Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 17484
Er det noen som veit hvor jeg kan få lest Anders Behring Breiviks omtalte manifest på over 1200 sider? Link eller noe
http://www.kevinislaughter.com/wp-co...dependence.pdf

Åpner PDF'en i nettleser, trenger ikke nedlastning! Ett tips er å søke først ;-)
Sist endret av Xzip; 25. juli 2011 kl. 23:25.
Trådstarter
3 2
Tusen takk ;D
Er det mange av dere som tror at han skrev hele manifestet alene?

Noen viktige forskere, osv.. mener han umulig kan ha skrevet det alene
Sitat av Hellblazer Vis innlegg
Er det mange av dere som tror at han skrev hele manifestet alene?

Noen viktige forskere, osv.. mener han umulig kan ha skrevet det alene
Vis hele sitatet...
Han har vel selv skrevet i starten at cirka halvparten er kopiert fra andre?
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Han skriver jo selv at han har kopiert litt fra overalt, internett , bøker osv.

så nei, han sier jo selv han ikke har skrevet alt selv.
Sitat av Hellblazer Vis innlegg
Er det mange av dere som tror at han skrev hele manifestet alene?

Noen viktige forskere, osv.. mener han umulig kan ha skrevet det alene
Vis hele sitatet...
Han sakset store deler fra unabomberen ivertfall: Norway shooting: Anders Behring Breivik plagiarised 'Unabomber'

The 32 year-old appears to have quoted verbatim large sections from the preaching of Theodore Kaczynski in his 1500 page online rant.

Breivik had “copied and pasted” almost a dozen key passages from the 69 year-old’s 35,000 manifesto, only changing particular words such as “leftist” with “cultural Marxist”.
Vis hele sitatet...
Beklager, litt dårlig formulert. Jeg lurer på om han kan ha hatt med seg andre medhjelpere til å skrive det.. at det er flere som han som står sammen og har laget manifestet. Vet godt at det er mange sitat og slikt..
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Sitat av Hellblazer Vis innlegg
Beklager, litt dårlig formulert. Jeg lurer på om han kan ha hatt med seg andre medhjelpere til å skrive det.. at det er flere som han som står sammen og har laget manifestet. Vet godt at det er mange sitat og slikt..
Vis hele sitatet...
Tvilsomt, siden det meste av det han har skrevet selv er for det meste loggene over hva han gjør de forskjellige dagene.

Jeg tviler også på de påståtte terrorcellene, hvorfor skulle han stått frem med disse om han er så hardcore som han er. Helt sikkert noe sammensurium i hodet hans, noe han vil utnytte for å forbedre soningsforholdene sine.
Godt poeng cos. Jeg tviler også på at det er flere terrorceller. Men jeg skjønner ikke hvorfor han vi ha så mye styr og oppmerksomhet .. ingen av oss normale hører på det forskrudde pratet hans uansett..
Sitat av Xzip Vis innlegg
http://www.kevinislaughter.com/wp-co...dependence.pdf

Åpner PDF'en i nettleser, trenger ikke nedlastning! Ett tips er å søke først ;-)
Vis hele sitatet...
Hyggelig at du sier noe annet enn "bruk Google, din kødd"

Noen som har lest hele manifestet? O_o har ikke lest noe, vurderer å gjøre det interessant å lese litt om tankegangen på en så skrudd fyr..
Leste litt på den der "dag til dag" loggen hans, masse greier om hvordan han blandet bomben og hvordan han fikset ingredienser osv. Noe spesiell lesning.
En ting jeg la merke til i den loggen var eierne av gården han leide ble nevnt ved navn og ble gjentatt flere ganger i loggen. Synest det er litt rart å ikke ha hørt noe om disse to i media.
Jeg har lest nesten hele greia, du må ha endel pauser underveis for å kople ut litt for og si det sånn...
I manifestet hans står den en del ting det er viktig at alle tenker over og ikke med en gang avfeier som vås.
Selv om han gjorde en gal og ikke minst grusom handling betyr det ikke at manifestet er galt
Sitat av DrPerception Vis innlegg
I manifestet hans står den en del ting det er viktig at alle tenker over og ikke med en gang avfeier som vås.
Selv om han gjorde en gal og ikke minst grusom handling betyr det ikke at manifestet er galt
Vis hele sitatet...
At man skal lese alt med et åpent sinn er en fin tanke, men rimelig håpløst. Når det var forskjell på hva elevene mine skrev på naturfagsprøvene sine og hva som sto i læreboka var det ikke akkurat vanskelig å velge hvilken kilde som var troverdig.

