Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 4313
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For usle 500,-. Jeg vet det er lite, men vil at dama skal få seg en kraftig lærepenge.

Jeg kommer til og kontakte hennes mor, far og tante/onkel. Burde jeg møte opp personlig på døra og?
Send underfrankerte brev uten returadresse.
Lage så mye drama over 500kr er bare mer jobb enn det er verdt.
Bruk tiden din på noe produktivt og bedre å gjøre istedenfor.
kjenner noen som har scammet på finn for over 10k.
gutta sitter hjemme å slapper av fortsatt de, så hadde nok lagt det ligge, heldig som bare mistet 500.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Lage så mye drama over 500kr er bare mer jobb enn det er verdt.
Bruk tiden din på noe produktivt og bedre å gjøre istedenfor.
Vis hele sitatet...
Ho får skylde seg selv. Og kontakte hennes foreldre vil jeg ikke si er mye drama, ho er 18 btw, om de ikke svarer, er det videre til tante/onkler og alt annet av familie og venner. Kan tenke meg hvor pinlig det blir for ho.
Har du epost? Det å emailbombe de med subscriptions funker fjell
Hamburgertallerken
40 0
Å kontakte foreldre osv når vedkommende er myndig er ikke å anbefale. Du risikerer fort å bli enmeldt for trakassering, og det er MYE værre enn svindel av 500kr... Selv har jeg blitt svindlertfor 33k på Finn. Det jeg fikk tilbake fra forelder var at de var lei av å bli kontaktet pga en sønn som er myndig og de nøler ikke ved å anmelde som trakassering om jeg kontakter de igjen. Så aldri noe til de pengene til tross for utallige samtaler og eposter med politi.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hahah godt tips. Men ho kan vel bare sperre det om ho merker ekstrem spamming.
Vis hele sitatet...
Send de sjøl jeg har en mass email bomber et eller annet sted på en eller annen harddisk. Det kan være jævlig kjedelig i mottakerenden
Sitat av Laksetako Vis innlegg
Å kontakte foreldre osv når vedkommende er myndig er ikke å anbefale. Du risikerer fort å bli enmeldt for trakassering, og det er MYE værre enn svindel av 500kr... Selv har jeg blitt svindlertfor 33k på Finn. Det jeg fikk tilbake fra forelder var at de var lei av å bli kontaktet pga en sønn som er myndig og de nøler ikke ved å anmelde som trakassering om jeg kontakter de igjen. Så aldri noe til de pengene til tross for utallige samtaler og eposter med politi.
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt. Ingen kan bli anmeldt for trakassering fordi de gir beskjed at de har blitt svindlet av person x eller y. Og dersom noen anmeldes for noe så teit så kan jeg garantere at dette ikke vil få noen dømt. Trakassering haha, ja jøss
Du bør rapportere til finn.no og levere en anmeldelse til politiet. Anmeldelsen blir trolig bare henlagt, men da ligger det på navnet til vedkommende i tilfelle hen fortsetter.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ho får skylde seg selv. Og kontakte hennes foreldre vil jeg ikke si er mye drama, ho er 18 btw, om de ikke svarer, er det videre til tante/onkler og alt annet av familie og venner. Kan tenke meg hvor pinlig det blir for ho.
Vis hele sitatet...
Hadde du ringt til meg for at du ble svindlet for 500kr av min nevø så hadde jeg ledd hardt av deg og lurt på hvor stakkarslig liv du lever som bruker energi på dette.

Ikke bare er det feigt gjort av deg, men du blottlegger din egen usikkerhet.
Hadde det vært en prinsippsak så hadde det handlet om personen som gjorde dette. Du er bare ute etter hevn...

Sitat av 420master Vis innlegg
Send de sjøl jeg har en mass email bomber et eller annet sted på en eller annen harddisk. Det kan være jævlig kjedelig i mottakerenden
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du lever på 90 tallet uten spam filter.
Sist endret av random105675; 9. november 2022 kl. 10:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hadde du ringt til meg for at du ble svindlet for 500kr av min nevø så hadde jeg ledd hardt av deg og lurt på hvor stakkarslig liv du lever som bruker energi på dette.

