Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1337
Hei.

For en 3-4 år siden ble min Samsung galaxy s6 stjålet, da jeg tok i bruk forsikringen skrev jeg at jeg hadde en galaxy s7. Saken endte med at jeg fikk en s7 tilbake for min stjålede s6.

Nå er min Galaxy s7 ødelagt. Jeg ringer inn til telenor, de har bare registrert forsikring på en galaxy s6 på meg sier de. Jeg forklarer til telenor at jeg ikke lenger har den telefonen, at jeg nå har galaxy s7. Telenor sa de skulle sette saken over til forsikrings avdelingen, og jeg ville få tilbakemelding neste dag.

Tre dager senere uten svar fra telenor, ringer jeg inn på nytt. De forklarer meg at saken er registrert, men det kan ta litt lengre tid da forsikrings avdelingen også foretar undersøkelser på svindel.

Er det sannsynlig at jeg blir tatt?

Hvordan sanksjoner kan jeg forvente om jeg blir tatt?
Sist endret av ronny23; 9. april 2018 kl. 13:42.
Alt fra en ingenting, evt en liten dask på lanken og må betale for S7'en du fikk, via nektet nye forsikringer og oppsigelse av dagens forsikring, opp til politianmeldelse og 6 års fengsel som er maksstraffen for forsikringssvindel. Tviler vel på at det går så langt da det er vel de langt mer alvorlige tilfellene men.
https://www.finansnorge.no/tema/skad...ringssvindel2/
Hvilken forsikring brukte du når du fikk en s7 ?
Sitat av dggr Vis innlegg
Hvilken forsikring brukte du når du fikk en s7 ?
Vis hele sitatet...
Jeg brukte gjensidige når jeg fikk tilbake s7 for s6'en. Nå har telenor byttet til Brightstar.
Synes bare det var rart at de første gang ikke viste du hadde en s6, men forstår det slik at begge sakene er via Telenor.
Hvis det blir problemer kan du jo si du trodde det var en s7 du hadde.