Dette manifestet er skrevet av en åpenbart sinnsforvirret person. Leser du den i håp om å lære den noe, så kommer du garantert til å lære noe. Spørsmålet er om du har godt av det. Å oppsøke en tekst som er et sammensurium av sinnlidelse, paranoia og muligens noen gode poenger høres ikke ut som en spesielt god ide.

Ønsker du faktisk halv-rasistisk, fremmedfiendtlig piss finnes det bedre og mer nyanserte kilder.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
I manifestet hans står den en del ting det er viktig at alle tenker over og ikke med en gang avfeier som vås.
Selv om han gjorde en gal og ikke minst grusom handling betyr det ikke at manifestet er galt
Vis hele sitatet...
Når du kommer med slike uttalelser må du være mann/dame nok til å forklare hva du mener, og samtidig kutte ut smileyen slik at vi ikke tror du tuller.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Når du kommer med slike uttalelser må du være mann/dame nok til å forklare hva du mener, og samtidig kutte ut smileyen slik at vi ikke tror du tuller.
Vis hele sitatet...
Det kan godt være han referer til f. eks enkelte teknikaliteter som er kravspesifikasjonsmessig riktig. Jeg tror ikke han mener handlingen og/eller ideologiene er korrekt.
Sitat av loathsome Vis innlegg
Det kan godt være han referer til f. eks enkelte teknikaliteter som er kravspesifikasjonsmessig riktig. Jeg tror ikke han mener handlingen og/eller ideologiene er korrekt.
Vis hele sitatet...
Det tror ikke jeg heller, men jeg mener at alle som mener noe som kan tyde på at man er enig i deler av manifestet er forplikta til å forklare seg.
Det er fullstendig korrekt, tatt hva som står i manifestet til betraktning...

Man skal være forsiktig med å uttale seg om ABB på generelt grunnlag i det hele tatt. Det finnes ikke et mer sårbart tema disse dager.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Han sakset store deler fra unabomberen ivertfall: Norway shooting: Anders Behring Breivik plagiarised 'Unabomber'
Vis hele sitatet...
Så hvor mange av dem 1500sidene er kopiert fra unabomberen?
Sitat av Evig_liv Vis innlegg
Godt poeng cos. Jeg tviler også på at det er flere terrorceller. Men jeg skjønner ikke hvorfor han vi ha så mye styr og oppmerksomhet .. ingen av oss normale hører på det forskrudde pratet hans uansett..
Vis hele sitatet...
ingen av oss normale ja, men han ønsker å nå ut til de unormale som ønsker å høre på han, og de ennå mer unormale som ønsker å følge han.
Leste netopp gjennom mye av loggen hans. Trodde først at han ikke var sinnsyk per definisjon, men nå vet jeg ikke helt lenger.. Han omtaler alt skremmende trivielt.
Håper administrator kan fjerne denne tråden. Denne patetiske unnskyldningen av en parasitt fortjener ikke å få spredd meningen sin til verden, og jeg håper at alle kan slutte å poste det rundt på nettet.
Longboarder
zitare's Avatar
før noen sletter dette! ta dere tid til og ikke lese men laste dritten han har lest og modifisere det litt. (de med litt pyro bakgrun kan fort orden så det skjer en liten "smell" idet noen prøver og lese rett av manifestet hans) det er igang en motstand mot han (nekter og nevne navn, da det er akkurat det han vil) om og gjøre om litt på manifestet hans, så ingen skal finne den riktige.

