Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1510
Hei,


Jeg kjøpte en ny SSD (Kingston V300) til modern til jul, har nå satt den inn i laptop`en, samt lagt inn windows på den. Men når PC`en skal boot`e opp så kommer jeg bare til Boot Menu.


Der får jeg dette problemet.


Noen som vet hva problemet er?


Edit: Kan legge til at her hjelper det ikke uansett hva jeg trykker, jeg kan dog trykke tab og komme meg inn til setup (bios). Her er alt som det skal..
Sist endret av KarlsenK; 26. desember 2014 kl. 21:58.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Korleis installerte du windows på den?
Lasta ned Windows fra guiden som ligger her på forumet for "lovlig" Windows, la over på stick med Windows 7 USB /DVD download tool først. Etter det gjorde jeg det manuelt gjennom cmd. Har brukt begge metodene utallige ganger før. Noen tanker?
Maskinen står til AHCI modus og ikke ATA modus i BIOS?
Sitat av knutazz Vis innlegg
Maskinen står til AHCI modus og ikke ATA modus i BIOS?
Vis hele sitatet...
Har satt den til AHCI ja, prøvd begge deler faktisk.. Det som er litt merkelig er at Windows finner harddisken under installasjonen, men etter den er ferdig med installasjonen så restarter den, og da skal den egentlig gå til der du skal skrive inn navn på datamaskin og Windows lisensnøkkel osv osv.. Men dit kommer jeg da altså ikke.
Ok da trur jeg det er noe med selve Windows filene, som blir kopiert over \ installert... hvilken versjon er det du prøver på å installere? home, pro eller ultimate? 32-bit eller 64-bit?

Får du testet usben på en annen pc og sett om den fungerer fint der?
Sitat av knutazz Vis innlegg
Ok da trur jeg det er noe med selve Windows filene, som blir kopiert over \ installert... hvilken versjon er det du prøver på å installere? home, pro eller ultimate? 32-bit eller 64-bit?

Får du testet usben på en annen pc og sett om den fungerer fint der?
Vis hele sitatet...
Litt rart om det skal være noe med filene, da det er hentet fra teknikerne til Microsoft sine nettsider (eller noe i den dur). Men, prøvde å laste ned å legge inn Windows 7 Home premium 32 bit også, for å utelukke at det ikke var noe galt med 64 bit versjonen. Samme problem oppstår der og.

Vurderer nesten å prøve med ei ny minnepenn.. Kommer på akkurat i det øyeblikk at jeg har opplevd installasjonsproblemer tidligere med ei minnepenn. Dog et annet problem. Penna er forsåvidt helt ny, kingston 8gb. Merkelig merkelig merkelig..
Jeg har nå lastet ned ny Windows (annen type til og med), jeg bruker en ny USB-penn.

Installasjonen går fint, men når PC`en skal boote opp fra SSD`en, så vil den ikke. Bootmeny`en kommer opp, som på bildet jeg posta i første posten. Jeg velger den og den bare kommer opp på nytt igjen.


Jeg har sett en del som har slitt med at SSD`en vises i BIOS men ikke i Windows, men dette er ikke tilfellet her. Her vises den i både bios, og under Windows installasjonen. Alt ser ut til å virke som det skal, men etter installasjonen er ferdig så er det som nevnt over.


Noen som har tips? :/
Du kan jo prøve å oppdatere firmware på SSDen, det løser ikke nødvendigvis problemet men det er lurt å gjøre uansett.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du kan jo prøve å oppdatere firmware på SSDen, det løser ikke nødvendigvis problemet men det er lurt å gjøre uansett.
Vis hele sitatet...
Firmware oppdateringsprogrammet til Kingston finner ikke disken når jeg plugger den i via USB / IcyBox. Har for øyeblikket ikke noe stasjonær pc å plugge den i.
Du tar ut minnepennen så den ikke automatisk starter på ny installasjon?
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Du tar ut minnepennen så den ikke automatisk starter på ny installasjon?
Vis hele sitatet...
Ja, det er da den prøver å boote fra disk, men ikke klarer det.