Ikke bare er det feigt gjort av deg, men du blottlegger din egen usikkerhet.
Hadde det vært en prinsippsak så hadde det handlet om personen som gjorde dette. Du er bare ute etter hevn...



Ja, hvis du lever på 90 tallet uten spam filter.
Vis hele sitatet...

Vanlige nyhetsbrev går glatt igjennom spamfilter. Hvis du klarer å registrere på noen hundre sånne så blir det jævlig irriterende å være på mottagersiden av
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Dummeste jeg har hørt. Ingen kan bli anmeldt for trakassering fordi de gir beskjed at de har blitt svindlet av person x eller y. Og dersom noen anmeldes for noe så teit så kan jeg garantere at dette ikke vil få noen dømt. Trakassering haha, ja jøss
Vis hele sitatet...

Hvis du begynner å kontakte folk fordi de er i slekt med noen du har et problem med, de sier "kutt ut" og du fortsetter... så er det trakassering, jo. Det kan du selvfølgelig synes er så dumt du bare vil.
Sist endret av robhol; 10. november 2022 kl. 15:20.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis du begynner å kontakte folk fordi de er i slekt med noen du har et problem med, de sier "kutt ut" og du fortsetter... så er det trakassering, jo. Det kan du selvfølgelig synes er så dumt du bare vil.
Vis hele sitatet...
Straffa for trakassering tar jeg glatt, sålenge jeg kan drite ut vedkommende fullstendig og gi ho en lærepenge
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Straffa for trakassering tar jeg glatt, sålenge jeg kan drite ut vedkommende fullstendig og gi ho en lærepenge
Vis hele sitatet...
Er nok mer du som blir driti ut i dette tilfellet.
Det har du egentlig fint klart allerede.
Har sagt det før og jeg sier det igjen.. Knus kneskålene hennes. Eneste språket slike folk snakker.
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis du begynner å kontakte folk fordi de er i slekt med noen du har et problem med, de sier "kutt ut" og du fortsetter... så er det trakassering, jo. Det kan du selvfølgelig synes er så dumt du bare vil.
Vis hele sitatet...
Det du skriver nå er noe helt annet enn det jeg svarte på. Les igjen. Det med at de sier «kutt ut» etc. var aldri nevnt i det jeg svarte på.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Har sagt det før og jeg sier det igjen.. Knus kneskålene hennes. Eneste språket slike folk snakker.
Vis hele sitatet...
Ja enig. Tar glatt noen få uker i fengsel, bare for og gi vedkommende en lærepenge. Nå gidder jeg ikke knuse kneskåla for 500,-. Men lage masse faenskap, så absolutt.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sikker på at den du antar er gjerningsperson ikke egentlig også er et offer, bare for id-tyveri?
Hvorfor er det så mange som blir så jækla butthurt. 500kr er kjipt å miste. Skal vi alle bare godta og bli svindla for 500++?

Spar meg for alle white knight kommentarene. La OP få litt valuta for pengene.
Sist endret av Togetgår; 11. november 2022 kl. 00:56.
Amen!
Alle som svindler på FINN fortjener, som et absolutt minimum, å miste tennene. Så øker det.
Sender du meg nada når det skulle vært en iPhone da river jeg av deg fjeset som en fuckings sjimpanse.
Hva slags faenskap blir det da?!?
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Hva slags faenskap blir det da?!?
Vis hele sitatet...
Ringe mamma å sladre
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja enig. Tar glatt noen få uker i fengsel, bare for og gi vedkommende en lærepenge. Nå gidder jeg ikke knuse kneskåla for 500,-. Men lage masse faenskap, så absolutt.
Vis hele sitatet...
Enten så troller du, eller så er du rett og slett dum. Bare å gi faen i det og lær av leksa til neste gang du handler på Finn.

