Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 845
Hei,

Har irritert meg litt over å ikke ha en eneste stasjonær PC i huset for tiden. Jeg spiller ikke noe særlig nyutgivelser med syk grafikk etc. Det kommer mest til å gå i spill som:

CS 1.6 / GO
Call of Duty: MW3 (surival med kompiser)
Samt noen andre mindre mindre spill...

Jeg har bygd mange PC`er og vet akkurat hva drømmelisten min skulle vært i dag. Men dette koster mer enn jeg synes det er verdt å bruke, da denne PC`n kommer til å bli lite brukt. Jeg ville gått for Intel og nVidia, men skjønner fort at i en skikkelig budsjett PC så vil det nok være mer å hente i AMD cpu / gpu?

Problemet er at jeg har ekstremt lite kunskap om AMD, da jeg har brukt Intel siden tidenes morgen. Så kan noen hjelpe meg med en skikkelig billig PC som kan kjøre de overnevnte spill uten problemer?

Skjerm, tastatur, mus har jeg fra før. Setter stor pris på all hjelp!
Sist endret av KarlsenK; 31. juli 2013 kl. 22:44. Grunn: Skrivefeil
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Hei,

Har irritert meg litt over å ikke ha en eneste stasjonær PC i huset for tiden. Jeg spiller ikke noe særlig nyutgivelser med syk grafikk etc. Det kommer mest til å gå i spill som:

CS 1.6 / GO
Call of Duty: MW3 (surival med kompiser)
Samt noen andre mindre mindre spill...

Jeg har bygd mange PC`er og vet akkurat hva drømmelisten min skulle vært i dag. Men dette koster mer enn jeg synes det er verdt å bruke, da denne PC`n kommer til å bli lite brukt. Jeg ville gått for Intel og nVidia, men skjønner fort at i en skikkelig budsjett PC så vil det nok være mer å hente i AMD cpu / gpu?

Problemet er at jeg har ekstremt lite kunskap om AMD, da jeg har brukt Intel siden tidenes morgen. Så kan noen hjelpe meg med en skikkelig billig PC som kan kjøre de overnevnte spill uten problemer?

Skjerm, tastatur, mus har jeg fra før. Setter stor pris på all hjelp!
Vis hele sitatet...
Hvor mye vil du bruke ?
Trådstarter
Jeg har egentlig ikke aning hvor mye man kan presse prisen og fortsatt få noe som er verd det..

Skulle jeg valgt fritt hadde det blitt en Intel i5 -k prosessor og noe av nVidia GT7xx serien, men det blir som sagt ikke brukt nok til at jeg føler verdien er der.. Så hva kan jeg si? Utfordring, hvor lavt klarer du gå, og fortsatt sitte igjen med noe som fungerer?
CS spiller du på low grafikk uansett, dataen er ikke så viktig der. viktiger med utstyr, FPS skal du gjerne ha 120 hz monitor, og headset og mus koster litt. Tastur er ikke et problem, helst ha ledning.

i3 og et "dårlig" skjermkort er nok.
Trådstarter
Sitat av kjerstin Vis innlegg
CS spiller du på low grafikk uansett, dataen er ikke så viktig der. viktiger med utstyr, FPS skal du gjerne ha 120 hz monitor, og headset og mus koster litt. Tastur er ikke et problem, helst ha ledning.

i3 og et "dårlig" skjermkort er nok.
Vis hele sitatet...
Har 120hz skjerm. Har også gaming-gear fra mine tidligere cs dager. Så slikt er ikke noe jeg trenger bruke penger på. Jeg skrev det forøvrig i hoved-tråden.
Kanskje en APU er veien å gå? AMD a10 6800k prosessor, så kan du eventuelt supplere med et middelklasse AMD kort?
Mulig apu is the shit. Noen som er villig til å sette opp en grei liste da? :-)

Hei,

Da har jeg fått opp en liste på Komplett. Lurer på om noen kan se over og gi meg litt feedback?

Har jeg behov for den A10 6800k CPU`en, eller kan jeg gå for noe mindre? Kan jeg spare penger her noen plass?


Evt. hvis jeg ikke kan spare penger, får jeg noe bedre oppsett for samme pris?

Edit: Glemte selvfølgelig å legge med link!

her!
Sist endret av KarlsenK; 1. august 2013 kl. 10:33. Grunn: Leif