Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 837
Hei, har bygd en ny pc til bror. Jeg har bygd mange pcer før og er ingenting feil i oppkoblinga. Det som skjer er at pcen fryser seg bare jeg fks trykker på et ikon, eller igrun hva som helst. Da lager pcen en kjapp liten "metallisk høyfrekvent lyd". Jeg har funnet ut at den kommer fra Hardisken. Har også fått en rekke blåskjermer og pcen plutselig restarter seg/skrur seg helt av. Noen som har vært borti detta?

Før dette har jeg tatt ut alle kabler og satt dem inn igjen. Har prøvd en annen cpu, tatt ut og inn skjermkort (skjermkortet virket i min pc rett før jeg gav det til bror pcen). Prøvd 2 forskjellige CPU strømkabler (8pin som deles i 2).

er forøvrig denna hardisken, en billig 1TB som jeg i utgangspunktet var skeptisk til før jeg kjøpte den.
http://www.netonnet.no/art/data/data...m/180601.7070/
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Første som slår meg er defekt harddisk, prøv en annen, evt boot opp en live distro av et random os.
Trådstarter
39 1
Sitat av Fleff Vis innlegg
Første som slår meg er defekt harddisk, prøv en annen, evt boot opp en live distro av et random os.
Vis hele sitatet...
Okay, kan jeg boote opp hardisken fra min egen pc uten at det vil fucke noe som helt opp for min pc? så lenge sia jeg har knota med hardisker..
Fryser PCen i noen sekunder eller må du restarte hver gang? Hvis det bare er noen sekunder så er det fordi det er en grønn disk. Den slår seg av når den ikke er i bruk og må spinne opp som kan ta 5+ sekunder når du bruker den. Last ned KeepAliveHD for å stoppe den fra å slå seg av ^^
Sist endret av kalvespretten; 26. januar 2015 kl. 00:28.
Trådstarter
39 1
Sitat av kalvespretten Vis innlegg
Fryser PCen i noen sekunder eller må du restarte hver gang? Hvis det bare er noen sekunder så er det fordi det er en grønn disk. Den slår seg av når den ikke er i bruk og må spinne opp som kan ta 5+ sekunder når du bruker den. Last ned KeepAliveHD for å stoppe den fra å slå seg av ^^
Vis hele sitatet...
En grønn disk? Enten fryser den seg i ca 1 minutt, så popper alt plutselig opp som jeg har trykt på. Så kan den finne på å fryse igjen etter veldig kort tid. Noen ganger fryser den først og restarter seg, noen ganger med blåskjerm. Andre ganger så slår pcen seg helt av