Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4312
Hei dere medFreaks
I går kjøpte jeg en Lenovo pc på Elkjøp.
Den virker ikke på nettet, hva gjør vi feil?
Vi er helt "dumme" når det kommer til dette feltet, så vær tålmodige med oss/meg.
Maskinen var til mannen min, og nå er han så sur at han vil kaste den.
På forhånd takk.
Klem fra Betty
Hvilket operativsystem har du på den?
Sist endret av Myoxocephalus; 8. januar 2015 kl. 10:08. Grunn: skrivefeil
Windows 8 eller 8.1
Det trådløse nettet deres kommer fra en ruter eller kombinert ruter og modem.

Rutere har som oftest flere kabel-utganger slik at du kan koble til spillekonsoller som ikke har trådløs og stasjonære maskiner etc. (kabel er raskere enn trådløs)

ser slik ut:



Finner du et ledig utgang på ruteren som du kan bruke for å koble lenovo'n til?

Hadde vært interessant om ikke kabel-nett funka lissom...
Hei!
Hva er modellnavnet til pcen? Står gjerne på undersiden av pcen eller på baksiden.
Er det en laptop eller en stasjonær?
Skal den kobles med kabel eller WIFI/Trådløst?
Har dere eget trådløst/Wifi?
Finnerer dere i så tilfelle nettverket?

Om mulig så ønsker jeg at du prøver å forklare problemet litt nærmere
Tusen takk, men dette er en pc med Windows 8.1
Den skal være trådløs, den gamle HPn virker helt fint på nettet uten kabel, men ikke den nye
Nå prøver han å skru av brannmurer, antivirus og sånt.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Tusen takk, men dette er en pc med Windows 8.1
Den skal være trådløs, den gamle HPn virker helt fint på nettet uten kabel, men ikke den nye
Nå prøver han å skru av brannmurer, antivirus og sånt.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Jeg hadde prøvd å koble til med kabel, og dersom kabel-nett funker, laste ned trådløs-driver til maskinen og installere trådløs-driveren på nytt.

Gir du meg "Model no" som står på undersiden av maskinen, så finner jeg driver.
G 50
Den finner nettverket, men hastighete den får er ingenting i forhold til den gamle HPn som står ved siden av


Hvorfor viser den gamle maskinen 14,9 det vi skal ha på DSL, og den nye 0,5 i nedlasting over samme router.
Sist endret av Nurse Betty; 8. januar 2015 kl. 10:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
G 50
Den finner nettverket, men hastighete den får er ingenting i forhold til den gamle HPn som står ved siden av

Hvorfor viser den gamle maskinen 1,5 og den nye 0,5 i nedlasting over samme router
Vis hele sitatet...
aha, interessant...


Lenovo IdeaPad G50-70 wireless driver - How to install and download

If your laptop have slow internet connections speed or wireless connection have lag, dropping or sometimes is stopping, then you need to download latest updated wireless driver from here for windows 7 or for windows 8.
Vis hele sitatet...
Den guiden kan være litt gammel, så jeg hadde lasta ned nyeste driveren rett fra lenovo.

Om det er G50-70 du har: WLAN Driver (Atheros, Realtek) for Windows 8.1 (64-bit) – Lenovo G40-70, G50-70

Direkte link:

Kode

http://download.lenovo.com/consumer/mobiles/2xwl00ww.exe
Sist endret av Turbolego; 8. januar 2015 kl. 10:27.
Win 8.1 skal i teorien oppgradere drivere selv og finne beste løsning. Noen ganger skjer ikke dette og da må en gjøre som Turbolego skriver og oppdatere manuelt.

