinen så vill windows under neste oppstart finne og prøve å installere driveren på nytt noe det ser ut til at den klarte uten problemer da du kom på nett igjen
Last ned Atheros WLan driver her, installer, restart, og wips!