OT: unnskyld for div. skrive feil
Sitat av Hackett Vis innlegg
En ting jeg la merke til i den loggen var eierne av gården han leide ble nevnt ved navn og ble gjentatt flere ganger i loggen. Synest det er litt rart å ikke ha hørt noe om disse to i media.
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.7726020

Ozzfan: Jeg er også enig i at orginalen ikke burde spres så mye rundt. Men jeg liker planen til Anonymous, som går ut på å skrive om og spre så mange falske kopier at det blir vanskelig å finne igjen orginalen.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7728485
Sitat av loathsome Vis innlegg
Det kan godt være han referer til f. eks enkelte teknikaliteter som er kravspesifikasjonsmessig riktig. Jeg tror ikke han mener handlingen og/eller ideologiene er korrekt.
Vis hele sitatet...
Helt riktig.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det tror ikke jeg heller, men jeg mener at alle som mener noe som kan tyde på at man er enig i deler av manifestet er forplikta til å forklare seg.
Vis hele sitatet...
Alle her som har lest det vil finne noe dem er enig i og andre ting dem ikke er enig i.
Verden er jo ikke i svart/hvit.

Skulle alle forklart hva dem mener har vi en helvetes diskusjon på gang vi enda ikke er klar for å ta, da følelsene etter en slik hendelse overgår intellektet i en større grad en vanlig.

Det ville heller vært smartere av deg å starte en tråd om tema om en god stund fram i tid når ting har roet seg.

Sitat av zitare Vis innlegg
før noen sletter dette! ta dere tid til og ikke lese men laste dritten han har lest og modifisere det litt. (de med litt pyro bakgrun kan fort orden så det skjer en liten "smell" idet noen prøver og lese rett av manifestet hans) det er igang en motstand mot han (nekter og nevne navn, da det er akkurat det han vil) om og gjøre om litt på manifestet hans, så ingen skal finne den riktige.

OT: unnskyld for div. skrive feil
Vis hele sitatet...
Manipulasjon gir folk spekulasjoner på om de har et poeng, og kan gi eventuelle tilhengere blod på tann.

Demokratiet kan diskutere og kjempe mot det de er imot, ikke sensurere og skjule det. Da går vi for langt, og undertrykkelse er langt farligere enn diskusjon.
Longboarder
zitare's Avatar
unnskyld ass men, seriøst en egen tråd om dette? det er ca 200 linker til den i andre tråder her. neste gang søk litt? vær så snill?
Sitat av Evig_liv Vis innlegg
Er det mange av dere som tror at han skrev hele manifestet alene?

Noen viktige forskere, osv.. mener han umulig kan ha skrevet det alene
Vis hele sitatet...
Det at han kopierer fra folk han er inspirert av kan være en tidsbesparelse, hvorfor finne opp hjulet på nytt. Bibelen og andre religiøse verk er heller ikke skrevet av en enkeltperson.

Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Håper administrator kan fjerne denne tråden. Denne patetiske unnskyldningen av en parasitt fortjener ikke å få spredd meningen sin til verden, og jeg håper at alle kan slutte å poste det rundt på nettet.
Vis hele sitatet...
Forstår dine reaksjoner til handlingene, og brenning av provoserende tekster er ikke noe historisk nytt. Personlig er jeg for at informasjon skal være allment tilgjengelig. At mange ønsker informasjonen fjernet på grunnlag av hevnlyst er åpenbart, men å skjule manifestet vil muligens bare gjøre det mer attraktivt.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Håper administrator kan fjerne denne tråden. Denne patetiske unnskyldningen av en parasitt fortjener ikke å få spredd meningen sin til verden, og jeg håper at alle kan slutte å poste det rundt på nettet.
Vis hele sitatet...
Javel ?
Selv om fyren var gal betyr ikke at spesielt interreserte kan
lese manifesten hans. Og i tillegg er dette et fritt land og folk kan få spør
hva dem vil på et åpent forum og når TS og følger reglene så ser jeg ingen
grunn for at denne tråden skal bli slettet. min mening ivertfall.
Sist endret av Anda22; 27. juli 2011 kl. 04:28.
Sitat av Xzip Vis innlegg
http://www.kevinislaughter.com/wp-co...dependence.pdf

Åpner PDF'en i nettleser, trenger ikke nedlastning! Ett tips er å søke først ;-)
Vis hele sitatet...

Hva er det du mener ikke trenger nedlasting?
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Håper administrator kan fjerne denne tråden. Denne patetiske unnskyldningen av en parasitt fortjener ikke å få spredd meningen sin til verden, og jeg håper at alle kan slutte å poste det rundt på nettet.
Vis hele sitatet...
Jeg må si meg uenig i at vi skal sensurere manifestet. Jeg tror at det er viktig at man diskuterer holdninger og tanker som kommer frem av manifestet.