Ikke verdt å få ting på rullebladet for 500kr
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Amen!
Alle som svindler på FINN fortjener, som et absolutt minimum, å miste tennene. Så øker det.
Sender du meg nada når det skulle vært en iPhone da river jeg av deg fjeset som en fuckings sjimpanse.
Vis hele sitatet...
Spot on.

Overaskende mange white knights her.

Selvom noen hadde svindla meg for 20kr, så hadde jeg knust kneskåla dems, for prinsippen sin skyld. Skal for faen ikke godta og bli svindla.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har blitt svindlet for langt mer enn 500kr uten å gjøre noe som helst. Er ikke vits å fukke opp sin egen fremtid over småting.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Selvom noen hadde svindla meg for 20kr, så hadde jeg knust kneskåla dems, for prinsippen sin skyld. Skal for faen ikke godta og bli svindla.
Vis hele sitatet...
Nå har du jo blitt svindla for 500,- !? hvor mange kneskåler har du tatt enda?
Sist endret av DAE; 11. november 2022 kl. 22:32.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har blitt svindlet for langt mer enn 500kr uten å gjøre noe som helst. Er ikke vits å fukke opp sin egen fremtid over småting.
Vis hele sitatet...
Haha du fucker ikke opp din fremtid for og eksempelvis dukke opp på døra til vedkommende, og spørre hva greia er eller ringe opp familiemedlemmer. Sier ikke at du skal ty til vold.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Haha du fucker ikke opp din fremtid for og eksempelvis dukke opp på døra til vedkommende, og spørre hva greia er eller ringe opp familiemedlemmer. Sier ikke at du skal ty til vold.
Vis hele sitatet...
kan du filme?
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spot on.

Overaskende mange white knights her.

Selvom noen hadde svindla meg for 20kr, så hadde jeg knust kneskåla dems, for prinsippen sin skyld. Skal for faen ikke godta og bli svindla.
Vis hele sitatet...
Mange internettøffinger også gitt. Hva om svindlerens identitet egentlig tilhører noen andre? Det er ikke helt usannsynlig. Da blir du dømt om du finner på noe dumt nok. Og 500 spenn? Skaff deg en hobby, kneskåler for 20 kr liksom. Tror kanskje et sinnemestringskurs eller en terapitime hadde vært den beste investeringen av både tid og penger for deg akkurat nå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja enig. Tar glatt noen få uker i fengsel, bare for og gi vedkommende en lærepenge. Nå gidder jeg ikke knuse kneskåla for 500,-. Men lage masse faenskap, så absolutt.
Vis hele sitatet...
Knus en tann eller to når du først er i gang så snakker vi!.. Og jeg skal love deg hun vil aldri vurdere å svindle noen igjen. Steg i riktig retning spørr du meg. Verdt 4 uker i fengsel.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Gnarve Vis innlegg
Knus en tann eller to når du først er i gang så snakker vi!.. Og jeg skal love deg hun vil aldri vurdere å svindle noen igjen. Steg i riktig retning spørr du meg. Verdt 4 uker i fengsel.
Vis hele sitatet...
Satser på at du får knust en tann eller to da, den gang du er i uføre, verdt et liv med lidelse
Anmeld nå mennesket. 500kr er ingen verdenskrig, men rett skal være rett.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Satser på at du får knust en tann eller to da, den gang du er i uføre, verdt et liv med lidelse
Vis hele sitatet...
Er du i uføre går du på NAV. Svindler du folk skal det i prinsippet og "som seg hør og bør"bli straff. Sorry mac.

Er med på selvtekt i enkelte tilfeller (som f.eks. en barnevakt som forgriper seg på ungen). Men det her er ikke dette. 500kr er bare å sette på idiotkontoen.

Å ringe foreldrene er ikke selvtekt da. Det er helt legalt og innafor. Dritunger på 18 er fort avhengig av foreldre. Så det vil nok svi.
Sist endret av Stivtiss; 12. november 2022 kl. 07:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har blitt svindlet for langt mer enn 500kr uten å gjøre noe som helst. Er ikke vits å fukke opp sin egen fremtid over småting.
Vis hele sitatet...
Helt enig å kødde med feil folk for usle 500 kr. Jenta fortjener straff
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Anmeld nå mennesket. 500kr er ingen verdenskrig, men rett skal være rett.



