Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 577
Hei.

Trenger litt hjelp fra dere til å finne en god ryddig løsning på ett multimediasenter om jeg kan kalle det det.

For at dere skal forstå hva jeg mener, skal jeg forklare hvordan det ligger an nå: Pc'n og x-antall eksterne HDD's står bare i hjørnet på stua og det ser uryddig og støvete ut. Har koblet pc'n opp mot TV'n og bruker den som skjerm nr.2 når jeg spiller av filmer. PC'n brukes kun til 3 ting; Nedlasting, surfing og spille av filmer.

Har tenkt på å bytte den ut til en HTPC, hvor jeg fremdeles kan gjøre alle disse tingene. HiFi anlegg må også kunne kobles opp i mot, med Coax.
Tips til HTPC? Spørs om jeg skal bygge det selv for å spare penger.

Problem 1. Da jeg ikke vil bruke TV-skjermen som fast monitor, fordi jeg vil kunne surfe og se på TV samtidig så trenger jeg noen gode tips om hvordan jeg skal løse det? Samtidig som jeg vil prøve og unngå så my kabler.. :P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvorfor surfe og laste ned på den?
Eier du ikke laptop eller desktop?

Jeg ville gått for appletv / raspberry pi (støtter coax) evt chromecast som utvikler seg fort.

Forøvrig, hvorfor coax? Har du ikke hdmi?
Trådstarter
2 0
Jeg vil laste ned på den, fordi jeg vil bruke den som lagringsplass for filmer/serier osv.
Har stasjonær som jeg gjør dette på nå, men det er akkurat den jeg vil få ut av veien. Er ikke noe fint med en stor stygg stasjonær på stua, med masse kabler rundt.
Coax fordi det er bedre fra pc til reciever (etter min mening) og fordi jeg har ikke HDMI-inn på recieveren min

Men har vell så og si funnet ut at jeg bygger meg en HTPC, plukker muligens noen deler fra den stasjonære.

Men står fremdeles igjen med å løse skjerm problemet.. Det finnes vell ikke trådløse skjermer 12-20" ?
Lydmessig ville jeg heller brukt optisk kabel, dette har alle maskiner i dag, og har ikke forsterkeren din dette, er det på tide å bytte den ut... Trådløs skjerm er meningsløst, om du ønsker å se på TV samtidig som du surfer skaffer du deg en TV som støtter PIP.