Men det som er enda viktigere er at sensurens kraft kan ha svært motsatt virkning av hva vi ønsker.
Folk som kanskje deler hans syn må ikke få lov til å lese dette i skjul og ikke finne debatter på hvor feil han tar. Det kan føre til flere ensomme tapere som vil iverksette grusomme handlinger inspirert av manifestet.

En link fra dagbladet om temaet.
Beklager, offtopic.

Er det sant at Hells angels, Bandidos og Outlaws har satt en pris på hodet til ABB ?
OT: Skulle quote ikke gi KP
For å svare kjapt og greit, at det blir satt pris på hodet til ABB er nok ikke annet å forvente, alle disse klubbene og andre organisasjoner som older seg både innefor og utenfor loven ser på dette som en mulighet til å "vinne" folket.
Ved å ta livet av den som har drept flest mennesker i Norge siden okkupasjonsmakten så vil man få en goodwill i amfunnet som de kan bruke i fremtiden for å fremme at de er "gode". Deter vel ingen hemmelighet at ett stort antall av den norske befolkning helst vil ha ABB fjernet fra jordens overflate så de slipper å ha en teoretisk mulighet til at han skal slippe ut i det fri en gang i fremtiden.
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Håper administrator kan fjerne denne tråden. Denne patetiske unnskyldningen av en parasitt fortjener ikke å få spredd meningen sin til verden, og jeg håper at alle kan slutte å poste det rundt på nettet.
Vis hele sitatet...
Løsningen er ikke å støtte opp til knebling av ytringsfriheten.. Bare tenk på hvilken negativ utvikling vi potensielt står ovenfor ytringsmessig hvis vi tillater dette..
Mangelen på ytrinsfrihet i demokratiet er jo nettop en av de faktorene som gjorde at ABB valgte å handle utenfor demokratiske prosesser. Han føler at han har blitt kneblet og sensurert av "politisk korrekte" organer og personer. Dersom vi nå igjen forsøker å sensurere ham, vil dette fyre opp personer og grupper som er delvis eller helt enige i at Islam utgjør en fare for den vestlige verden slik vi kjenner den.

Hvis debatt om islam blir sensurert, vil jo dette bare komme som en klar bekreftelse på at: Demokratiet vil ikke gjøre noe med Islams økende utbredelse, uansett om det ender med destruksjonen av demokratiet. Ikke engang diskusjon skal være tillatt. For de som ønsker å gjøre noe, er det da kun udemokratiske metoder som kan ha en effekt.

Jeg sier ikke at politisk korrekthet/sensur på noen måte legitimerer eller forsvarer ABBs handlinger. Det er dog en forklaring på hvorfor han har handlet slik han har. Jeg er selv mot all form for vold, og har fortsatt troen på demokratiet. Jeg kan ikke si 100 % sikkert at Islam utgjør en risiko for det norske og europeiske samfunnet, men sensur og undertrykkelse virker kun mot sin hensikt. Hvis vi skal bruke udemokratiske metoder for å forsvare demokratiet vårt, er vi på prinsippielt grunnlag ikke noe bedre enn ABB.

Jeg har selv det meste av mitt liv vært en typisk "kulturmarxist", som har brukt hersketeknikker, sensur, undertrykkelse og tankefeil mot individer som har forsøkt å starte en debatt om aspekter ved Islam og islamifisering. Jeg har kalt folk for "jævla rasister", bare for å kunne la være å tenke over de argumentene jeg hørte. Ja, det finnes rasistiske individer og argumenter blant disse, men det er ingen grunn for å kneble alle islamkritiske argumenter. Som jeg sa tidligere, vet ikke om Islamfrykten er berettiget, og nettop derfor er vi nødt til å kunne diskutere dette uten sensur og hersketeknikker!
Sist endret av Vargas; 27. juli 2011 kl. 10:25. Grunn: layout
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Vargas: ytringsfridom vil ikkje sei at aftenposten har plikt til å trykke meiningane dine. Du har ikkje rett på at folk lytter. Men du har rett på (med visse avgrensinger) å publisere dine meininger i eige skrift, og la dei som vil lytte gjere det, utan at staten grip inn.

