Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1051
det er noe galt som har skjedd med pcen min ut av det blå! når jeg skal starte enkelte spill gjennom steam kommer det bare opp: Failed to create D3D Device, this device does not support the queried technique. jeg spilte counter strike source i går men når jeg skulle starte det i dag kom dette problemet opp. og det skjer på mange andre spill i tillegg. lurer derfor på om noen her vet noe om dette og kan hjelpe meg med det
Prøvd noe så enkelt som å restarte maskinen?

Ellers så er Google meget behjelpelig.

https://support.steampowered.com/kb_...1740-IMNO-4856
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Prøvd noe så enkelt som å restarte maskinen?

Ellers så er Google meget behjelpelig.

https://support.steampowered.com/kb_...1740-IMNO-4856
Vis hele sitatet...
ja! har prøvd å restarte og oppdatere alt som sto, men funker ikke
Så du har oppdatert drivern på skjermkortet?


Hvis ikke det fungerte, så gjør du følgende:

Go to Steam's Library.
Right-click on the affected game.
Go to Properties > General > Set launch options...
Type in -dxlevel 90.
Click OK.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Så du har oppdatert drivern på skjermkortet?


Hvis ikke det fungerte, så gjør du følgende:

Go to Steam's Library.
Right-click on the affected game.
Go to Properties > General > Set launch options...
Type in -dxlevel 90.
Click OK.
Vis hele sitatet...
har gjort det også, men skjer ingenting, oppdaterte hvertfall alt på pcen, men vet ikke om det har noe med skjermkortet å gjøre eller ikke. dette er de tingene som jeg ikke skjønner som står på siden Radeon X300
Radeon X700
Radeon X800
Radeon 9###
Det er grafikkortene det gjelder, som problemet kan oppstå hos.
Og siden du tydelig har fått problemet, så har du ett av de nevnte grafikkortene.


Å oppdatere windows er ikke det samme som å oppdatere driverne til skjermkortet.

Finn ut hvilket skjermkort du har og last ned de nyeste driverne fra hjemmesiden.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Det er grafikkortene det gjelder, som problemet kan oppstå hos.
Og siden du tydelig har fått problemet, så har du ett av de nevnte grafikkortene.


Å oppdatere windows er ikke det samme som å oppdatere driverne til skjermkortet.

Finn ut hvilket skjermkort du har og last ned de nyeste driverne fra hjemmesiden.
Vis hele sitatet...
Jeg har NVIDIA GeForce GT 750M. Kan du linke meg til nettsiden der jeg kan finne oppdateringer? Jeg er ganske ny på sånt
Sitat av bobcatmerry Vis innlegg
Jeg har NVIDIA GeForce GT 750M. Kan du linke meg til nettsiden der jeg kan finne oppdateringer? Jeg er ganske ny på sånt
Vis hele sitatet...
[COLOR="RoyalBlue"]Let me Google that for you[/COLOR]
>[COLOR="RoyalBlue"]NVIDIA GeForce GT 750M[/COLOR]