Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1287
Nå stoppa nettopp nav tiltak og arbeidsavklaringspenger på grunn av lite oppmøte fra min side. Jeg føler jeg har fullstendig ødelagt livet mitt nå, har så ekstrem angst at jeg klarer ikke å komme meg ut døra de fleste dager, og jeg har ikke time til psykiater før om to måneder. Jeg har 0 kr på konto og er fullstendig avhengig av aap. Min mor har så dårlig med penger siden hun er ufør at jeg har brukt litt av AAP til å hjelpe henne med mat i hverdagen, men nå mister jeg den støtten og nå har hverken jeg eller hun nesten noe penger. Hva gjør jeg? angsten min begynner å bli så sterk at jeg ødelegger live mitt fullstendig.
Det var ingen hyggelig situasjon å lese om. Jeg har ikke fasiten men jeg foreslår:

Telefon til lege, forklar situasjonen.
Ta kontakt med nav etter du har snakka med lege, søk på sosial og krisepenger/nødpenger eller hva det heter. Du kan søke fra datan din.

Håper der ordner seg kjapt for deg, gjerne kom med en oppdatering senere
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det var ingen hyggelig situasjon å lese om. Jeg har ikke fasiten men jeg foreslår:

Telefon til lege, forklar situasjonen.
Ta kontakt med nav etter du har snakka med lege, søk på sosial og krisepenger/nødpenger eller hva det heter. Du kan søke fra datan din.

Håper der ordner seg kjapt for deg, gjerne kom med en oppdatering senere
Vis hele sitatet...
Ja driver å venter på svar på tlf fra nav nå, Har jævlig panikk men håper det løser seg på ett eller annet vis.
Hastesak hos DPS eller Psykolog!
Om du står på venteliste til psykiater så burde du jo få AAP? Det har iallfall jeg.
Ingen skal sulte eller bli satt på gaten i Norge.
Du har krav på penger til mat uansett.
Bit tenna sammen og ring og sjekk opp med NAV. Er du for syk til å klare det bør du nesten kontakte legevakt og høre hvordan du skal gå fram videre.

Lykke til!
Du bør har fått et varsel i brevform om at tiltak stoppes.
Jeg har oversett slik viktig info fra NAV ved flere anledninger, da det kan være kun noen få linjer i et vedtak som ellers ser normalt ut.

En erfaring jeg har gjort meg med NAV, og som har ført til mange problematiske situasjoner for min del, er at de i svært liten
grad behandler folk individuelt. Jeg har tenkt at saksbehandler skjønner hva jeg trenger og "ser" min hverdag mens realiteten
er at dette blir behandlet helt uten følelser. I tillegg har de spred beslutningstageren sine på forskjellige grener av NAV, slik at
når f.eks. en utbetaling eller tiltak stoppes skjer dette basert på noen få kriterier og nærmest på automatikk og ofte fra en annen
avdeling en den den faste saksbehandleren sitter på.

Mange ulemper med dette selvsagt.
Fordelene, i den grad de finnes, er at man sikrer at at flest mulig blir behandlet likt.
Vært der selv, og da var det ingenting å gjøre med AAP-en. Når det først stoppes, så stoppes det. Jeg måtte leve på sosialen lenge, og havnet enda mer på kjøret med rusmisbruk og alt sånt.
Da karanteneperioden var ferdig (52 uker??), søkte jeg om AAP igjen med grunnlag i samme sykdom / diagnose, med dokumentasjon på at det har blitt verre siden sist. Innvilget. Nå møter jeg opp til ALT UANSETT HVA, om jeg så har en skuddskade i brystet jeg blør fra, så møter jeg opp. Orker ikke den situasjonen igjen.

Fikk imidlertid bostøtte den gangen også, og litt diverse. Husker lite, jeg var på kjøret som F.