Aviser går rimeleg langt i å trykke velskrevne leserinnlegg uansett innhald, og det er i dag lettare å nå stort publikum med lite budsjett enn nokonsinne.
Det er helt riktig det, og det er jeg selvfølgelig klar over. Mulig jeg formulerte meg til dels noe uklart, selv om jeg skrev: "Han føler at han har blitt kneblet og sensurert". Jeg beklager dersom det ikke kom klart nok fram hva jeg mente.

Jeg vet ikke i hvilken grad han faktisk har blitt sensurert tidligere. Det er dog klart at veldig mange vil sensurere ham nå...
Sist endret av Vargas; 27. juli 2011 kl. 11:47.
STDs ruin people’s lives
Under normal circumstances I would never reveal intimate details about my friends and
my family’s personal lives due to societal taboos and shame, confidentiality issues and
loyalty. However, how are we supposed to have a chance at changing our societies when
we refuse to reveal the negative impacts surrounding the disintegrating moral? I will
make an exception here and share knowledge about a fraction of my closest network. I
have limited information and it is likely that a larger portion of my network have suffered
significant negative issues as a result of “destructive conduct”.
Although I have had a change of mentality a majority of my friends have not. My
stepfather Tore, one of my best friends Marius and my more distant friends Kristoffer,
Sturla and Ronny are all living manifestations of the complete breakdown of sexual
moral. All five have had more than 300 sexual partners (two of them more than 700) and
I know for a fact that three of them have one or more STDs (probably all of them). I
have several other promiscuous (slut) friends and I could list at least 30 male and
females in my social environment if I wanted to. I don’t blame them personally and it has
absolutely nothing to do with envy. I could easily have chosen the same path if I wanted
to, due to my looks, status, resourcefulness and charm. It’s just terribly sad that my
country have been the victim of severe Marxist infiltration leading to the political
doctrines which have been allowed to destroy all moral and norms, resulting in the
complete breakdown of our once great ethical standards.
My half sister, Elisabeth was infected by chlamydia after having more than 40 sexual
partners (more than 15 Chippendales’ strippers who are known to be bearers of various
diseases).
Her chlamydia went untreated and she became one of several million
US/European women who were suffering from PID, Pelvic inflammatory disease caused
by untreated gonorrhea and chlamydia which leads to infertility. As she lives in the US,
costs relating to this were not covered by the state. She and her husband spent 40 000-
50 000 USD on two IVF treatments (in vitriol fertilisation) a process by which egg cells
are fertilised by sperm outside the womb. She was lucky compared to many as these
treatments may cost upwards of 100 000 USD. Furthermore, as far as I know, due to her
condition as a result of the untreated disease, she needed a caesarean section for both
childbirths. The last c-section almost killed her due to complications and she needed
blood transfusion of more than 5 litres of blood in total. It is unknown if her two children
suffered from pneumonia and conjunctivitis and other problems in infants born with
chlamydia transmitted from my sister during childbirth.
My mother was infected by genital herpes by her boyfriend (my stepfather), Tore, when
she was 48. Tore, who was a captain in the Norwegian Army, had more than 500 sexual

partners and my mother knew this but suffered from lack of good judgement and moral
due to several factors (media – glorification of certain stereotypes being one).
Unfortunately for her, her poor judgment resulted in her being afflicted by genital herpes.
In addition to this, the herpes infection went to her brain and caused meningitis (this
condition is usually rare and occurs in less than 1% of herpes infected individuals). As a
result of this brain infection, which prevented the spinal fluid from flowing freely, she had
to operate a shunt into her brain as the herpes attacks occurred regularly. She was
forced into early retirement as a result and her life quality has been significantly reduces
since, and she now has the intellectual capacity of a 10 year old. Her STD has not only
cause her much hardships, but it has also cost her and the state up to 1 million Euro.
Both my sister and my mother have not only shamed me but they have shamed
themselves and our family. A family that was broken in the first place due to secondary
effects of the feministic/sexual revolution.
I can only imagine how many people are
suffering from STDs as a result of the current lack of sexual moral.
This mentality is clearly not sustainable and if we are to have any desire to salvage our
civilisation we must ensure that we implement political doctrines to prevent AND reverse
the current development.
Vis hele sitatet...
Leste nettopp den delen her. Følte den var grei å fremheve. Har noen poenger å komme vedrørende den, men de sitter litt fast.
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
Leste nettopp den delen her. Følte den var grei å fremheve. Har noen poenger å komme vedrørende den, men de sitter litt fast.
Vis hele sitatet...
Hm, ikke sett den delen av manifestet. Det stemmer ikke helt med hans påstand om tanken om å leie prostituere.
Leste en sak på en nettavis igår (finner den ikke nå..) fra en forsker som var sterk tilhenger av at manifestet måtte leses, leses til det ikke lenger ga mening. Ved å ikke lese det gir vi det makt, fordi det betyr at vi er redd for det.. Redd for konsekvensene kan bli hvis det blir kjent og andre får tak i det. Burde heller bli offentlig, latterligjort og henge ut feilene ved det spør du meg.. Uskadeligjøre det på en måte
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Hm, ikke sett den delen av manifestet. Det stemmer ikke helt med hans påstand om tanken om å leie prostituere.
Vis hele sitatet...
Mhm. Tallene, og uttalelsen han kommer med vedrørende familie og venner der er helt ekstreme.