Er du i uføre går du på NAV. Svindler du folk skal det i prinsippet og "som seg hør og bør"bli straff. Sorry mac.

Er med på selvtekt i enkelte tilfeller (som f.eks. en barnevakt som forgriper seg på ungen). Men det her er ikke dette. 500kr er bare å sette på idiotkontoen.

Å ringe foreldrene er ikke selvtekt da. Det er helt legalt og innafor. Dritunger på 18 er fort avhengig av foreldre. Så det vil nok svi.
Vis hele sitatet...
Som sagt, et sted går grensa. Om ingen gir drittungen en lærepenge en gang for alltid, så vil ho fortsette og svindle. 500,- er ingenting, men er mer en prinsippsak når ho treffer på feil folk.
Og hva er lærepengen du skal gi henne?

Høres ut som masser av prat og lite handling. Er du redd hun skal svindle deg ennå mer? Klart det er flaut å bli lurt av et barn, ser den
Sist endret av Majao Gibensis; 12. november 2022 kl. 11:40.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Og hva er lærepengen du skal gi henne?

Høres ut som masser av prat og lite handling. Er du redd hun skal svindle deg ennå mer? Klart det er flaut å bli lurt av et barn, ser den
Vis hele sitatet...
Har fått penga tilbake, sparringet. Mtp på at der en kid, så hadde jeg bare dratt og banka på døra og pent spurt om hvor penga er, ho hadde nok rista godt i buksa, da jeg er storvokst av meg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har fått penga tilbake, sparringet. Mtp på at der en kid, så hadde jeg bare dratt og banka på døra og pent spurt om hvor penga er, ho hadde nok rista godt i buksa, da jeg er storvokst av meg.
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at noen hadde reagert på den måten av en tastaturkriger av din rang, men OK.

Så all volden og truslene var aldri en tiltenkt del av planen? Hvorfor spørre om sånne ting i det hele tatt?
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Tviler sterkt på at noen hadde reagert på den måten av en tastaturkriger av din rang, men OK.

Så all volden og truslene var aldri en tiltenkt del av planen? Hvorfor spørre om sånne ting i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Jeg snakker på generelt basis. Tror du jeg er så tett at jeg tyr til vold mot en 18 år gammel jente? Haha.
Jeg betalte en gang 2000 kr for noe mikseutstyr som aldri kom..... Sente vedkommende flere SMSer og meldinger på Finn.... Ble til slutt drita lei, med litt kombinasjon av gule sider, Facebook og stalking fant jeg ut av hvilke venner og familie han hadde. Sendte lista med navn på SMS til han og sa at jeg skulle lage et helvette for han hvis han ikke fikk tassen i gir og sendte utstyret.

Jeg fikk fort respons da, han beklaget og sa at han hadde vært veldig travel i det sidte og ikke hadde hatt tid til å svare etc (på over halvannen måned.... dust).

Greit forslag.



Det finnes mange måter å fucke ting til for finn svindlere, men jeg tror første replikk her i tråden har langt større økonomisk skadepotensiale mot svindleren. Du kan jo true han med noe sånt, på en litt lur og sofistikert skrivemåte?


Hva var det du skulle kjøpe forresten? Regner med at siden du snakker om å kontakte mor osv. at det er noe paintball eller datakomponenter fra en tenåring?

Sitat av Laksetako Vis innlegg
Å kontakte foreldre osv når vedkommende er myndig er ikke å anbefale. Du risikerer fort å bli enmeldt for trakassering, og det er MYE værre enn svindel av 500kr... Selv har jeg blitt svindlertfor 33k på Finn. Det jeg fikk tilbake fra forelder var at de var lei av å bli kontaktet pga en sønn som er myndig og de nøler ikke ved å anmelde som trakassering om jeg kontakter de igjen. Så aldri noe til de pengene til tross for utallige samtaler og eposter med politi.
Vis hele sitatet...
Stakkars foreldre, men fy faen så kynisk potensiale det er i denne "historien" også
Sist endret av tullekontohehe; 12. november 2022 kl. 12:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg snakker på generelt basis. Tror du jeg er så tett at jeg tyr til vold mot en 18 år gammel jente? Haha.
Vis hele sitatet...
Det har jeg ingen problemer med å tro at du er.

