Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2195
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Er dømt i en sak og fikk 60 timer samfunnstraff.
Er samtidig i 100% fast jobb.

Hvordan blir løpet lagt opp? Håper og regner med det ikke blir å krasje med min faste jobb?
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får en kurator innenfor kriminalomsorgen som skreddersyr opplegget for deg, jeg gjorde ting på kvelden, alt i fra å male til å gå på kino/konserter hos de jeg avtjente samfunnsstraffen hos.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du får en kurator innenfor kriminalomsorgen som skreddersyr opplegget for deg, jeg gjorde ting på kvelden, alt i fra å male til å gå på kino/konserter hos de jeg avtjente samfunnsstraffen hos.
Vis hele sitatet...
Gå på Kino / Konserter ? Utdyp please ?
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Straffen sonet jeg i en institusjon som «luftet» folk som satt i soning. Kino, konserter etc. Utdyper ikke mer.
Anonym bruker
"Rik Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Først skal du i møte hos kriminalomsorgen og snakker litt om hva du kunnr tenke deg, så får du en startdato og en sluttdato på straffen og etter en uke eller to får du møtetid hos de du skal gjennomføre straffen hos. Så gjør du nærmere avtale i samtale med dem om hvor ofte og hvilke dager du skal komme dit, det kan være ukedag dagtid, kveldstid eller hele helgedager. Alle timene straffen din er på må være ferdigtjent innen sluttdatoen som kriminalomsorgen setter men innafor det er det ganske fritt om du tar 10 timer en uke på tre kvelder eller 16 timer helg og kommer an på hvor greie de du soner hos er.
Jeg fikk et opplegg en helg å male en røde kors hytte på fjellet. Overnattet alene der, så ble sauna osv på kvelden. Var skikkelig kos!
Du får X antall timer i dommen og en oppgitt gjennomføringstid. Feks 100t over 6mnd.
Det tilsvarer litt over 4t sammfunnstraff i uka ( minus obligatoriske samtaletimer til fratrekk )

Greia med samfunsstraff er at du skal kunne leve et normalt liv og beholde evnt jobb osv samtidig som du gjennomfører straffen din.

Grei brosjyre her:

https://www.kriminalomsorgen.no/getf...traff+2022.pdf
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Plukka søppel rundt i skogsområdene i Trondheim. De kalte det Arbeidslaget. Vi måtte også gjennomføre trening med instruksjoner. Faen, jeg er så glad jeg er ferdig med det improviserte og pinlige tullet der.
Arbeidet jeg gjorde ble satt til helg og kveldstid, men jeg måtte på oppfølgningsamtale hos Kriminalomsorgen en time hver 14 dag gjennom hele gjennomføringsperioden, og dette var innforbi kontortidene deres og jeg måtte derfor ta fri fra jobb noen timer de dagene.
De tilpasser opplegget etter dine behov, gjorde hvertfall det for meg. Det siste de vil er å fucke opp for jobben din.
De tar kartlegging samtaler som de spør om alt mulig rart. Null stress.

Kan jeg spørre deg hva du ble dømt for?

Var på bruktsjappe på lørdager pluss et par hverdager. Var bare hyggelig for min del

Hør om å få kartlegging og oppfølgningsamtaler over tlf pga jobb
Sist endret av Villravnen; 7. november 2022 kl. 01:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Arbeidet jeg gjorde ble satt til helg og kveldstid, men jeg måtte på oppfølgningsamtale hos Kriminalomsorgen en time hver 14 dag gjennom hele gjennomføringsperioden, og dette var innforbi kontortidene deres og jeg måtte derfor ta fri fra jobb noen timer de dagene.
Vis hele sitatet...
Kontorene er bemannet 24/7
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Kontorene er bemannet 24/7
Vis hele sitatet...
Det kan godt være, men jeg fikk nå hvertfall beskjed om at kartlegging og oppfølgning måtte være mellom 8 og 16. De var dog greie med å gi meg tidlige/sene timer slik at jeg skulle få minst mulig fravær fra jobb. Dette var vell rundt 3 år siden.