Rimelig mange hyklerske påstander som slenges rundt i manifestet.

F.eks(Det irriterer meg ekstremt at han skriver "f example" konsekvent, som om det var en godkjent forkortelse. Den er jo ikke logisk en gang.) til en hver tid oppfordrer han til konspirering og svik typ:"Lurt å samarbeide med dem, men vi lurer dem." Veldig lurt å ta det i manifestet. Også påstander som først tilsier at romfolket skal utryddes, for så senere påstå at de skal opprettes et eget land for de i øst-anatolia.

Også sviket han aktiver planlegger mot muslimer ødelegger han jo også for ved å skrive om det i boka. Holdningen han prøver å pushe i starten er at de ikke har som interesse å underlegge seg muslimer/islam eller utrydde de. De vil rett og slett trekke seg ut av midtøsten og holde seg til Europa, slik at muslimene lettere kan få kontroll over områdene de har krav på og ønsker.
Så, ombestemmer han seg: (Faen, jeg finner det ikke nå. Forøvrig en strategi å ha et så omfattende dokument at vi må faktisk drepe det med tusen kutt...) Men i hvert fall: Et korstog mot midtøsten for å frigjøre de kristne/jødiske land(Israel, Libanon, Egypt, osv.), som helt bryter med den forrige påstanden. Muslimer vil ikke anse det som en Europeisk kembostats rette å invadere så dypt inn i midtøsten.

Det overrasker meg også hvor sterkt han er opptatt av den "ariske" rase, og viktigheten av å bruke et hvert virkemiddel for å styrke fødselstallene og antallet nordiske:
The Nordic ideal – our tribe counts 200 million individuals as of 2010
There are many non-Nordic that try to mimic Nordic beauty by dying their hair blond and
wearing contacts. So why not offer our children the actual genetical gift instead, through
repro-genetics, rather than spending thousands of Euro and thousands of hours on
make-up trying to mimic the Nordic ideal?
Vis hele sitatet...
Andreas Wiese er vel ikke akkurat forsker, men det gjør ikke innlegget hans noe mindre riktig:

Manifestet gir intet inntrykk av noen intellektuell kapasitet, mer en grunnleggende evne til å bruke klipp og lim funksjonene på tastaturet. Her snyltes det på og plagieres fra tekstene til alle dem han beundrer, fra Unabomber til norske Fjordman.

FØRST I SPREKKENE mellom sitatene viser Breivik seg fram: En trist eksistens som klamrer seg til sine overmenneskefantasier, i en umoden gutteromsverden fylt av uniformer, medaljer og våpenfetisjisme. Hans egen betydning og viktighet blåser han opp og insisterer
på til det pinlige. Hvert nederlag benektes eller forties.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/2011/07/26/n...rror/17464399/
Jan Simonsen fikk manifestet på mail (http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080847). Han tror det er en tilfeldighet at han fikk den. Er han redd for å stå frem som den liberale FrP-politikeren han var, nå som ABB har vist seg å være tidligere FrP'er også? Pøh, tull, Simonsen.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Jan Simonsen fikk manifestet på mail (http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080847). Han tror det er en tilfeldighet at han fikk den. Er han redd for å stå frem som den liberale FrP-politikeren han var, nå som ABB har vist seg å være tidligere FrP'er også? Pøh, tull, Simonsen.
Vis hele sitatet...
Simonsen var til og med medlem av Demokratene, som også står for "gode kristne verdier" og "bevaring av norsk kultur". Hvis Jan Simonsens politiske synspunkter skiller seg voldsomt fra ABB sine så har han gjort en elendig jobb på å formidle dem. Ikke det minste rart han fikk tilsendt manifestet hvis ABB ønsket å sende det til meningsfeller.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Mangelen på ytrinsfrihet i demokratiet er jo nettop en av de faktorene som gjorde at ABB valgte å handle utenfor demokratiske prosesser. Han føler at han har blitt kneblet og sensurert av "politisk korrekte" organer og personer. Dersom vi nå igjen forsøker å sensurere ham, vil dette fyre opp personer og grupper som er delvis eller helt enige i at Islam utgjør en fare for den vestlige verden slik vi kjenner den.

