Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2184
Beklager, her kunne jeg sikkert brukt søkefunksjonen osv, men jeg har prøvd å google litt uten noe godt svar. Eller det vil si, som jeg har forstått det vil en psykose som følge av amfetaminmisbruk utløses av for mange døgn våken i strekk? Eller kan kan plutselig få en psykose 3-4 dager (eller mer) etter man har fullstendig stoppet bruken?
Det vil ikke skje sånn plutselig etter man har kuttet ut bruken, på samme måte som man ikke får fysiske å psykiske abstinenser av det, noen liker å kalle nedtur abstinenser, men det er egentlig ikke det, det er bare hvordan kroppen reagerer på overtenning, lite søvn, lite mat å urene varer. En speed-psykose kan forsterkes avhengig av hvor du er hen, fokuset nedturen din har blir rettet til omgivelsene dine, så hvis du ligger i en blokk våken å pågang så vil du automatisk fokusere på de andre som bor i den blokka å begynne å innbille deg kommunikasjon som ikke engang er til stede, jeg tviler ikke på at det folk som tror at man hører mye bedre å at det dem hører er ekte, så til dere vil jeg bare minne dere på sist nedturen min, det som skjedde var at jeg hørte stemmer fra utsiden av leiligheten min, men det begynte å balle på seg så mye at jeg tilslutt ikke klarte å høre hva stemmene sa fordi det var så mange som snakka på en gang, HVIS det så har seg at jeg faktisk hørte folk snakke fra flere hundre meter unna så får jeg bare tro det til jeg er komfortabel nok til å skjønne at ingen engang klarer å høre hva jeg sier selvom de står rett utenfor leiligheten min, men det er jo bare sånn det er, man kan til en viss grad lære seg sjøl til å innse at det er formen som styrer realiteten til de komplikasjonene du kommer over, men det er akkuratt det som skiller en psykose å bare generell dårlig form, muligheten til å separere visse elementer å ikke.

Nå spora jeg litt av på slutten der å gikk litt inngripende inn på visse detaljer, først å fremst så er det jo kjemikal/kjemikalene som først å fremst i bunn å grunn gjør sånn at en psykose kan finne sted, men det er viktig å få med seg at omgivelsene også har ganske mye å si når det kommer til psykose på amfetamin.

Nå skrev jeg ut ifra ren logikk fra mitt ståsted som jeg mener er riktig, hvis noen mener noe av dette er feil så er jeg for en gangs skyld mer enn villig til å ha en diskusjon ;P
Sist endret av Speedfrik; 19. november 2021 kl. 02:11.
Gjerne bruk et punktum eller to ekstra neste gang du svarer, men tusen takk uansett for at du tok deg tiden! Ble litt klokere ihvertfall
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Speed pg psykose er skummelt, jeg trodde legit jeg banka dama mi i psykose, men jeg hadde bare ligget i senga hele tiden og sett halliser, etter nesten en uke våken på speed, spurte henne også hvorfor hu hadde invitert en kompis av meg inn på rommet vårt, men han var heller aldri der. Føltes helt ekte….
Ja, vet veldig godt at selve psykosen i seg selv er jævlig skummelt og ikke noe man ønsker å oppleve. Lurer bare på om psykose som regel oppstår etter x antall døgn våken på amfetamin, eller om den plutselig kan komme flere dager etter man har kutta ut amfetaminbruken helt.
Sitat av knipsern90 Vis innlegg
Ja, vet veldig godt at selve psykosen i seg selv er jævlig skummelt og ikke noe man ønsker å oppleve. Lurer bare på om psykose som regel oppstår etter x antall døgn våken på amfetamin, eller om den plutselig kan komme flere dager etter man har kutta ut amfetaminbruken helt.
Vis hele sitatet...
Psykose oppstår som regel etter x antall døgn våken ja. Hvis man har fått seg noe søvn så er det ingen grunn til å plutselig oppleve psykose, jo mindre man nettopp har hatt seg en dårlig opplevelse, da kan det kanskje skje hvis det er noe man reagerer på, men det tviler jeg på. Hvis man først har fått seg en skikkelig kjip psykose så kan man jo være i dårlig psykisk form i lang tid etter det, men hvis det ikke har skjedd så tviler jeg på at det vil skje hvis man har fått seg hvile å mat.
Du kan fremskynde det med skremmende opplevelser og mye stress, men etter en viss tid uten søvn så kommer det før eller siden til å rable for de aller fleste. Det kan være to dager, det kan være fem. Noen klarer kanskje en uke, men de får nok en del demoner å bekjempe mot slutten
Sist endret av Bothrops; 19. november 2021 kl. 03:07.
Tommelfinger regelen er, ikke bruk amfetamin kontinuerlig i flere dager.

Sett av den dag til kjeveknusing og armgikt etter runking også avslutt med en seroquel eventuelt benzo.
Du kan få det av enten bruken i seg selv ved inntak eller kort tid etter inntak fordi hjernen din ikke tåler stoffet (gjelder særlig om du har hatt rusutløst psykose før), eller du kan få det pga flere døgn våken og rusa.
Takk for bra svar, folkens. Da er jeg mye klokere her!
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er mange variabler som kan fremskynde en såkalt ''rusutløst psykose''. Først og fremst har du rusmiddelet, styrken på dette og selvsagt hvilket rusmiddel det er snakk om. I tillegg til kombinasjon med andre rusmidler. Noe annet som allerede er nevnt er søvn, mat- og væskeinntak.

Genetisk disposisjon til psykotiske lidelser er også en avgjørende faktor, det vet de fleste men nevner det likevel. Noe som er greit å huske er at mange langere buffer ut speeden sin med beslektede stoffer, som for eksempel metylfenidat, noe som da vil telles som en kombinasjon av stoffer. Når man vet det så vet man også at en rusutløst psykose er uforutsigbart, så man skal ha respekt for stoffene en inntar og ikke minst ens egen kropp.
Som regel i forbindelse med lite eller ingen søvn over 3-4 dager. 4 dagen og utover begynner hodet mitt med psykoser. Men det holder som regel med en liten 2 timers dupp, så er du bra igjen
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knipsern90 Vis innlegg
Gjerne bruk et punktum eller to ekstra neste gang du svarer, men tusen takk uansett for at du tok deg tiden! Ble litt klokere ihvertfall
Vis hele sitatet...
Han er jo rå på komma da. Kanskje han har trykka så mye punktum at han har ødelagt knappen.
Sitat av knipsern90 Vis innlegg
Gjerne bruk et punktum eller to ekstra neste gang du svarer, men tusen takk uansett for at du tok deg tiden! Ble litt klokere ihvertfall
Vis hele sitatet...
Stusselig��
Sist endret av rødrev; 20. november 2021 kl. 00:45.
Sitat av rødrev Vis innlegg
Stusselig��
Vis hele sitatet...
Stusselig?? Jeg er vanligvis IKKE den typen som kommenterer skrivefeil og alt sånt, men har du lest svaret hans? Var jo et potensielt bra svar, men hadde vært så utrolig mye bedre og leservennlig med noen punktumer inni der.
Sitat av rødrev Vis innlegg
Stusselig��
Vis hele sitatet...
? Det må vel være lov å si ifra..