Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7291
Hei!

Hvordan er det å kjøre bil nedover mot Frankrike/Spania nå?
Er det sånn at hvert enkelt land krever noe på hver eneste grense?
Tenkte kjøre Sverige-Danmark-Tyskland-Frankrike-Spania.

Dette kan bli gjort på 30 timer.
Om jeg tar en corona test her, er det mulig å vise dette som noe slags bevis om jeg skulle bli stoppet?

Takk for svar.
Hold deg hjemme din gjøk, til det er kontroll på smitten.
Du kommer vel ikke engang inn i Danmark for tiden.
Får nok slippe frem så lenge han er i transit. Hva som kreves av tester og registrering før innreise aner jeg ikke noe om.

Hvert land har nettsider og tlf. nr
som gir opplysninger om hvordan det er.
Sist endret av KnutAnkhAton; 16. januar 2021 kl. 13:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Får nok slippe frem så lenge han er i transit.
Vis hele sitatet...
For å vise at han er i transitt må han ha bevis på et bosted i ankomstlandet sitt, med booking bekreftelse og hele papirmølla. Minst 10 dager for karantene må det være booket, i tillegg til at det ikke kan være et hus eller bolig hos familie osv. Har han ikke dette, så kommer han ikke igjennom grensene ved kontroll. Og å kjøre helt ned til Spania med bil tror jeg ikke kommer til å gå igjennom da du må kjøre over 20 timer uten stopp, aka x.xx promille/trøtthet som blir fare i trafikken.

Planen din om å kjøre til Spania akkurat nå funker ikke
Trådstarter
3 1
Ser jo ut til å fungere om jeg har de rette dokumentene som jeg har?

NodSquad, hva er problemet ditt? Ikke noe plan om å komme tilbake. Tror du er mer i risiko på butikken enn jeg er i transitt i en bil.
Sitat av MaskinRambo Vis innlegg
Og å kjøre helt ned til Spania med bil tror jeg ikke kommer til å gå igjennom da du må kjøre over 20 timer uten stopp, aka x.xx promille/trøtthet som blir fare i trafikken.
Vis hele sitatet...
Nei han har lov å stoppe og hvile så lenge han trenger men det blir vanskelig noen steder og få overnatting. I Tyskland er overnatting stengt hvis du ikke arbeider i Tyskland (sist jeg sjekka) men i Nederland er det åpent. Hvordan det er nedover videre aner jeg ikke
Ikke glem at regler kan endres på dagen.
Ingen fare, jeg kjørte tur retur spania i november. Eneste spørsmålene jeg fikk på hver grense overgang, var hvor jeg skulle og at jeg ikke fikk lov til å stoppe i Danmark, men å kjøre igjennom null problem. Spania, Frankrike og Tyskland hadde ikke engang kontroll på grensa! Bare noen stikk kontroller langs bommene. Og i Tyskland ble jeg stoppet av en tollebil (langt inne i landet) som sjekket bilen og lurte på hvor jeg skulle (sikkert fordi jeg var en av få med norske skilter). Jeg bor i spania selv, så om du har noen spørsmål, send meg gjerne en pm! Føler meg dog 1000 ganger tryggere her enn i Norge!

