Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1293
Noen som vet om det er lovlig å bygge opp et (større) lager av benzoer som man har fått ut lovlig på resept? F. eks. si at noen har opparbeidet seg et lager på 200-300 benzoer, som alle oppbevares i original emballasje på ca. 15 bokser med norsk apoteketikett på eget navn osv, hvorav en større del har for lengst gått ut på dato, og så blir alt dette funnet tilfeldig av politiet i forbindelse med en annen sak, har de da lov å konfiskere det?
Dersom de har mistanke om at det er tilegnet på ulovlig vis (noe de ofte gjør når det er snakk om slike mengder) så kan de ta beslag. Så fort dokumentasjon på at dette er lovlige ervervede legemidler blir lagt fram så skal man kunne få tilbake legemidlene.
Sist endret av Dimergon; 17. mars 2022 kl. 15:32.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg fikk resept på benzo fikk jeg kun hente ut 3 pakker.
Etter det var resepten "ferdig" og jeg kunne ikke få mer.

Spørs jo selvfølgelig på andre ting også da, noen får jo benzo som om det skulle vært godteri.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
De kommer garantert til å konfiskere det og du ser det sannsynligvis aldri igjen, men jeg tror ikke du blir straffa for det, hvis ikke de kan bevise at du har deala eller noe sånt.
Sist endret av Bothrops; 17. mars 2022 kl. 16:28.
Trådstarter
11 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når jeg fikk resept på benzo fikk jeg kun hente ut 3 pakker.
Etter det var resepten "ferdig" og jeg kunne ikke få mer.

Spørs jo selvfølgelig på andre ting også da, noen får jo benzo som om det skulle vært godteri.
Vis hele sitatet...
Det er snakk om årevis med regelmessige uttak.

Sitat av Dimergon Vis innlegg
Dersom de har mistanke om at det er tilegnet på ulovlig vis (noe de ofte gjør når det er snakk om slike mengder) så kan de ta beslag. Så fort dokumentasjon på at dette er lovlige ervervede legemidler blir lagt fram så skal man kunne få tilbake legemidlene.
Vis hele sitatet...
Er 100% tilegnet på lovlig vis, som sagt så oppbevares alt med autentisk apoteketikett som bevis på lovlig uthenting. Er heller ikke snakk om videresalg, men ser jo at en slik mengde kan virke mistenkelig mtp akkuratt det.

Nå er det flere her som mener at alt enten beslaglegges eller utleveres mot bevis på lovlig ervervelse, finnes det noen paragraf eller artikler som kan henvises til her? Slik jeg oppfatter det så er alt som er ervervet på lovlig vis bør i utgangspunktet også være lovlig å oppbevare, uansett mengde.
Sist endret av Eutropius; 17. mars 2022 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Eutropius Vis innlegg
Nå er det flere her som mener at alt enten beslaglegges eller utleveres mot bevis på lovlig ervervelse, finnes det noen paragraf eller artikler som kan henvises til her? Slik jeg oppfatter det så er alt som er ervervet på lovlig vis bør i utgangspunktet også være lovlig å oppbevare, uansett mengde.
Vis hele sitatet...
Det er ikke alltid snuten følger loven vet du.
F.eks. ransaking av personer på gata gjør stort som vill og uten gyldig grunn.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du respet og/eller dokumentasjon på at du har hentet de ut så er det jo din eiendom.

Så lenge du ikke blir tatt for å selge det videre så har de ikke noe grunnlag for å konfiskere det. Er ingen lov som sier at du ikke har lov å oppbevare egne medisiner.
Det kan være at noen ønsker å ha et kriselager om man ikke får medisin lengre eller hvis man tror at det kan komme til nytte senere i livet.Tror ikke det er ulovlig så lenge man har fått det levert ut fra lege og norsk apotek.
Har du fått det lovlig av lege, så er det ditt. Om du tar de eller sparer de til senere skal purken drite langt i.

Lite tvilsomt en politimann er smart nok til å vite slikt, de får nok ett rush av adrenalin og lukter lett oppklart sak og kake på stasjonen for å ha stoppet en stordealer. men en politijurist som er noe erfaren bør stoppe de ganske raskt.