Antar dere har prøvd en reboot av både pc og router?
Så lenge det er Defender som er BRannmur og Antivirus (Standard i Windows) så tror jeg ikke det er der problemet ligger.
Nå står den og laster ned, men det tar sin tid med den farten. Dumt spørsmål, men kan han laste den driverev ned til den gamle maskinen, for så å lagre den på en stiv og putte den i Lenvoen?
Det er helt greit om dere ler dere skakke av en gammel dame som bare prøver å hjelpe
Klem fra Betty
det går! *titegn*
Driveren er installert, men ingen forskjell.
Routeren heter ZyXEl 423C
Sist endret av Nurse Betty; 8. januar 2015 kl. 11:43.
Har dere prøvd å restarte denne?

Er bluetooth på? Slå dette av i alle tilfeller. Har dere prøvd den innebygde feilsøkeren? Troubleshotteren på nettverkstilkoblingen?
Sist endret av Don P; 8. januar 2015 kl. 11:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har dere fortsatt esken denne maskinen kom i, eller er den kastet? (hvis du har den så står informasjon om maskinen der, du kan også finne denne informasjonen på undersiden av maskinen)

Du sier at dere får dårligere hastighet på den nye maskinen kontra den gamle, hvor og hvordan er dette målet?

hvis dere åpner programmet: cmd.exe og skriver inn: ipconfig /all (enter tast) får dere da samme informasjon for "default gateway" på begge maskinene ?
Nå er den restartet, det tar jo en evighet før den er på igjen.
Mannen min har dratt på Elkjøp for å høre om hva slags "dritt" de selger.
Han er fryktelig utålmodig, vil heller ha den gamle HPn med Windows fra steinalderen
Tusen takk til dere alle for god hjelp,men det er nok ikke over ennå.
Jeg prøvde å overtale min mann til å kjøpe iPad, men nei da, han ville ha pc.
Legger til at den kun skal brukes til å lese aviser og surre rundt på nettet, ikke til spilling.
Klem fra Betty

Vi har esken, tar tak i det når han er tilbake.
Jeg vil ikke rote med det selv, klarer meg helt fint med padden min jeg.
Det som står under esken er: Lenovo G 50-70 model namn 20351
lenovoG50-70GTBKTXi34030U4G500R8MND og mye mer
Jeg kan ta et bilde med iPaden dersom jeg får instruksjoner om hvordan det gjøres, aldri prøvd å legge ut et bilde her før.
Klem fra Betty

Knutazz, hvor finner vi cmd.exe på HPn?
Det er altså nedlastingsbehovet hastigheten som er problemet, ingen problem me å finne det trådløse nettet,om det skulle være uklart.
Jeg hadde lignende problemer med en pc for mange år siden, da laget min sønn en zipfil, tror jeg, som jeg måtte bruke av og til når nettet ikke virket.
Tusen takk for at dere gidder å prøve å hjelpe oss.
Klem fra Betty

Default getaway er den samme, men ipv6 og ipv4 er ulike.

Vi kommer ikke videre, til tross for mange gode råd og stort engasjert fra dere.
Hvordan skal vi forklare problemet dersom vi ringer support ?
Det pleier jo å være ganske vanskelige på slike steder.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 8. januar 2015 kl. 13:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ok fint at du fant det ut, jeg jobber selv med it support så vet hvor vanskelig dette kan være for begge sider når ene parten ikke er veldig datakyndig...

Maskin: Lenovo G50-70
Drivere: http://support.lenovo.com/us/en/prod...d-netbooks&c=1

Det er fint at "IPv4 Default Gateway" er samme på begge maskinene for da er de koblet til samme nettverk

Det en support teknikker mest sannsynlig kommer til å be deg om er:
1. Restarte Zyxel routeren ved å ta ut strøm kontakten i ca 1min
2. Restarte Lenovo maskinen
3. Installere ny driver på Lenovo maskinen

Det jeg ville testet her er å prøve å koble Lenovo maskinen til et annet trådløst nettverk for å se om det er like dårlig der

