Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1121
Heisann. Lurte på om dere kan tyde denne testen? Har følt meg litt lurven siden igår, tok en test for Korona idag. Det virker som jeg er positiv. Men jeg har aldri tatt en slik test før, og har litt problemer med å tyde den. Hva tror dere, er jeg positiv for Korona?
Det står i bruksanvisninga at man er positiv dersom det er strek på "C" og "Ag". Men streket på "Ag" er ganske tynt. Så vet ikke helt hva jeg skal tro. Står også i bruksanvisnina at "Ag"-streken kan være veldig svak.

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]
Sist endret av Skrivebord; 11. november 2022 kl. 14:47.
Det kan være falsk positiv. Da jeg hadde corona slo den ut på 2 streker umiddelbart. Har du en ekstra test, kan du feks ta en ny en i morgen for å bekrefte/avkrefte.
Gjør som han over, ta ny test imorgen, samt ta pinnen i halsen først, så i nesa. Selv om det ofte står på tester at man kun skal ta pinne i nesa kan man ha Covid selv om kun test i nesa skulle vise negativ.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det kan være falsk positiv. Da jeg hadde corona slo den ut på 2 streker umiddelbart. Har du en ekstra test, kan du feks ta en ny en i morgen for å bekrefte/avkrefte.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Testen min slo også ut på 2 streker umiddelbart, så har vel sannsynligvis Korona da. Føler meg ikke helt i slaget. Svettet noe voldsomt i natt og hadde hodepine. Hodepinen har gått over nå, men er ikke i så god form. Får se om jeg får tak i en ny test idag eller imorgen.
Her er ett litt bedre bilde;

[IMG][/IMG]
Sitat av Skrivebord Vis innlegg
Takk for svar. Testen min slo også ut på 2 streker umiddelbart, så har vel sannsynligvis Korona da. Føler meg ikke helt i slaget. Svettet noe voldsomt i natt og hadde hodepine. Hodepinen har gått over nå, men er ikke i så god form. Får se om jeg får tak i en ny test idag eller imorgen.
Her er ett litt bedre bilde;

[IMG][/IMG]
Vis hele sitatet...
Alt tyder på du har dette, men ta en ny test imorgen for å være sikker. Det er ikke like lett å skille vanlig sesonginfluensa vs Covid
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Alt tyder på du har dette, men ta en ny test imorgen for å være sikker. Det er ikke like lett å skille vanlig sesonginfluensa vs Covid
Vis hele sitatet...
og ikke er det så veldig viktig å skille mellom influensa, forkjølelse og covid heller. Om man er syk så holder man seg hjemme og prøver å unngå å smitte andre Gjelder alle 3 sykdommene egentlig.

Så det å ta en covid-test handler jo mest om nyskjerrighet - for slik ting i er i dag skal man behandle alle slike sykdommer likt.
Uvaksinert 👍
Hvorfor ta test? Hjelper jo ikke mot noe. Har man feber så hjelper paracet, det er ingen egen pille hvis man har covid. Gjør som du ville gjort ellers hvis du er syk.
Ja, du har mest sannsynlig covid. Spesielt hvis begge strekene ble synlig med en gang. Det har alle mine tidligere når jeg har hatt det, samme med alle bekjente sine. Vi fikk alle to streker med en gang.
Sitat av daffe Vis innlegg
Hvorfor ta test? Hjelper jo ikke mot noe. Har man feber så hjelper paracet, det er ingen egen pille hvis man har covid. Gjør som du ville gjort ellers hvis du er syk.
Vis hele sitatet...
https://www.aftenposten.no/norge/i/7...ye-koronapille