Virker som en "jeg føler for å gjøre dette mot noen men må sjekke om andre ville gjort det samme først" type tråd. Svekling.
Kult å tøffe seg over internett foran ukjente å si man skal banke opp en jente for 500kr. Måk snø eller klipp plenen for naboen så er det tjent inn igjen.
Leker tøff bak tastaturet, men det sitter nok bare i kjeften.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Kult å tøffe seg over internett foran ukjente å si man skal banke opp en jente for 500kr. Måk snø eller klipp plenen for naboen så er det tjent inn igjen.
Vis hele sitatet...
Skal jeg måke snø når noen stjeler fra meg?
Sist endret av vindaloo; 12. november 2022 kl. 16:55.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Skal jeg måke snø når noen stjeler fra meg?
Vis hele sitatet...
Ja, så tjener du inn det du har tapt. Etter det oppsøker du jenta og krever 1000 kr.

Easy peasy og så er du 1000 kr rikere
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Skal jeg måke snø når noen stjeler fra meg?
Vis hele sitatet...
Skal du absolutt banke opp ei av motsatt kjønn fordi du selv var dum nok til å gå på en svindel?
Sist endret av JatterMed; 12. november 2022 kl. 17:37.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har fått penga tilbake, sparringet. Mtp på at der en kid, så hadde jeg bare dratt og banka på døra og pent spurt om hvor penga er, ho hadde nok rista godt i buksa, da jeg er storvokst av meg.
Vis hele sitatet...
Da er jo saken biff. Har ingenting i mot lærepenger.

Å møte opp på døra er ikke over streken her.

Når jeg skrev selvtekt mente jeg vel egentlig å ty til vold eller sjikane.
Er det noen andre som opplever at tråden er ubehagelig å lese?

Aggressiv tone hele veien, også må man velge mellom å beskytte svindleren eller støtte voldelige brøleaper.

Til deg som startet tråden, hvis du må lage så mye kvalm på et forum for 500,- kommer du til å oppleve mye ubehag gjennom livet. Det koster deg mer.
Sitat av supercali Vis innlegg
Er det noen andre som opplever at tråden er ubehagelig å lese?

Aggressiv tone hele veien, også må man velge mellom å beskytte svindleren eller støtte voldelige brøleaper.

Til deg som startet tråden, hvis du må lage så mye kvalm på et forum for 500,- kommer du til å oppleve mye ubehag gjennom livet. Det koster deg mer.
Vis hele sitatet...
Enig i det første. Siste spådom er jeg uenig i. Gleden over å fucke opp for scammers tar det fra ubehag til moro.
Sist endret av Stivtiss; 12. november 2022 kl. 18:13.
Sitat av supercali Vis innlegg
Er det noen andre som opplever at tråden er ubehagelig å lese?

Aggressiv tone hele veien, også må man velge mellom å beskytte svindleren eller støtte voldelige brøleaper.

Til deg som startet tråden, hvis du må lage så mye kvalm på et forum for 500,- kommer du til å oppleve mye ubehag gjennom livet. Det koster deg mer.
Vis hele sitatet...
Ingen av mine innlegg har vært seriøse. Jeg antar at andre også har bare matet trollet for det det er verdt kun for enkel underholdning (:

Hva en random på freak gjør av at han har blitt svindlet for 500 kr kunne jeg brydd meg fint lite om.
Sitat av Stivtiss Vis innlegg
Enig i det første. Siste spådom er jeg uenig i. Gleden over å fucke opp for scammers tar det fra ubehag til moro.
Vis hele sitatet...
Helt til du fucker med feil scammer