Glemte å legge til, stoppet i Danmark og sov noen timer selvfølgelig, men skulle holde meg unna folk og fikk ikke lov til å legge meg inn på hotell etc, men og stoppe for å hvile er null stress såklart��
Sist endret av Duveitikkehvem; 16. januar 2021 kl. 18:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kjørebil Vis innlegg
Ser jo ut til å fungere om jeg har de rette dokumentene som jeg har?
Vis hele sitatet...
Papirmølla med hotellbooking og corona test-ok kan ordnes, men utfordringen din vil være avstanden du kjører med bil. Fysisk sett er det mulig å kjøre i ett uten å overnatte i et land, men da må du ta noe for å være våken hele tiden. Og dupper du av et sted i et land og skal passere neste grense hvor de mistenker deg for å ha sovet og ikke vært i transit, blir det trøbbel. Mistenkes det at du har sovet og oppholdt deg i det landet, kommer du deg ikke inn i det nye landet og er stuck. Og det er verre om du ikke er i transit for arbeid gjennom arbeidsgiver, og skal kjøre en bil med norske skilter ned dit. Og begynner politiet å mistenke at du faker ting, ringer de hotellet ditt for å dobbeltsjekke om bookingen er riktig og reell. Finnes selvfølgelig en vei rundt dette også.
Det lureste er å "dra til frankrike", hvor du da kan passere rett inn i Spania. Skal du reise de neste dagene eller ukene vil det ta nærme 40 timer. Usikker på om du bare har sjekket på google maps? Husk at det er is og kaldt over alt nå, trafikken er mye treigere, og at du må ta noen avbrekk selvom du er på speed.
Luxembourg også, hadde heller ingen kontroll på grensa, så er generelt, lite kontroller!

Sitat av MaskinRambo Vis innlegg
Papirmølla med hotellbooking og corona test-ok kan ordnes, men utfordringen din vil være avstanden du kjører med bil. Fysisk sett er det mulig å kjøre i ett uten å overnatte i et land, men da må du ta noe for å være våken hele tiden. Og dupper du av et sted i et land og skal passere neste grense hvor de mistenker deg for å ha sovet og ikke vært i transit, blir det trøbbel. Mistenkes det at du har sovet og oppholdt deg i det landet, kommer du deg ikke inn i det nye landet og er stuck. Og det er verre om du ikke er i transit for arbeid gjennom arbeidsgiver, og skal kjøre en bil med norske skilter ned dit. Og begynner politiet å mistenke at du faker ting, ringer de hotellet ditt for å dobbeltsjekke om bookingen er riktig og reell. Finnes selvfølgelig en vei rundt dette også.
Det lureste er å "dra til frankrike", hvor du da kan passere rett inn i Spania. Skal du reise de neste dagene eller ukene vil det ta nærme 40 timer. Usikker på om du bare har sjekket på google maps? Husk at det er is og kaldt over alt nå, trafikken er mye treigere, og at du må ta noen avbrekk selvom du er på speed.
Vis hele sitatet...


Man sover jo selvfølgelig i bilen langs rasteplassene.. det du skriver over her er jo bare tull...
Sist endret av Duveitikkehvem; 16. januar 2021 kl. 18:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Duveitikkehvem Vis innlegg
Ingen fare, jeg kjørte tur retur spania i november. Eneste spørsmålene jeg fikk på hver grense overgang, var hvor jeg skulle og at jeg ikke fikk lov til å stoppe i Danmark, men å kjøre igjennom null problem. Spania, Frankrike og Tyskland hadde ikke engang kontroll på grensa! Bare noen stikk kontroller langs bommene. Og i Tyskland ble jeg stoppet av en tollebil (langt inne i landet) som sjekket bilen og lurte på hvor jeg skulle (sikkert fordi jeg var en av få med norske skilter). Jeg bor i spania selv, så om du har noen spørsmål, send meg gjerne en pm! Føler meg dog 1000 ganger tryggere her enn i Norge!

Glemte å legge til, stoppet i Danmark og sov noen timer selvfølgelig, men skulle holde meg unna folk og fikk ikke lov til å legge meg inn på hotell etc, men og stoppe for å hvile er null stress såklart��
Vis hele sitatet...
Takk for at du delte din erfaring, men dette var i November. Ting endres raskt, og nå kan det være strengere kontroller grunnet tall, mutteringer og alt det med viruset. Og nå vet du ikke om trådstarter har med narkotika eller en halv million i cash, så det er ikke så lurte på bare satse på det å komme seg ned, om du frakter noen ting med deg også.

Sitat av Duveitikkehvem Vis innlegg
Luxembourg også, hadde heller ingen kontroll på grensa, så er generelt, lite kontroller!





