Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1140
Hei freaks!

Jeg ble nylig dømt til 75 timer samfunnsstraff i Bergen tingrett. Det jeg lurer på er om det er noen form for ventetid før det begynner eller om det begynner med en gang.

Har ikke hørt noe fra dem og dommeren viste ikke noe.

Del gjerne erfaringer.
Du får innkallelse av kriminalomsorgen(evt friomsorgen, husker ikke). For min del tok det et par mnd før soningen startet.

Utførte "straffen" min ved å ta opp vgs-fag på en såkalt overgangs-skole. Klassen bestod hovedsakelig av folk som var i overgamgsbolig under den siste soningsdelen av lengre fengselsopphold. Straffen min var på 120 timer.

Møtte opp på skolen et par ganger i uka et års tid etter samfunstraffen var over, satt til slutt igjen med generell studiekompetanse. Vi bor i et ganske fantastisk land
Sist endret av subscribe; 7. april 2018 kl. 21:35.
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av subscribe Vis innlegg
Møtte opp på skolen et par ganger i uka et års tid etter samfunstraffen var over, satt til slutt igjen med generell studiekompetanse. Vi bor i et ganske fantastisk land
Vis hele sitatet...
Vi bor absolutt i et bra land! Jeg vil mye heller at skattepengene mine skal gå til at folk får seg kompetanse til å skaffe seg en jobb som også legger igjen penger i kassa, enn at de skal gå til at folk skal "ha det jævlig og tenke over hva dem har gjort".