Bor dere i blokk eller enebolig? \ Er det mulighet til at det er andre trådløse enheter \ nettverk som kan skape forstyrrelser? eventuelt bettong \ metal mellom Lenovo maskinen og Zyxel routeren?
Takk for svar.
Support svarer ikke, ellers har vi gjort alt du foreslår, uten om å teste et annet nettverk. Vi bor i enebolig, og det er ikke noe betong eller andre hindringer i veien for routeren.Lenvoen er bare utrolig treg når det gjelder nedlasting, kan det være noe med innstillingene i brannmuren, eller ipadressene den bruker?
Klem fra betty
Tviler på det er brannmuren.
Når det gjelder ipaddresser kan du endre denne slik:
Om du får opp kommandovinduet (cmd) og skriver inn

ipconfig /release
ipconfig /renew


Har det blitt tatt en speedtest? Søk på Ookla Speedtest i google. Hvilket resultat får du der?
Har tatt speedtesten på Ookla, den viser 44ms ned og 0,81 Mb oppDen gamle viser 13 og 0,8
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 8. januar 2015 kl. 19:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har samme erfaring.
Det gjelder Lenovo G50-70 maskiner solgt av Elkjøp i perioden 23 november til rett oppunder jul.

MERK: maskiner solgt fra Komplett og andre liknende firmaer er forskjellige med at de har andre nettverkskort og skjermkort og sannsynligvis forskjellige hovedkort.

Har 4 maskiner av elkjøp sortering her, like over isdn hastighet på alle, wlan eller kabel.
Har også installert W7 på de (ja har alle drivere) og resultatet er detsamme.

De som gidder og ta opp med elkjøp får det, det er feil på disse maskinene.
Her begynner det å lukte sterkt av produksjonsfeil på disse modellene, her ville jeg tatt med maskinen til elkjøp og bet de bytte den ut bmed en som funker
En liten oppdatering ang.den ubrukelige Lenovo maskinen. Den er nå byttet i en Acer aspire V 13. Den ser ut til å virke helt flott. Forklaringen fra Elkjøp var at Lenovoen ikke virket med vår router, den virket på deres nett i butikken, men de hadde en mye eldre router. Nå viser speedtesten over 15, det vi betaler for hos leverandøren. Legger til at Aceren kostet 300 kr mer, men det er den verdt når den faktisk virker.
Takk til dere alle, ser ikke bort i fra at jeg henvender meg til dere ved fremtidige dataproblemer.
Klem fra Betty
Åh, ikke si at du måtte betale mellomlegget for den forklaringen? det de sa der er bare svada, på lenovo sine sider står det at den støtter både den gamle og den nye typen trådløs nett (G \ N nettverk) nå fant ikke jeg ut noe på den routeren deres men jeg tviler ganske sterkt på at deres Internett leverandør har gitt dere AC nettverk uten støtte for G eller N nettverk

Fint at problemet løste seg tilslutt, men jeg mener Elkjøp burde bare byttet maskinen uten noe mellomlegg, de kommer uansett til å kjøre en fabrikkinnstillinger og selge den på nytt som B-vare til samme pris så de får inn 2x profitt på denne maskinen
Trykk på solknappen over "0" på lenovo for en spennende overraskelse
Sitat av geir78 Vis innlegg
Trykk på solknappen over "0" på lenovo for en spennende overraskelse
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hvor man skal gjøre dette? er det på lenovo.com? eller andre steder?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tror han snakker om intensitetsknappen over null tallet på en spesifikk lenovo modell, vi har flust med lenovoer i forskjellige modeller på jobb, men ingen av de har noe "sol" eller intensitetsknapp over nulltallet.

Jeg regner med det han kaller "morro" er at bakgrunnsbelysningen på skjermen slås av, sånn alt går i sort.
Det er en bug i selve lenovo. I alle fall den jeg har. Skjermen blir mørk og kan kun stilles opp i bios.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Aldri opplevd det på noen av lenovomaskinene vi har her, kan hende det er et enkelttilfelle. Hva har lenovo/distributør sagt om feilen?