Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1562
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ønsker en produktiv morgendag og ønsker å sove i natt. Har tidligere benyttet aduvanze som "studiehjelp" og lurer på hvilken virkning det vil ha og ta en aduvanze før jeg legger meg? ser i følge felleskatalogen så er absorbsjon :Raskt. Tmax er 3,8 timer i fastende tilstand og 4,7 timer etter fettrikt måltid.

Hvordan fungerer det i praksis? Ta kapselen, legge seg å sove, kapselen oppløses, virkestoffet opptaes i en slik dose at man våkner. Og hvordan er formen da? Bedre å bare vente med å ta den til dagen etter?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ønsker en produktiv morgendag og ønsker å sove i natt. Har tidligere benyttet aduvanze som "studiehjelp" og lurer på hvilken virkning det vil ha og ta en aduvanze før jeg legger meg? ser i følge felleskatalogen så er absorbsjon :Raskt. Tmax er 3,8 timer i fastende tilstand og 4,7 timer etter fettrikt måltid.

Hvordan fungerer det i praksis? Ta kapselen, legge seg å sove, kapselen oppløses, virkestoffet opptaes i en slik dose at man våkner. Og hvordan er formen da? Bedre å bare vente med å ta den til dagen etter?
Vis hele sitatet...
Jeg går på det, og har flere ganger våknet tidligere enn planlagt på morgenen. Jeg våkner ofte flere ganger i løpet av natta, mulig søvnapne, det utredes jeg for etterhvert. Da har jeg tatt morgendosen min av diverse medisiner, blant annet Aduvanz. Så sovner jeg igjen til vekkerklokka går.

Aduvanz i seg selv gjør ikke at jeg våkner igjen tidligere enn planlagt når det begynner å virke. Når jeg våkner av alarmen, merker jeg at effekten faktisk har kommet mens jeg sov. Jeg tror du kan prøve dette uten problemer, men kanskje være helt sikker på at du er så sliten at du kommer til å sovne inn fort og sove hele natta uavhengig av medisinen. Seroquel / Quetiapin fungerer fint til å sovne på. Ta isåfall aduvanz rett før øynene lukkes.

Og så, pekefinger: Ikke lek med sånt, det kan virkelig føre til mye tull og tøys.

Hilsen rusfri rusavhengig med aduvanz på resept.
Syns det høres ut som en dårlig idè. Ville ventet til i morgen tidlig.
Bare tanken på at jeg på at jeg hadde tatt amf ville gjort det vanskelig å sove for min del.
Du blir bare liggende og vente på effekten uansett.
Du kommer til å våkne med effekt etter for få timer søvn.

Jeg ville evt. heller hatt en liggende klar ved siden av sengen og en alarm på telefonen to timer før du egentlig skal våkne.
Hiv den i deg og tilbake i drømmeland.
Hvorfor skal du ta den før du legger deg? er helt meningsløst egentlig. Hvis du sliter med å stå opp av sengen sett på to vekkerklokker. En klokken 08:00 og neste 09:00. Kvelden før gjør du en kapsel aduvanz klart på nattbordet sammen med ett glass vann. Når første vekkerklokken ringer svelger du kapselen med vannet. Så legger du deg til å sove igjen til neste ringer. Når neste ringer vil du kjenne effekten og det blir mye enklere å stå opp.

Dette er rutinen min med aduvanz iallefall. Bruker ikke denne rutinen for at jeg synes det er vanskelig å våkne om morgenen men fordi aduvanz varer så inni helvetes lenge for meg. Så må ta den så tidlig som mulig slik at jeg får sovne igjen på kvelden.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Rettere: innta på morgenen med mat.
Aduvans/Elvanse starter vel å virke etter 30-60 min, så å ta den før du legger deg vil være helt idiotisk. Sov en god natt og ta kapselen når du våkner, spis en god frokost og du vil får en forrykende god dag.