Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 712
Heisann,
Har prøvd å sette opp en liste over hardware til ny pc. Den siste stasjonære jeg hadde/bygget, var basert på en AMD athlon XP prosessor.. Så det er en stund siden. Maskinen her skal for det meste brukes til NLE videoredigering i Adobe Premiere Pro, samt spill (Gjerne BF4). Etterhvert ønsker jeg å utvide til SLI oppsett med ett til grafikkort.

Hva tror dere? Er satt sammen på mpx.no, og kom på rundt 12.500. Noe høyere vil jeg helst ikke gå.

1 x ASUS Z87-A
1 149,-

1 x Intel Core i7-4770K
2 499,-

1 x Corsair Vengeance 16GB 1600 MHz
949,-

1 x CoolerMaster Silencio 550
590,-

1 x Samsung 840 Pro 128GB
979,-

1 x Seagate Barracuda 1TB 7200RPM
499,-

1 x Samsung SH-224BB
179,-

1 x XFX Core Edition 650W 80+ Bronze
699,-

1 x CoolerMaster Hyper 212 Evo
269,-

1 x MSI GeForce GTX760 2GB TF OC
2 249,-

2 x Samsung S24B350H
2 598,-

1 x Andersson KDD 1.5
99,

Ingen forslag ? Trodde det var her man fant pro'ene
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Jasså ja, ingen svar?
regner med at det er gaming den skal brukes til. hvis du bare skal game og ikke bruke den til andre krevende programmer trenger du ikke en i7 prosessor og heller ikke 16gb ram. du burde heller velge fractial design r4 kabinett etter min mening. du vil mest sansynlig ikke trenge pro utgaven av samsung ssden uansett ettersom hva jeg vet er ikke hastigheten mye raskere og levetiden til en normal ssd er høy nok fra før av til vanelig bruk. for den saks skyld uvanelig høyt bruk og, husker jeg ikke feil kan den normale serien til samsung lagres over 3000 ganger.

uansett om du skal game eller ikke kan det være smartere med en bedre cpu kjøler hvis du skal overclocke dersom du ikke skal det kan du velge et annet HK som er billigere. ville kanskje revurdert skjerme også ettersom de har gått ut av produksjon. det vil ikke nødvendigvis si at de er dårlige, men det kan nok hende du kan finne bedre. se litt på Asus sine
Trådstarter
Sitat av materi Vis innlegg
regner med at det er gaming den skal brukes til. hvis du bare skal game og ikke bruke den til andre krevende programmer trenger du ikke en i7 prosessor og heller ikke 16gb ram. du burde heller velge fractial design r4 kabinett etter min mening. du vil mest sansynlig ikke trenge pro utgaven av samsung ssden uansett ettersom hva jeg vet er ikke hastigheten mye raskere og levetiden til en normal ssd er høy nok fra før av til vanelig bruk. for den saks skyld uvanelig høyt bruk og, husker jeg ikke feil kan den normale serien til samsung lagres over 3000 ganger.

uansett om du skal game eller ikke kan det være smartere med en bedre cpu kjøler hvis du skal overclocke dersom du ikke skal det kan du velge et annet HK som er billigere. ville kanskje revurdert skjerme også ettersom de har gått ut av produksjon. det vil ikke nødvendigvis si at de er dårlige, men det kan nok hende du kan finne bedre. se litt på Asus sine
Vis hele sitatet...
Står i posten min at den for det meste skal brukes til videoredigering, så er faktisk redd det blir for lite med 16GB ram.

Har også bestemt meg for 2 x MSI 760 i SLI config.

Skjermene byttet jeg ut til LG's nye 24" med IPS panel (for korrekt fargegjengivelse). Responstid er ikke så himla viktig for meg.

Hvorfor anbefaler du det kabinettet?

Har ikke tatt stilling til om jeg skal overclocke. Tror ikke det blir nødvendig med det første ihvertfall.

SSD-disken er pro utgave mtp. video.