Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3631
Hei!

To karer la meg i bakken, noen ringte politiet og det kom 2 politibiler. Politibetjenten spurte om legitimasjon, så jeg ga henne førerkort og navnet mitt ble skrevet ned. Jeg spurte om dette kom på noe rulleblad, hun sa nei, men at det ville bli skrevet ned i "politiloggen". Hun spurte også om jeg ville anmelde, noe jeg sa nei til. Jeg fikk deretter et ark med kart over Oslo sentrum og noe skrift bakpå hvor det stod bortvisning til i et klokkeslett i morgen. Jeg antar at de andre karene ble spurt om akkurat det samme og fikk samme ark, de er også 2 personer som garantert kommer til å "sette meg i et dårlig lys" foran politiet uansett hva som har skjedd, blir ord mot ord bare at de er 2 som sikkert vil virke mer troverdig.

Vil denne bortvisningen komme på noe rulleblad? Vil det skape noe problemer for meg for noe jobbsøking eller reise til Usa? Det at det er i politiloggen forstår jeg og har ikke så mye å si for meg, men vil det påvirke meg på andre måter (andre enn at politiet kjenner til navnet mitt og at jeg har vært i denne situasjonen?) Hvis han karen og kameraten sa det komplett motsatte av det jeg sa og anmelder meg, vil jeg da få et brev i posten eller må jeg møte opp på politistasjonen og spørre om jeg er anmeldt? Hvis jeg faktisk hadde blitt anmeldt, men saken blir henlagt, vil det komme på noe rulleblad eller lignende som kan påvirke fremtidige jobbsøkinger eller reiser til Usa (eller lignende)?
Nei, en bortvisning kommer ikke opp på rulleblad. Loggen er bare et sted de skriver ned alle hendelser som har skjedd i løpet av en dag.
Trådstarter
6 0
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Nei, en bortvisning kommer ikke opp på rulleblad. Loggen er bare et sted de skriver ned alle hendelser som har skjedd i løpet av en dag.
Vis hele sitatet...
Ah, tusen takk for bekreftelsen! Det vil kanskje gjøre at jeg ikke kommer inn i militæret eller politihøgskolen? (Har ingen planer om det, men godt å vite)
Tviler på at det har noe og si i og med at det ikke kommer på rulleblad. Men akkurat det vet jeg ikke noe om, du kan jo kontakte Politiet og spørre? Jeg ble bortvist etter et slagsmål, og det var ikke noe problem for meg å komme meg inn i USA året etter.
Sitat av eggegg Vis innlegg
Ah, tusen takk for bekreftelsen! Det vil kanskje gjøre at jeg ikke kommer inn i militæret eller politihøgskolen? (Har ingen planer om det, men godt å vite)
Vis hele sitatet...
Stemmer, de eneste som har tilgang til loggen er politiet og militæret. Du kan muligens fortsatt komme i militæret, men de har hvertfall nulltoleranse for narkotika. Det kommer ikke på din uttømmende attest.
Fikk en falsk bekymringsmelding til barnevernet en gang. I møte med de, dukket -alle- slike notater opp..
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Fikk en falsk bekymringsmelding til barnevernet en gang. I møte med de, dukket -alle- slike notater opp..
Vis hele sitatet...
Hm-om en myndighet i Norge vil gjøre en sikkerhetsklarering
av en person så kan også en sånn ubetydelig ting finnes lagret?
Sitat av hollow Vis innlegg
Hm-om en myndighet i Norge vil gjøre en sikkerhetsklarering
av en person så kan også en sånn ubetydelig ting finnes lagret?
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det blir alle slike hendelser lagret ja. Det kommer ikke på rullebladet, men politiet har gjerne en profil på deg hvor slike hendelser kommer opp.

Om du feks en gang skukle blitt siktet for vold på byen, så vil du stille svakere om du har hatt flere bortvisninger på deg nettop pga slikt. Ellers har det nok liten betydning. Kanskje det kan ha noe å si om man skal sikkerhetsklareres på høyeste nivå.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Slik jeg har forstått det blir alle slike hendelser lagret ja. Det kommer ikke på rullebladet, men politiet har gjerne en profil på deg hvor slike hendelser kommer opp.

Om du feks en gang skukle blitt siktet for vold på byen, så vil du stille svakere om du har hatt flere bortvisninger på deg nettop pga slikt. Ellers har det nok liten betydning. Kanskje det kan ha noe å si om man skal sikkerhetsklareres på høyeste nivå.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig. TS ble jo ikke dømt for noe, så det kommer ikke på rullebladet. En må bli dømt for at saken skal kunne komme på deg. Men politiet har mange logger 'og TS havnet nå i en av dem. Dersom TS stadig vekk kommer i problemer som dette så kan det ha noe å si dersom TS har tenkt å få seg en jobb som krever klarering, hvor disse loggene dukker opp. Eksempel jobb innenfor politiet eller forsvaret, men også noen andre yrker/stillinger.

Men en enkel bortvisning som det der har ikke så veldig mye å si, med mindre det er noe som skjer ofte og TS ønsker seg en jobb som krever både vandel og sikkerhetsklarering.