Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2523
Hei, Freaks

Jeg er en 16'åring som sitter mye inne, grunnet få venner og interesser veldig få har, og spiller på denne bedr*tne nille-laptopen.
Denne skraphaugen er pottetett, blir litt tregere og varmere for hver måned, om ikke uke, som går, programmer krasjer hele tiden og antivirus og brannmuren får funksjonsfeil hele tiden. Dessuten så har Acer gjort noe rart med skruene på laptopen så jeg kan ikke åpne den og rense den innvendig eller oppgradere RAM.

En ny kraftig stasjonær hadde vært fint tenker jeg, men problemet er at foreldrene mine er så strenge på pengebruk og hater tanken ved at jeg sitter inne og spiller.
Moren min tenker på den måten at siden laptopen min funker (delvis) så er det ikke noe vits å kjøpe ny. Hun hater at jeg spiller.
Faren min er mer gjerrig om pengebruk og er også "imot gaming". Han er av den typen som tror at alt kan fikses.

Har dere noen argumenter jeg kan bruke for å muligens overbevise dem om at det ikke er sååå forferdelig galt å kjøpe en ny PC? Jeg bruker mine egne penger selvsagt.

Skal hovedsaklig spille på den.
Et bilde av PC-en jeg kunne tenkt meg:
http://gyazo.com/8c71a76dff6c9cfc9e8e222cb15a2d2d
Du er over 16 år og kan bruke penger du selv har tjent eller fått i gave til akkurat hva du ønsker, om jeg synes du bør kjøpe en ny pc for deretter og bli enda mer asosial er en helt annen ting.
Sist endret av danseku; 28. juli 2013 kl. 04:43.
Hadde akkurat samme problem da jeg var på din alder. Husker ikke helt hva jeg gjorde, men jeg satt meg ned med faren min og diskuterte i en rolig tone. Aldri klikk og skrik, da får du aldri viljen din. Men prøv å få han til å forstå at du virkelig trenger en Pc til "skole" og litt annet bruk. Og spill på samvittigheten deres eller no.
Tøff situasjon, men ville nok gjort som Thraxes sier. Sett deg ned med de og fortell hvordan det er og hvorfor du trenger nå. Hvis de ikke skjønner situasjonen, så fortell det på en måte slik at det forstår det. La oss si at hvis f.eks bilen til faren din hadde stoppet hver mil, det hadde ikke vært gøy det? (Dårlig eksempel men). Har inntrykk at de fleste ikke er så imot det, men det skjønner bare ikke hvor mange timer som faktisk gå med til å sitte forran pcen.
Sitat av Thraxes Vis innlegg
Hadde akkurat samme problem da jeg var på din alder. Husker ikke helt hva jeg gjorde, men jeg satt meg ned med faren min og diskuterte i en rolig tone. Aldri klikk og skrik, da får du aldri viljen din. Men prøv å få han til å forstå at du virkelig trenger en Pc til "skole" og litt annet bruk. Og spill på samvittigheten deres eller no.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker også at det er kanskje det lureste. Vet at jeg ikke skal klage og kreve, for da går alt i dass. Jeg spør veldig sjeldent om å få ting. Dessuten så er det faren min som blir aggressiv raskest i familien. Jeg må vel være den minst aggressive pga. min late og laid-back attitude.
Sist endret av Trenger Hjelp; 28. juli 2013 kl. 04:55.
Ta deg en joggetur eller 3 pr uke, sjekk om holdningen dems endrer seg.
Hjelp til rundt i huset om du ikke gjør det. Det pleier å gjøre susen.
Bygg maskinen selv, så får du mere kompetanse og kunnskap som du kan bruke senere i livet.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Bygg maskinen selv, så får du mere kompetanse og kunnskap som du kan bruke senere i livet.
Vis hele sitatet...
Det hjalp TS mye?
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Det hjalp TS mye?
Vis hele sitatet...
"Pappa, jeg vil bygge min egen PC." Kan jeg få lov til å kjøpe deler (med ditt bankkort?) Her er en liste med delene jeg kommer til å bruke etc. etc.

Høres definitivt bedre ut en:

"Pappa jeg trenger ny gaming PC".
Egyptisk Tempelkatt
det er jo enkelt!
si at du er data interessert og skal bygge PCen selv, det er nyttig og kunne. i tillegg kan du jo evnt prøve deg på at du vil lære deg mer om redigering og produksjon av digital media. feks photoshop eller Vegas samt webdesign, og dette trenger du ny PC til.

i tillegg er du en stor gutt som bruker egne penger og det må du da få lov til..
Jeg husker ikke
96 8
§ 33 En mindreårig rår selv over midler som han har 1) tjent ved egen virksomhet efter det fylte 15de år, eller som vergen eller nogen annen har latt ham 2) få til egen rådighet.

Vergen kan ta fra ham rådigheten dersom hensynet til den mindreåriges tarv krever det. Er den mindreårige over 15 år og sørger for seg selv, trengs samtykke fra overformynderiet. bare vis dette til dine foreldre
Skaff deg en jobb.
Skaff deg noen venner.
Vær sosial.
Så skal du se foreldrene dine skifter mening.
Ingen har godt av å sitte inne hele dagen..
Helt ærligt tror jeg det lureste er å passe på at pcen "tilfeldigvis" krasjer, for godt...

Ellers ville jeg personelig gått til vennene mine for å få dem til å overtale foreldrene (funket i min tid) ville også sagt at du kan være sosial på pcen med venner... konsoll kan også være en nød løsning i neste generasjon er kanskje grafikken et stykke bedre (forhåpentligvis)

Lykke til
Kjøp en ny maskin da. Hvis dem ikke vil og nekter å gjøre det, så deal deg fram.
Ny maskin hvis du f. eks lover å:
- jogge hver uke
- lage mat en gang i uka
- annet arbeid. You name it
Sist endret av Solaced; 29. juli 2013 kl. 21:29.
Som andre har sagt, prøv å diskuter rolig med dem, og f.eks. foreslå at du kan begynne å jogge X antall ganger i uken.

Vil også nevne at i5 er nok om du i hovedsak skal spille