Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1622
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har cirka 1g hasj liggende og vil lage en porsjon edibles ut av det (altså bare til meg) tenker å ta det i ovnen på 250 grader i 40 minutter. Vil det funke?

Isåfall vis jeg gjør det hvor lenge kan jeg ha hasjen liggende hjemme før jeg spiser den?

Og hvordan kan jeg spise den? Kan jeh putte hasjen på all mat liksom (brødskive) ?

Er ny i dette gjerne gi meg enklere måter eller tips
Er du gal, 105-110°C i 30-40 minutter. Se denne:
https://youtu.be/Wj0nslb1XZ8
Sist endret av SammyJankis; 2. oktober 2022 kl. 12:14.
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Beklager leste feil, men kan du svare på de andre spørsmålene mine vis du vet hva jeg snakker om
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Må man lage cannabutter?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Beklager leste feil, men kan du svare på de andre spørsmålene mine vis du vet hva jeg snakker om
Vis hele sitatet...
Cannasmør holder like lenge som smøret selv holder. Cannabis hverken styrker eller svekker holdbarheten. Men med ett gram blir det ikke så mye at holdbarheten er noe å tenke på.

Du kan fint smøre det på brødskiva da det er et aktivt produkt.

Man må ikke lage cannabutter, du kan ha det i olje, kokossmør, hva enn. Fett av noe slag er lettest å ha med å gjøre, da kan du bake med det, steke med det eller ha det på skiva eller lignende. Lage kakao med det er også populært.
Sist endret av SammyJankis; 2. oktober 2022 kl. 12:27.
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok så kan jeg bare rett etter jeg har hatt hasjen i ovnen ta det decarbet hasjen i en liten boks og vente noen timer før jeg putter det på en brødskive?
Oppskrift og fremgang på ett gram:
Ta ett gram blomst i ovnen med aluminiumsfolie over på 105-110°C i 30-40 minutter. Ta 20g smør og smelt det. Hell oppi decarb blomst ferdig grindet og rør rundt på lav varme i 10-15 minutter. Du kan sile vekk bitene av blomst, men med så lite ville jeg bare droppa det og tålt at smøret hadde biter, men det er opp til deg.
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SammyJankis Vis innlegg
Oppskrift og fremgang på ett gram:
Ta ett gram blomst i ovnen med aluminiumsfolie over på 105-110°C i 30-40 minutter. Ta 20g smør og smelt det. Hell oppi decarb blomst ferdig grindet og rør rundt på lav varme i 10-15 minutter. Du kan sile vekk bitene av blomst, men med så lite ville jeg bare droppa det og tålt at smøret hadde biter, men det er opp til deg.
Vis hele sitatet...
Skal ikke lage cannabutter
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal ikke lage cannabutter
Vis hele sitatet...
Sitat av SammyJankis Vis innlegg
Oppskrift og fremgang på ett gram:
Ta ett gram blomst i ovnen med aluminiumsfolie over på 105-110°C i 30-40 minutter. Ta 20g smør og smelt det. Hell oppi decarb blomst ferdig grindet og rør rundt på lav varme i 10-15 minutter. Du kan sile vekk bitene av blomst, men med så lite ville jeg bare droppa det og tålt at smøret hadde biter, men det er opp til deg.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan jeg spare på det jeg lager? Kan jeg ta det i en liten plast box og vente i noen timer? Og hva skal keh gjøre med smøret? Skal jeg bare drikke det?
Sett det i kjøleskapet så stivner det. Hvis du vanligvis drikker smør så drikker du dette, jeg kan ikke lære deg hvordan du skal spise smør.

Ser nå at du ikke skal lage smør, men det er det man har i bakverk og edibles, det blir ikke noe godt å bare putte decarb blomster i mat.
Sist endret av SammyJankis; 2. oktober 2022 kl. 13:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må blande det du decarber i fett. Det er sånn du lager edibles. Decarbing er bare første steg. Du spør om hjelp til å lage kjøttdeig og spaghetti, men ønsker bare å steke kjøttdeig.

Failsafe og ekstremt enkel metode: Del opp cannabis i små biter og legg i en ildfast form med sølvfolie over. Sett i ovn på ~110grader i ~40min. Ta ut av ovnen, ha oppi kokosfett og bland sammen. Sett inn i ovnen igjen på ~100 grader i minst 20 min. Jeg går ofte til nærmere 50 min. Oljen kan du spise ren eller ha i andre ting. Enklere eller bedre blir det ikke. Jeg kan røyke et gram på en kveld, men 0.2g cannabis er nok til å bli blåst i flere timer med denne oppskriften.
Anonym bruker
"Bitter Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du må blande det du decarber i fett. Det er sånn du lager edibles. Decarbing er bare første steg. Du spør om hjelp til å lage kjøttdeig og spaghetti, men ønsker bare å steke kjøttdeig.

Failsafe og ekstremt enkel metode: Del opp cannabis i små biter og legg i en ildfast form med sølvfolie over. Sett i ovn på ~110grader i ~40min. Ta ut av ovnen, ha oppi kokosfett og bland sammen. Sett inn i ovnen igjen på ~100 grader i minst 20 min. Jeg går ofte til nærmere 50 min. Oljen kan du spise ren eller ha i andre ting. Enklere eller bedre blir det ikke. Jeg kan røyke et gram på en kveld, men 0.2g cannabis er nok til å bli blåst i flere timer med denne oppskriften.
Vis hele sitatet...

Enkelt og greit! Tusen takk konge!
Forresten, du trenger ikke mye kokosfett. Bare såvidt at ting blir fuktig.

Kokosfett er nice fordi edibles funker på 30min istedenfor 2 timer med smør

Kokosfett vil du bruke minst mulig av da det kan bli hardt til magen
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jerna Vis innlegg
Forresten, du trenger ikke mye kokosfett. Bare såvidt at ting blir fuktig.

Kokosfett er nice fordi edibles funker på 30min istedenfor 2 timer med smør

Kokosfett vil du bruke minst mulig av da det kan bli hardt til magen
Vis hele sitatet...
Jeg holder meg til 1:10-forhold for å gjøre ting enklest mulig. 1 gram cannabis på 10 gram olje, slik at man kan hive i seg 1-2 gram med olje for en god dose.