Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1372
Anonym bruker
"Skeptisk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får ikke lastet inn noen filmer eller musikk fra USB. Kan spille av men ikke kopiere. Forsøkt via vlc, via kodi og forskjellige file managere uten hell.

Noen som vet hva jeg må gjøre?

Sikkert noe slags rettighetsdritt som stopper dette men det må være veier rundt? Gamle 360 var jo i praksis en pc og en kunne enkelt flytte filer eller bruke som server. På denne får jeg ikke engang kopiert over mp3 og mp4 filer.
Anonym bruker
"Skeptisk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Innholdet er filer som er samlet sammen over år. De virker på pc, mobil og tablet. Men kodi gir feilmelding men finner ingen logfiler utenom startup log. Har forsøkt å endre logkilde til error men ingen log å se. USB 3 stick. Ntfs. 256 GB film, serier og musikk. Hva er årsaken til at kopiering ikke er mulig? Vil det hjelpe å ta ut HDD fra xbox og montere i stasjonær også gjøre alt fra pc eller er det noen hemmelig og kryptert filsystem på xbox one s som gjør det umulig? Kjedelig å demontere konsollen om det ikke hjelper å putte disken i den stasjonære. Går det å montere mod chip i one S slik som på 360? Da får jeg vel full kontroll over filsystem og har alle tillatelser og kan bruke one s som nettverkstasjon?
Anonym bruker
"Skeptisk Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Lastet ned alle file mangere jeg kom over og appene kan ikke kopiere over filer. Vlc og kodi skal begge kunne kopiere over fra usb til home på xbox. Et par mapper med musikk er alt jeg har fått over. Har 600 + GB ledig plass på disken i xbox.

Om jeg fra vlc kopierer en og en låt fra usb til home går det bra. Men det blir en uendelig jobb. Er det noen smarte apper som kan løse dette? Må vel være noe DRM tull som gjør dette umulig? Men filene er jo lesbare fra alle andre enheter så de er ikke korrupte eller låst på rettigheter.

Noen forslag til hva jeg kan forsøke? Om en ikke lengre eier det en kjøper og kan bruke det som en vil blir det vel aldri noen ny konsoll i heimen. Skulle kanskje heller valgt nvidia streamer men så tenkte jeg litt retro gaming på konsoll var kjekt. Nå ser det ut til å kun bli retro gaming og niks mediaplayer. Koker i huet nå. Holdt på siden lunch og 10 timer senere null vinst. Prøver alt som kan løses utenom å skru opp boksen og fysisk flytte disken over i pc. Om det er enste mulighet får det bli et søndagsproblem. Vil bare se filmer og serier og lytte til musikk nå som det er helg. Hjelp. Trenger tips og smarte råd.
Bruker selv bare en ekstern harddisk og ser litt film via den på min one x....eller enda bedre å koble harddisken til usb på tv.
Har du prøvd File Explorer for overføring fra for eksempel minnepenn til harddisken på xbox?