Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2628
Hei, er usikker på om dette blir riktig underforum, så gjerne flytt posten om nødvendig.

Lurer på lovverk rundt det å f eks face-swappe noens ansikt på en naken kropp. Skjønner at det er ulovlig å dele slike bilder, men er det noen lover rundt privat «produksjon» og bruk av bilder av en sånn karakter?
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvem skal du hevne deg på nå da

Tror så lenge du ikke publiserer bildene så er det fullt lovlig. Om du skulle formodentlig dele ut bilder så hadde jeg brukt en enhet som ikke hadde kunnet knyttes opp mot meg selv
Trådstarter
2 0
Har ingen jeg skal hevne meg på, men har utviklet en liten fetisj for dette kan man si.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For privat bruk..og KUN privat så er det jo ingen andre enn deg som ser dem. Kjør på!
Hvilke programmer gir realistiske resultat??

Jeg vet også det finnes et program for å bytte ut ansiktet i videofilmer. Men prossessen virket litt komplisert, og jeg orket ikke.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er vel ikke lov å ta eller lagre bilder av andre uten samtykke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er vel ikke lov å ta eller lagre bilder av andre uten samtykke.
Vis hele sitatet...
Ikke det? Jeg kan ikke lovverket, men her må du nesten hoste opp noen kilder som backer påstanden din. Du har vel rett ang det å ta bilder av enkeltpersoner, men å lagre bilder som folk selv har publisert helt åpent for alle å en vær kan jeg umulig tenke meg er ulovlig, da særlig kun for egent bruk. Det er vel kun sider osv som har copyright på alt innehold på siden sin som du ikke kan bruke bilder osv fra til f.eks egen nettside osv, men tror faktisk ikke der heller det er direkte ulovlig å laste ned ett bilde ifra å bare ha på egen datamaksin.

Jeg kan ta feil og jeg har ingen kilder på det, men det er det jeg mener å ha lært engang i tiden og det jeg syns virker mest logisk. Kult om noen som faktisk vet helt hvor grensen går kunne kommet med noen kilder

Når jeg tenker enda engang over det så gir det jo ikke mening at det kan være ulovlig å både lagre og bruke bilder som er publisert åpent for alle. Medier som lager nyhets artikler osv bruker jo støtt bilder av kjendiser osv som er fra f.eks instagramen til den personen det gjelder. De bildene er jo til og med køddet med av og til før de publiseres på nytt
Sist endret av Alge; 29. desember 2019 kl. 07:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er kun publisering av andre som er nevnt i loven, og selv da må det aktuelle være av god nok kvalitet til å identifisere den aktuelle person i bildet (f.eks. er bilder tatt langt nok unna til å ikke kjenne igjen ansikt fullstendig lov uansett om de i bildet har gitt samtykke)..

Kan noen svare meg på hva som får folk til å gjette og si sin antakelse som om de er helt sikre på denne påstanden? Hva er det med mennesker i 2019 som ikke klarer å ta det aller minste google søk og gjøre littegrann research før de sier en helt feilaktig påstand?
Det er fordi det å ta bilder av andre innehar store gråsoner og er ofte vanskelig å definere.

Vær glad du ikke er i Sverige, dem har mye strengere lover for dette.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det er fordi det å ta bilder av andre innehar store gråsoner og er ofte vanskelig å definere.
Vis hele sitatet...
Kva gråsoner og definisjoner rundt det å ta bilete er det som er problematisk?
Sist endret av vidarlo; 29. desember 2019 kl. 12:14.