Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1068
Jeg er innkalt til militæret nå til Torsdag.
Jeg vet ikke om jeg slipper hjem igjen fordi jeg har egentlig ikke noe god grunn.

Problemet mitt er at jeg ikke finner meg i ting jeg ikke er intressert i å gjøre, sånn som når jeg hører at folk skal re opp sengene og de som kommer inn å sjekker ikke er fornøyde.
Det kommer jeg ikke til å godta i det hele tatt, og jeg kommer heller ikke til å godta å gå uten mat en hel uke hvis de har det de kaller "helvetes uke" grunnen til dette er rett å slett at jeg driver mye med boksing og vekttrening og dette vil slite ekstremt på musklene. Jeg trener ikke får tull og vet godt at dette ødelegger musklene, jeg vet jo selfølgelig at det bare er å trene igjen, men det er ikke det som er poenget.

Jeg kommer heller ikke til å godta at en mindreårig står å skriker til meg, er snart 23 år selv.
Det er ingen der inne som kommer til å få meg redd eller kan få meg til å gjøre som de vil


Dette er ikke får å virke dum eller tøff. Grunnen er bare at jeg godtar ikke disse tingene og kommer til å slå hardt tilbake på det. Vi blir tross alt tvingt inni militæret med en lønn som suger maksimalt, mens andre land kan velge om de vil inn.


Så er spørsmålet, jeg vet det er andre folk som åsså ikke gidder å godta sånne ting. Har dere noe tips? Hva burde jeg gjøre?
Det er laget _mange_ tråder om dette før. Et enkelt søk på nFF så kom dette http://www.freakforum.nu/forum/searc...earchid=165034

edit: denne ser bra ut.
Sist endret av Kiy0shi; 6. januar 2008 kl. 14:56.
Trådstarter
8 0
Ja men fant lissom ikke noe som var helt likt
Det er ca 1/3 av norges unge gutter som kommer inn i militæret nå for tiden. Fra å verve alle, går de nå for å kun satse på de beste. Siden du er 23 år vil jeg tippe at du har fått utsatt førstegangstjenesten av en eller annen grunn. Og du er tydeligvis tjenestedyktig, det er ikke mye du kan gjøre med det.

Det du burde gjøre er rett og slett å skjerpe deg! Enten er du pasifist og sørger for at de militære respekterer dette, eller så utøver du den modenheten alderen din tilsier at du skal ha, og aksepterer innkallelsen.

Slutt å syte, det er mitt tips til deg. Ta deg i vare hvis du først kommer inn, de militære har helt sikkert sine metoder for folk som deg.
Trådstarter
8 0
Jeg har fått utsatt pga læretid og skole. Dette har nok veldig lite med alder å si, jeg har aldri problemer med andre folk, både på jobb og andre plasser. Hele grunnen er at jeg blir tvangsendt inn i militæret med en lønn som er forkastelig og får det andre at jeg blir sendt til Nord Norge, en plass som jeg aldri reist opp til så lenge jeg lever.
Men hva kan skje hvis du driter i alt dem sier?
Kan de i det hele tatt gi deg noen ordentlige konsekvenser eller sende deg ut av militæret med minus studiepoeng istedefor?

Jeg mener, hvis jeg bli innkalt mot min vilje og har forklart dem at jeg IKKE vill.
Da kommer jeg til og gi dem et helvette, et realt helvette
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Søk sivilteneste, så slepp du militæret.
Dersom du snart er 23 år, bør du rett og slett vokse opp. Hold kjeft og gjør som du blir beordert til å gjøre. Det finnes ikke noen grunn til å være vrang bare for å være vrang, spesielt når du åpenbart ikke har noen dypere mening med det.

Personlig virker det bare som du er en gjennomsyret selvopptatt drittsekk, og jeg belønner det med å stenge tråden. Det finnes nok av tråder om folk som griner om at de skal i militæret.