Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1443
Flere itaviser har i den sisteuken spådd at Ormen W32.Blaster.Worm som skulle slå til først denne helgen ikek kom til å gjøre så stor skade. men i dag tidlig slå den til for full styrke og har rammet store deler av nettets windwos maskiner som ikke har oppdatert seg i det siste.

Itavisen.no kunne i dag rapportere at NTNU ikke rakk og sikre mere en 90% av sine maskiner og 10% er enten smittet eller kommer til å bli det.
ifølge computersweden ble 45,000 maskiner infisert i sverige.
deribalnt 16.000 internett kunder hos selskapet Teilasonera.

En følge av dette er at det i det siste døgnet er at undertegnede har regisrert flere netspilts en vanlig.

Folk bes Oppdatere windows så snart som mulig for å unngå ormen som har fått antivirus selskapene til å slå rød alarm.
DEnne ormen smittes ikke via mail men søker selv ut windows pcer som ikke er oppdatert via port 135.
Dette gjør at selv om du ikke surfer men er tilkoblet så kan du bli smittet.

For nærmere informasjon om hvordan ormen virker, og hvordan bli kvitt den les itpro.no sin rapport om ormen,
HER


Sign Psych|Com
Litt sent å skrive det nå, men takk for at du tar deg tid til å skrive det til oss! Har vært på et stort oppdrag idag for å fikse maskiner til folk jeg kjenner som har blitt smittet!

Informasjonen på ITpro.no er veldig god og nyttig! Anbefales!
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
sysadmin som er sjefen min fikk den akkurat rett før vi dro hjem. hehe han ble så redd at han trekte ut pluggen på inet... :P
har vi ikke hørt om dette viruset noe så jævlig mange ganger nå...får jo 10 poster om dette overalt på nettet hvert minutt...jeg vet jeg vet om det hvertfall og det gjorde jeg også for flere dager siden heh... velkommen etter..
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
joda men det slo til i dag... uansett.... pointet var bare at siden den siste pen jeg så ble infisert klokka 1500 i dag så vet kansje ikke alle det.....
damn jeg som ikke kan ta update til ms :/
http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=19751

Ormen er lett å oppdage, lett å fjerne og er begrenset.
Med all hype'n i media så får folk forhåpentligvis ut fingeren og tetter DCOM RPC expoiten

Psych|Com: Nei, i går.

Det er enkelte som frykter at MSBlast skal bidra til så senke hastigheten på backbone internet. Det kommer ikke til å skje.
Et lite postulat fra Code Red hysteriet:
By 1500 GMT on Thursday, the worm had infected 244,727 computers, though it had caused no noticeable disruption to the internet.
..
Analysis by Keynote has shown that even at its height, Code Red posed no threat to the running of the net.
..
Similarly, when the worm started scanning again on Wednesday, it did not disrupt the working of the internet.

"We see no significant performance changes on either high or low bandwidth connections, or internationally," said Keynote.
Vis hele sitatet...
ganske så plagsomdt det viruset.ja, jeg fikk det.formaterte først, for jeg viste ikke hva det var.rakk ikk eå gå på nette, for da kom bare den virus tingen.faren til en kompis av meg fikk viruset, så det var sånn jeg fant ut at jeg hadde fått det.blah.kvitt det nå. (håper jeg)
Windowsupdate.com har fått føle presset.
Det er "HTTP/1.1 Server Too Busy" og 100% packetloss all the way i skrivende stund.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
fikk det samme da vi skulle oppdatere sjefen sin pc tiligere i dag..
Jeg hadde akkurat formatert og reinstallert når jeg fikk den ormen. Jeg blei ganske forbanna når jeg trodde det var xp-cden det var noe galt med.
Den går ikke etter winME ! Johooo!!11
[etter jubelen] Sier windows da... [/etter jubelen]
pinnsvinet: winme suger da.

uansett, jeg er glad de få windows-systemene her i huset alltid har hatt de ferskeste oppdateringene.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
japs hehe tror sjefen min har lært nå :P sjekk winupdate en gang i uka
Microsoft kommer bare til å stenge Windowsupdate serveren på lørdag. Hvorfor skulle de la den være online når angrepet kommer liksom?
Heter det ikke windowsupdate.microsoft.com ?
Før kunne man bruke www.windowsupdate.com
Nå må man bruke windowsupdate.microsoft.com