Man sover jo selvfølgelig i bilen langs rasteplassene.. det du skriver over her er jo bare tull...
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov å sove i bil på offentlig plass... Kommentaren din er tull
Sist endret av MaskinRambo; 16. januar 2021 kl. 18:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av MaskinRambo Vis innlegg
Det er ikke lov å sove i bil på offentlig plass... Kommentaren din er tull
Vis hele sitatet...
Hvilken lov er dette, og gjelder den i alle land?
Sitat av MaskinRambo Vis innlegg
Takk for at du delte din erfaring, men dette var i November. Ting endres raskt, og nå kan det være strengere kontroller grunnet tall, mutteringer og alt det med viruset. Og nå vet du ikke om trådstarter har med narkotika eller en halv million i cash, så det er ikke så lurte på bare satse på det å komme seg ned, om du frakter noen ting med deg også.



Det er ikke lov å sove i bil på offentlig plass... Kommentaren din er tull
Vis hele sitatet...

Hvor har du det fra, at man ikke har lov å sove i bilen på rasteplassene? Og hvem er det du mener kontrollerer dette?

Sitat av MaskinRambo Vis innlegg
Takk for at du delte din erfaring, men dette var i November. Ting endres raskt, og nå kan det være strengere kontroller grunnet tall, mutteringer og alt det med viruset. Og nå vet du ikke om trådstarter har med narkotika eller en halv million i cash, så det er ikke så lurte på bare satse på det å komme seg ned, om du frakter noen ting med deg også.



Det er ikke lov å sove i bil på offentlig plass... Kommentaren din er tull
Vis hele sitatet...

Om hva ts har med seg nedover spiller vel forsåvidt ingen rolle? Han spurte om det lot seg gjøre, og det gjør det.
Sist endret av Duveitikkehvem; 16. januar 2021 kl. 18:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Selvfølgelig lar det seg gjøre, men hva han frakter ned, om han frakter ned noe spiller god rolle på hvordan du skal planlegge å komme deg ned dit og hvor smidig det skal gå? Du planlegger litt bedre om du har med 50kg med kokain, eller 1 koffert med klær. Håper jeg hvertfall? Og i og med at han ikke har bopel i Spania, så må han fortsatt ha dokumentasjon på hvor han skal oppholde seg de første 10 dager for karantene, eller hvordan loven nå er i Spania
Sitat av MaskinRambo Vis innlegg
Selvfølgelig lar det seg gjøre, men hva han frakter ned, om han frakter ned noe spiller god rolle på hvordan du skal planlegge å komme deg ned dit og hvor smidig det skal gå? Du planlegger litt bedre om du har med 50kg med kokain, eller 1 koffert med klær. Håper jeg hvertfall? Og i og med at han ikke har bopel i Spania, så må han fortsatt ha dokumentasjon på hvor han skal oppholde seg de første 10 dager for karantene, eller hvordan loven nå er i Spania
Vis hele sitatet...


Ts spurte om hvordan det var å kjøre nedover, og om hvert enkelt land krevde noe. Ikke nevnt noen ting av det du skriver her nå! Han har heller ikke nevnt om han har bopel eller ikke?
Aldri hørt om noen som frakter med seg kokain fra Norge til spania heller😅😅

Men uansett, hvilke lover er det som sier at man ikke har lov til å sove på rasteplassene plassert langs Europa?
Trådstarter
3 1
Nei, jeg har ikke med noe ulovlig, heller ikke en søppelsekk med penger.
Er ikke store bagasjen.

Duvetikkehvem, sendte deg en pm. Takk for all informasjon i tråden.
Sist endret av Kjørebil; 16. januar 2021 kl. 18:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kjørebil Vis innlegg
Ser jo ut til å fungere om jeg har de rette dokumentene som jeg har?

NodSquad, hva er problemet ditt? Ikke noe plan om å komme tilbake. Tror du er mer i risiko på butikken enn jeg er i transitt i en bil.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke kommer tilbake har jeg ikke noe problem
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan gikk turen? ��