Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1706
Jeg ble tatt for nasking av verdi ca.200 kr for andre gang på 6 mdr.

Begge gangene skrev jeg under på erkjennelse og innrømmet at jeg hadde gjort det.

Første gang ble saken henlagt. Andre gangen (i annen butikk) var politiet tilfeldig i butikken uten at jeg så det. De skulle handle lunsj eller noe. Var utrolig pinlig, i det butikkansatt ba om å sjekke om jeg hadde tatt noe kom de opp til kassen. Eier av butikk påstår jeg hadde vært der å stjålet før. Politi tok bildet av min ID. Sa til eier at det skulle lage en sak på det. Politiet var der i ca. 1 minutt før de bare stakk.

Nå har jeg ikke hørt noenting på 1 mnd. Hva kan jeg forvente meg av staff? Betyr det noe hva man stjeler, eller er det bare verdien det kommer an på? Ved nasking må man bli tatt ved siste betalingspunkt?

Bruker de resurser på slike saker i storbyer?

Har nå sluttet med dette tullet, men stresser med hva som kan skje, om jeg må i retten osv.
straffelovens kapittel 27
§ 323. Mindre tyveri
Med bot straffes den som gjør seg skyldig i tyveri når straffskylden er liten fordi det gjelder en ubetydelig verdi og forholdene for øvrig tilsier det.

Tilegnelse av naturprodukter, herunder stein, kvister, vekster mv., av liten eller ingen økonomisk verdi under utøvelse av lovlig allemannsrett, straffes likevel ikke.
Vis hele sitatet...
Du har ikke nasket før du er forbi siste betalingspunkt eller prøver å skjule varer på vei ut.

Hvis du fikk beskjed om å legge frem alt på siste betalingspunkt blei du rett og slett busta ganske bra.

Om du kommer til å høre mere, og hvor mange kronasjer slike bøter er på aner jeg ikke.

Godt å høre at du har sluttet med det...
Du må ikke gi opp så lett, øvelse gjør mester. Spøk til side så er værste utfallet en bot, beste utfallet er at politiet ikke gjør noe mer ut av det. Bilde av ID kan være en måte å skremme deg fra å gjøre det igjen.
Trådstarter
Fikk brevet i posten i dag. 2000kr forelegg evt. 4 dager fengsel. Kan ikke klage på det. ventetiden på å få brevet har svidd mye mer. Deler postkasse med hun jeg leier hos, gått å hentet posten klokken 10 hver dag i 5 uker. haha