Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1454
Hei, har planer om å oppgradere skjermkortet mitt da jeg vil spille dagens spill på beste grafikk. (og det jeg har nå bråker alt for mye)

Har dere noen tips til skjermkort mellom opp til 4k? Helst billigst mulig, men bør også være verdt en oppgradering fra det jeg har nå. Det må også være stillegående.

Her er pcn jeg har nå:
CPU: Intel® Core i7-2600K Processor
MOBO: ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155
PSU:Corsair HX 750
RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16 GB
GPU: XFX Radeon HD 6970 2GB GDDR5
Skjerm: 2x BENQ G2420HD (Blir muligens oppgradering til 3 skjermer senere)
OS: Windows 8.1 64-bit

Gjerne si ifra om det er noe annet jeg trenger å oppgradere. PSU?
Sist endret av eXeFic; 8. januar 2015 kl. 19:31.
Du kan ta en titt på ASUS GeForce STRIX GTX 970. Skal vistnok være veldig bra, vurderer selv å kjøpe denne.
Enig med KarmaBites. GTX 970 Strix er veldig bra og har god ytelse for prisen. Har eit selv og vil anbefale det skjermkortet som bare det, kjører alt av spill på max grafikk. Utenom noen få, som metro:last. Stille er det også der det er helt lydløst ved idle. (siden vifta ikkje spinner)

Kortet klarer ikkje alle spill i 4k (har ikkje testet selv) men om du kjøper eit til i SLI kan du muligens klare 30fps i med-high settings.
Sist endret av Kad; 9. januar 2015 kl. 12:36.
Sitat av Kad Vis innlegg
Kortet klarer ikkje alle spill i 4k (har ikkje testet selv) men om du kjøper eit til i SLI kan du muligens klare 30fps i med-high settings.
Vis hele sitatet...
Visst du les ein gang til, ser du at iforhold til "4K" i innlegget hans, siktet han til pris opptil 4000,- Ikke om han kunne kjøre 4K hehe
Sitat av mo66y Vis innlegg
Visst du les ein gang til, ser du at iforhold til "4K" i innlegget hans, siktet han til pris opptil 4000,- Ikke om han kunne kjøre 4K hehe
Vis hele sitatet...
Åja, da skal det gå bra! Prisen på eit 970 Strix ligg på ca 3500kr. Takk for den mo66y
Kjøpte meg et MSI GeForce GTX 970 på Komplett.no i November. Er rimelig fornøyd med det. Det var på tilbud den gangen og jeg betalte ikke mer enn 3000 kr. Ser nå at kortet ligger rett under 4000 kr.

Kortet fungerer greit. Det er lite støy og bra ytelse. Ser at vi har samme CPU, MOBO og RAM. Vet ikke hvilken spill du spiller, men drar CS: GO på max settings med over 300 FPS
eXeFic's Avatar
Trådstarter
Takk for svar! Går nok for GTX 970. Noe spesiell forskjell på MSI og ASUS sitt? Kan jeg få problemer med å gå fra radeon til geforce?
Det skal ikkje ha noke å seie på kva produsent grafikkortet har. Ofte er det bare kjøleren som er annledes, men kortet er likt under. Kan også vere custom PCB, da er det ulikt men forsatt ganske likt. Kan vere annledes porter bak, eller ta mindre plass etc.

Å bytte mellom GeForce eller Radeon har ikkje noke å seie, enkle drivera skal ligge på kortet så du får installere betre drivere til skjermkortet du har valt.

Forskjellen på ASUS og MSI sitt 970 er portene bak og kjøleren, kjør på med den du liker best!
Sitat av eXeFic Vis innlegg
Noe spesiell forskjell på MSI og ASUS sitt?
Vis hele sitatet...
Som regel er det forskjell i form av utseende, kor god kjøler er, hva GPU-en er fabrikk klokket til, grensesnitt osv
Sist endret av mo66y; 15. januar 2015 kl. 12:50.