Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 11757
Hei, noen som benytter ip-tv og kan dele positive og negative erfaringer?

Jeg har altibox men vurderer iptv (eller andre løsninger) primært for å få tilgang til premier league. Jeg orker ikke betale 10.000 kroner i året for å se det på tv. Til nå har jeg streamet litt via noen nettsider, men det er gjerne dårlig kvalitet og henger seg opp /buffrer ofte slik at det ødelegger opplevelsen. Eventuelt andre løsninger for å skaffe seg tilgang til under 800kr måneden?
Bruker selv RiksTV på Apple TV og det fingerer meget bra. Det viktige er at netttilgangen din er god og stabil. Kan ikke huske å hatt buffering på RiksTV.
Av lovlige og billige så finnes det vel kun strim.no, men du må nesten selv se om det dekker ditt behov (når du kun sier at du betaler 10 000 kr i året så kan vi kun synse over hva dine behov er). IPTV er i min mening umulig å anbefale, for før du vet ordet om det så er den du er fornøyd med raidet og du må finne en annen god tilbyder (og de fleste er kun resellere uansett, så forskjellene er minimale imellom forskjellige selgere).
Har iptv og foretrekker selv å se bundesliga etc med viasport på altibox men for premier league fungerer det helt ok med iptv, betaler 90 euro for ett år. Kvaliteten varierer ganske mye og man ender ofte opp med å se den svenske sendingen istedenfor den norske pga kvalitet noen ganger, men kurant til den prisen. Slipper å gå til innkjøp av noe da det finnes apper til smart tv man putter adressen til channel list.
Bumper denne da jeg vurderte det samme, mange år siden jeg testet IP tv nå. Kvaliteten var ikke direkte imponerende
den gangen, men det burde jo ha blitt mye bedre i 2021 skulle man tro.

Premier League og engelsk fotball generelt er hva jeg er ute etter, så om noen har en leverandør
de har gode erfaringer med så hører jeg og sikkert mange andre gjerne på hva dere har å si
Trådstarter
Bashfoo: Jeg skrev nok litt utydelig, bare premier league-pakken alene blir nå 800,- pr mnd i tillegg til vanlig altibox-abonnement, da blir totalen over 2000 kr pr mnd. 800 kr måneden blir farlig nære 10k på ett år :-)

Derfor jeg ser etter alternativer. Jeg er sikker på det finnes noe men jeg kan ingenting om det.
▼ ... over et år senere ... ▼
Lekent - har ikke fått inn de nye Viaplay kanalene på min nåværende fyr jeg har brukt noen år.

Hadde tenkt til å starte en ny tråd, men prøver sjansen her; noen som kan anbefale en god IPTV spiller for iOS?

Sitat av kingofcocaine Vis innlegg
Lekent - har ikke fått inn de nye Viaplay kanalene på min nåværende fyr jeg har brukt noen år.

Hadde tenkt til å starte en ny tråd, men prøver sjansen her; noen som kan anbefale en god IPTV spiller for iOS?
Vis hele sitatet...
Edit: Er svært fornøyd med bruken av IPTV. Bruker det primært til sport og det finnes også apper som viser hvor den f. eks fotballkampen går, hvis den skulle lagge litt på en av kanalene.
Sist endret av kingofcocaine; 17. september 2022 kl. 14:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Eg forstår at boks er anbefalelig ? Eller er det like greit å streame rett i datamaskinen og til tv ?
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Eg forstår at boks er anbefalelig ? Eller er det like greit å streame rett i datamaskinen og til tv ?
Vis hele sitatet...
Har du en noe nyere TV går det helt fint å streame rett fra nettleser i TVen. Har LG C2 og streamer alt fra filmer og serier, til direktesendt sport i høy kvalitet fra et par ulike nettsider, helt gratis.
Sitat av skrpappa Vis innlegg
Har du en noe nyere TV går det helt fint å streame rett fra nettleser i TVen. Har LG C2 og streamer alt fra filmer og serier, til direktesendt sport i høy kvalitet fra et par ulike nettsider, helt gratis.
Vis hele sitatet...
Gratis ? dvs at du ikke har/betaler for IP-tv ?
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Gratis ? dvs at du ikke har/betaler for IP-tv ?
Vis hele sitatet...
Stemmer.
Eller rettere sagt bruker jeg to nettsider. En for direktesendte kanaler, internasjonale og skandinaviske. Og en side med alt av filmer og serier som har kommet ut. Med laserpeker på fjernkontrollen er det lett å navigere seg rundt.
Er veldig interessert i det samme - en god IPTV tilbyder.

Bruker selv Kodi 19.5 Matrix med CheggzChef & alle repositories der inne innstallert og er 8/10 fornøyd ifht. Film og Serier + radio som bakgrunnsstøy,

Men jeg ser etter en Kodi-kompatibel leverandør av skandinavisk IPTV, hvilken tjeneste bruker dere?
Om det bare er pl du skal se på, hvorfor ikke bare bruke streaming nettsider gratis? Fungerer helt ok
Jeg bestilte fra en som reklamerte på et svensk forum. Betaler 450kr i året. Da har jeg sikkert alle kanaler i verden, i svært god kvalitet. Har også Netflix, HBO, Disney+ og masse annet. Og er faktisk bedre kvalitet en det jeg får av Altibox. Så bruker jeg enten en app på mobil, eller på smartTV. Har hatt det siden oktober 22, og har fungert feilfritt så langt.
Kan anbefale Tivimate for iptv. Koster litt, men fungerer utmerket! Har en iptv provider som jeg har brukt i 1 år. Er mye bedre enn alle disse gratis streaming sidene for fotball. Sender også en del kamper i 4k som er helt nydelig!
Sist endret av brokkolireddik; 11. april 2023 kl. 13:34. Grunn: tilegg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av brokkolireddik Vis innlegg
Kan anbefale Tivimate for iptv. Koster litt, men fungerer utmerket! Har en iptv provider som jeg har brukt i 1 år. Er mye bedre enn alle disse gratis streaming sidene for fotball. Sender også en del kamper i 4k som er helt nydelig!
Vis hele sitatet...
Har det Viasat Premier League sendinger med norske kommentatorer ?