Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 956
Hey freaks!

Hva tror dere om denne builden ?
Har dere noen forslag til forbedringer eller andre deler som passer bedre sammen ?

skal game på en skjerm, 1080p
Takk for svar!
Sist endret av skullptura; 12. juni 2016 kl. 14:49.
Kjølepasta følge med kjølaren. Treng du ikkje meir en 250gb lagring? Eller har du ein HDD fra før?

edit: skal du kun spele treng du ikkje ein i7 cpu, du vil få like mykje fps med ein i5
Sist endret av Spørsmåltegn?; 12. juni 2016 kl. 15:46.
Bytt ut kjøleren til corsair H115. Ellers ser det bra ut.
i5 gjør akkurat samme susen som i7 når det kommer til gaming. Så du sparer litt på å bytte ut den.
Ville heller ikke kjøpt det kabinettet, fractal design define R5 ser mye bedre ut, er støydempet og billigere. Sparer litt på det også, og du får en finere pc.

Ville også kjøpt en HDD i tillegg da 250gb kommer til å bli ALT for lite lagrinsplaas.
Sist endret av iColdman; 12. juni 2016 kl. 16:04.
Som sagt, til gaming yter i5 like bra som i7. Pengene til overs kan du legge i custom loop, større SSD eller en harddisk. Kjølepasta kommer ferdig påført på kjøleren.

Du har ikke burdert å vente på RX 480? Da kan det godt være at vi ser en prisreduksjon på 1070. Fury X koster nå det samme som 1070 og yter ca likt: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3236930
Sist endret av Fekillix; 12. juni 2016 kl. 16:20.
Trådstarter
35 0
Sitat av Spørsmåltegn? Vis innlegg
Kjølepasta følge med kjølaren. Treng du ikkje meir en 250gb lagring? Eller har du ein HDD fra før?

edit: skal du kun spele treng du ikkje ein i7 cpu, du vil få like mykje fps med ein i5
Vis hele sitatet...

SSdn blir bare til OS og noen få spill, har 3T hdd fra før.
takk for svar!

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Som sagt, til gaming yter i5 like bra som i7. Pengene til overs kan du legge i custom loop, større SSD eller en harddisk. Kjølepasta kommer ferdig påført på kjøleren.

Du har ikke burdert å vente på RX 480? Da kan det godt være at vi ser en prisreduksjon på 1070. Fury X koster nå det samme som 1070 og yter ca likt: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3236930
Vis hele sitatet...

Vet at i5 og i7 yter ca det samme til gaming, men den skal blir litt brukt til video redigering og emulering så i7 blir det!

Er Nvidia fan så tror d blir gtx ja

Sitat av iColdman Vis innlegg
i5 gjør akkurat samme susen som i7 når det kommer til gaming. Så du sparer litt på å bytte ut den.
Ville heller ikke kjøpt det kabinettet, fractal design define R5 ser mye bedre ut, er støydempet og billigere. Sparer litt på det også, og du får en finere pc.

Ville også kjøpt en HDD i tillegg da 250gb kommer til å bli ALT for lite lagrinsplaas.
Vis hele sitatet...

Har 3T hdd , glemte og nevne det... utseende er ikke så viktig her, har hørt at kabinettet jeg valgte skal vær VELDIG stillegående! har ikke noen erfaring med akkurat det kabinette så mulig du har rett.

Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Bytt ut kjøleren til corsair H115. Ellers ser det bra ut.
Vis hele sitatet...

Yter den mye bedere?
Takk for svar!

En ting jeg faktisk er litt usikker på er kjølingen! er så sykt mye forskjellig til samme pris og +- så hvordan velger man rett? tenker og overclocke i7en til 4,7- 4,8 ca så er ute etter en med god kjøling! tips?
Sist endret av skullptura; 12. juni 2016 kl. 17:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av skullptura Vis innlegg
SSdn blir bare til OS og noen få spill, har 3T hdd fra før.
takk for svar!




Vet at i5 og i7 yter ca det samme til gaming, men den skal blir litt brukt til video redigering og emulering så i7 blir det!

Er Nvidia fan så tror d blir gtx ja




Har 3T hdd , glemte og nevne det... utseende er ikke så viktig her, har hørt at kabinettet jeg valgte skal vær VELDIG stillegående! har ikke noen erfaring med akkurat det kabinette så mulig du har rett.




Yter den mye bedere?
Takk for svar!

En ting jeg faktisk er litt usikker på er kjølingen! er så sykt mye forskjellig til samme pris og +- så hvordan velger man rett? tenker og overclocke i7en til 4,7- 4,8 ca så er ute etter en med god kjøling! tips?
Vis hele sitatet...
Akkurat bygd meg ny pc, intel core i7 5820k. Denne trenger litt kjøling. Satte akkurat volten til 1.3 og multiplier til 45, så det blir 4,5ghz. Stresstestet cpuen nå og den lå på mellom 60-70 grader. Og da gikk viftene på corsair h115 på utrolig 720rpm. Det er jo ingenting!!!
Trådstarter
35 0
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Akkurat bygd meg ny pc, intel core i7 5820k. Denne trenger litt kjøling. Satte akkurat volten til 1.3 og multiplier til 45, så det blir 4,5ghz. Stresstestet cpuen nå og den lå på mellom 60-70 grader. Og da gikk viftene på corsair h115 på utrolig 720rpm. Det er jo ingenting!!!
Vis hele sitatet...
Så du anbefaler h115 ?
Sitat av skullptura Vis innlegg
Så du anbefaler h115 ?
Vis hele sitatet...
ja, denne kjøler helt vanvittig. Var litt knotete å montere alene, så måtte få en kamerat til å hjelpe meg. Men mye av det var på grunn av att kabinnettet var litt for lite og gammelt.