Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2987
Hvordan gå frem for å finne en "fornuftig" torpedo i Oslo - én med erfaring som har gjort det i mange år. Og hvordan klare det uten å bli introdusert av noen? Kravet kan dokumenteres osv, men det bør da være noen som er oppegående og ikke idiot. Det er ikke narkogjeld.
Tviler på at du vil få konkrete tips her om dette. Det kan føre til uønsket oppmerksomhet utenfra om noe skulle skje og en slik tråd dukker opp. Du får vanke i miljøene og lete deg forsiktig frem. Er alt jeg vil gi av råd. Å ty til en torpedo er som regel en dårlig ide sett i etterkant
Du må ha bekjente, kort og greit, eller være kjent i miljøet.

Er det snakk om store summer?
Det kommer vel an på jobben denne torpedoen skal utføre?
Torpedo eller pengeinnkrever? Pengeinnkreveren er han som kommer først. Torpedoen er han som kommer etterpå, dersom ikke pengeinnkreveren kommer noe vei. Da er hensikten helt og holdent juling
Hvis kravet er legitimt og alt er i orden er det jo bar å selge det til lindorff.

Hvis det ikke er det å får du skaffe deg noen dårlige venner, men som regel er jo ikke disse billige heller.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Torpedo eller pengeinnkrever? Pengeinnkreveren er han som kommer først. Torpedoen er han som kommer etterpå, dersom ikke pengeinnkreveren kommer noe vei. Da er hensikten helt og holdent juling
Vis hele sitatet...
Er det? Vet om torpedoer som henter penger på en ryddig måte, uten og måtte skambanke personen.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Er det? Vet om torpedoer som henter penger på en ryddig måte, uten og måtte skambanke personen.
Vis hele sitatet...
Fremtoning og rykte holder nok det, men da ligger det gjerne noen lemlestede folk igjen i løypa på veien dit.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Er det? Vet om torpedoer som henter penger på en ryddig måte, uten og måtte skambanke personen.
Vis hele sitatet...
Jeg har vel ikke noe fasit her, refererer kun til det Espen Lee sa selv om begrepene i en eller annen podcast.
Anonym bruker
"Vred Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukte torpedo en gang for litt siden, jeg fikk igjen pengene rimelig kjapt etter han var på besøk.

Men de gidder ikke ta på seg små summer. 5000 er ikke verdt bryet dems om du skjønner.

Jeg hadde en som lånte 380 000 til egenkapital som bare forduftet etter han fikk lånt pengene. Fyren jeg kontakta dro hjem til han og satte seg ned og prata med fyren og samboeren og han fikk 10 dager på og komme opp med pengene hvis han da ikke kunne dokumentere at de kom inn innen kort tid hvis 10 dager var overskredet. Fyren måtte selge bilen sin til skam pris hos forhandler og pengene var i boks 12 dager senere.

Det var veldig ryddig og ordentlig ordning, og det ble ikke utøvd noe vold.
Trådstarter
17 5
Det er snakk om voksne summer, ja. 400-800k, som må "diskuteres". Skyldneren har pengene på konto, og dette kan betales hvitt helt fint. Men han trenger riktig "motivasjon". Som sagt, kravet kan dokumenteres med avtale. Jeg tror også ikke det er nødvendig med noe banking, men det må forstås hva alternativet til å betale er.

Kravet kan ikke selges til Lindorff eller lignende fordi han mener avtalen ikke gjelder. Alternativet mitt er derfor å bruke advokat og gå i retten med det. Der vil han garantert tape, men det vil koste meg 150-300k først og ta 6-12 måneder. Kravbrev og annen oppfølging via brev er ubesvart.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da trenger du en dyktig, skummel kar ja.
Som sørger for at det ikke blir beviser mot deg, for å ha hyret han. Motparten kan enkelt ta opp lyden av besøket om man ikke er forsiktig. Å blir du tatt for å pushe torpedo på noen er du litt fucked.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brukte torpedo en gang for litt siden, jeg fikk igjen pengene rimelig kjapt etter han var på besøk.

Men de gidder ikke ta på seg små summer. 5000 er ikke verdt bryet dems om du skjønner.

Jeg hadde en som lånte 380 000 til egenkapital som bare forduftet etter han fikk lånt pengene. Fyren jeg kontakta dro hjem til han og satte seg ned og prata med fyren og samboeren og han fikk 10 dager på og komme opp med pengene hvis han da ikke kunne dokumentere at de kom inn innen kort tid hvis 10 dager var overskredet. Fyren måtte selge bilen sin til skam pris hos forhandler og pengene var i boks 12 dager senere.

Det var veldig ryddig og ordentlig ordning, og det ble ikke utøvd noe vold.
Vis hele sitatet...

Hvor mye måtte du betale for jobben?