Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1000
Min bestefar skal nå ha seg pc, han vil bruke 4,000 kr og skal bli kjøpt på Elkjøp eller Expert, i butikk. Den skal brukes til og lese nettaviser og laksebørsen. så kom over denne: http://www.elkjop.no/product/data/ba...barbar-pc-g580

Er den god eller får man bedre for 4k?
Om det er bare det han skal bruke det pc til ville jeg anbefalt nettbrett istedenfor.

Men siden det ikke er det du spør om vil jeg anbefale : http://www.elkjop.no/product/data/ba...barbar-pc-hvit

Litt billigere og helt grei pc for pengene.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Hvorfor er den bedre enn den andre?
Vel siden du sa han skulle bare sjekke nettaviser og laksebørsen så holder den godt den jeg linket til. Samt at den er billigere. Vil ikke si den er bedre enn den du linket til men som sagt, til hans behov etter det du nevner trenger han ikke en ''bra'' pc.
Erfaringsmessig må jeg si at å gi personer av den eldre generasjonen ett nettbrett hvor det ikke er fysiske knapper er ganske vanskelig. Besten arvet iPhonen til pappa, og touchskjerm kombinert med skjelvende hender og dårlig syn, i tillegg til forståelsen for at skjermen er knappene så tok det en del tid før han fikk lært seg å skrive meldinger og ringe på et brukbart kjapt nivå.

Til trådstarter, skal du anbefale bestefaren din et nettbrett, belag deg på å ha noen undervisningstimer!
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Erfaringsmessig må jeg si at å gi personer av den eldre generasjonen ett nettbrett hvor det ikke er fysiske knapper er ganske vanskelig. Besten arvet iPhonen til pappa, og touchskjerm kombinert med skjelvende hender og dårlig syn, i tillegg til forståelsen for at skjermen er knappene så tok det en del tid før han fikk lært seg å skrive meldinger og ringe på et brukbart kjapt nivå.

Til trådstarter, skal du anbefale bestefaren din et nettbrett, belag deg på å ha noen undervisningstimer!
Vis hele sitatet...
Bare for en sammenligning, så klarte min farmor (som forøvrig fikk Internett og Pc for 2 år siden) å bruke en iPad uten nevneverdige instruksjoner, det eneste hun trengte var regelrett "den trykker du på for å gå tilbake hit, dersom du vil skrive inn noe ett sted bare trykker du på det."

Dog hun vandrer rundtom oppi skogen, kjører diger jeep og sykler som regel til butikken, så hun er kanskje ikke like skjelven osv. Slik som besten din var.
Ofte kan en touchpad være værre og bruke for noen med utstødige fingre enn en touchskjerm
Kjøp han et netbrett.

Sony Experia Tab Z er det best i test (ikke fanboy svar, har Galaxy Tab 2)
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Hadde han ville hatt nettbrett så hadde jeg ikke lurt hva dere men om en PC?
Nettbrett er 100% uaktuelt pga hendene hans. og han bruker ikke touchpad på pcen, men spesiell mus med rulle kule oppå OG problemet med mange nettbrett er at de er små i forhold til en pc skjerm.
PCen du linker til funker veldig bra til hans bruk og jeg finner ihvertfall ikke noen bedre maskiner til den prisen på Elkjøp sin nettside. Go for it!
Legg merke til at den er nedsatt da, det er den kanskje ikke i butikken. Ofte er ting dyrere i elkjøp butikkene enn den prisen som står på nett også.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Notvetleet Vis innlegg
Legg merke til at den er nedsatt da, det er den kanskje ikke i butikken. Ofte er ting dyrere i elkjøp butikkene enn den prisen som står på nett også.
Vis hele sitatet...
så lenge det ikke står: "kun nettpris" får du samme pris i butikk som på nett, det er ikke like enkelt å oppdatere priser fysisk i butikk som på nett

Men er det kun nettpris vil du ikke få den prisen i butikk
Sitat av Notvetleet Vis innlegg
Legg merke til at den er nedsatt da, det er den kanskje ikke i butikken. Ofte er ting dyrere i elkjøp butikkene enn den prisen som står på nett også.
Vis hele sitatet...
Og hvis du legger merke til det så er collect@store alternativ som levering.