Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1414
Hei.
Jeg har nettopp kjøpt med parabol med 4 hoder + Nokia SAT-8003 SatScan dekoder uten binding.
Er helt ny i gamet, og håper noen kan hjelpe meg.

hva gjør jeg for å få inn alle kanalene? Tenker da på de låste kanalene. Jeg kjøpte en europaparabol for å få inn mest mulig :-)
Er som sagt helt ny i gamet når det gjelder parabol, så jeg håper noen kan hjelpe.

Der jeg bodde før hadde jeg kabel, og da brukte jeg pctv kort i pc`n + borg tv for å få inn alle kanalene. Desverre er det ikke kabel hvor jeg bor nå.

<---------------------------------------->


Takk for opplysningen securitymember :-)
I går gikk jeg ned å klaga til han som solgte den til meg, og nå har jeg fått meg en Nokia 9602S Tuner.
Denne skulle være digital + den skulle beherske 4 hoder på parabolen.
Selgeren sa også noe om at en kunne bytte ut softwaren, men han ville ikke si noe om hvordan det gjøres :-(

Så jeg trenger fremdeles litt hjelp her...
Hva trenger jeg av utstyr, og hva er å annbefale? tenker da på å bytte software i tuneren, og hvordan dette gjøres. Eller om det er noe som skal kobles opp mot pc`n.

Er det ikke noen norske sider som forklarer dette steg for steg?
Sist endret av leif666; 6. april 2003 kl. 23:46.
du trenger og dekryptere kannalene

du kan bruke:
kort
session-interface
MagicModule (programmere kodene inn i "CAM'en")

seff må du finne kodene osv osv osv osv

http://vkeys.ubb.cc/
http://stopstop.info/
Hvis du har blitt solgt den tuneren som Digital mottaker så er du blitt lurt! Det er kun en ANALOG mottaker og kan IKKE motta digitale signaler!! Muligens kan du bruke hodene og tallerkenen du kjøpte, hvis det står følgende på hodene: Universal LNB

Anbefaler å kjøpe deg en Samsung DSR9500AZ, digital mottaker, da denne kan gjøres masse morro med. Tenker da selvfølgelig på diverse piratvirksomhetlige modifiseringer!
9500AZ er ikke modellen å gå for, må jo bruke Jtag for å få patcha den. Kjøp 9500 ViaCi fra keycard.dk (ca. 3200 kr for alt, inkl. moms og frakt), den kan enkelt patches og da får du inn Viasat, Conax(Canal Digital), Seca og Nagravision
Er egentilg klar over det, men det er den eneste modellen vi selger....
Ang: Jtag, kunne du tenke deg å gi en litt nærmere beskrivelse?? Er ikke helt sikker på hva det innebærer. Er det en kabel, eller en mod. med lodding og knoting inni tuneren??

9500Z trenger den Jtag?
leif666's Avatar
Trådstarter
54 0
Takk for opplysningen.
I går gikk jeg ned å klaga til han som solgte den til meg, og nå har jeg fått meg en Nokia 9602S Tuner.
Denne skulle være digital + den skulle beherske 4 hoder på parabolen.
Selgeren sa også noe om at en kunne bytte ut softwaren, men han ville ikke si noe om hvordan det gjøres :-(

Så jeg trenger fremdeles litt hjelp her...
Hva trenger jeg av utstyr, og hva er å annbefale? tenker da på å bytte software i tuneren, og hvordan dette gjøres. Eller om det er noe som skal kobles opp mot pc`n.

Er det ikke noen norske sider som forklarer dette steg for steg?
Ehh, hvor mye betalte du for den? Det er jo en "Open To Air" tuner, man trenger CAM for å bruke den på Viasat eller Canal Digital, og så er det jo kun 1 plass til CAM. Mye pes å måtte opp av soffan for å bytte cam når man driver "channel surfing"

Angående software oppgradering/bytte så er jeg ikke kjent med dette på den.. Det er jo standard ned fra satelitt, men det er jo offisiele oppgraderinger fra Nokia.

http://www.google.com/ er kjekk til å finne slikt du er ute etter!!
(zadaz\) ga jo også noen greie linker!!