Hvis debatt om islam blir sensurert, vil jo dette bare komme som en klar bekreftelse på at: Demokratiet vil ikke gjøre noe med Islams økende utbredelse, uansett om det ender med destruksjonen av demokratiet. Ikke engang diskusjon skal være tillatt. For de som ønsker å gjøre noe, er det da kun udemokratiske metoder som kan ha en effekt.

Jeg sier ikke at politisk korrekthet/sensur på noen måte legitimerer eller forsvarer ABBs handlinger. Det er dog en forklaring på hvorfor han har handlet slik han har. Jeg er selv mot all form for vold, og har fortsatt troen på demokratiet. Jeg kan ikke si 100 % sikkert at Islam utgjør en risiko for det norske og europeiske samfunnet, men sensur og undertrykkelse virker kun mot sin hensikt. Hvis vi skal bruke udemokratiske metoder for å forsvare demokratiet vårt, er vi på prinsippielt grunnlag ikke noe bedre enn ABB.

Jeg har selv det meste av mitt liv vært en typisk "kulturmarxist", som har brukt hersketeknikker, sensur, undertrykkelse og tankefeil mot individer som har forsøkt å starte en debatt om aspekter ved Islam og islamifisering. Jeg har kalt folk for "jævla rasister", bare for å kunne la være å tenke over de argumentene jeg hørte. Ja, det finnes rasistiske individer og argumenter blant disse, men det er ingen grunn for å kneble alle islamkritiske argumenter. Som jeg sa tidligere, vet ikke om Islamfrykten er berettiget, og nettop derfor er vi nødt til å kunne diskutere dette uten sensur og hersketeknikker!
Vis hele sitatet...
Dette var en grad av ærlighet jeg har sans for. Systemet vårt blir testet i tidene fremover og det gjelder også om vi forstår hva et demokrati er for noe. Tror vi på det må vi åpne opp enda mer. Vi må alle bli mer bevisst på hva vi mener og hva vi tror på. Å sensurere er en kortsiktig løsning som er sikkert dødsbra på kort sikt. Når man velger en løsning så betyr ikke det at den er perfekt for all tid. det må vi forstå. Det handler bare om hvilket tidsperspektiv den er beregnet for. Tror vi at mer demokrati og et åpnere samfunn vil hindre alle tragiske hendelser? Det tror ikke jeg. Men det kan fortsatt godt være den beste løsningen på lenger sikt.

Man ser tydelig hvilken styrke det norske folk har når man ser på fakkeltogene osv. Det viser at det er mange som tror på det samme. Kjærlighet? Det er et produkt av vårt samfunn. Men samtidig er også Anders Behring Breivik et produkt av vårt samfunn.
brace yourself
Fickledick's Avatar
noen fler enn meg som leste den delen om kravene og de tre periodene og reagerte med latter først, men så kom tanken: what if....?

Jeg sier ikke på noen måte at det skal være mulig at gale mennesker som ABB kommer til makta, men jeg ble likevell sittende hele en og en halv time å fundere på hvordan verden ville ha vært under de såkalte ridderne sitt styre. Jeg tok meg selv i å planlegge en resistanse og så for meg en værden lik den under Voldemort i HP bøkene ,eller Sauron i LOTR.

Jeg er klar over at min tolkning raste ut i vill fantasi, men hvordan tror dere et Europa under disse folka ville vært?
Ved første øyekast så tenker jeg at det er et frittenkende land som har ført til at ting har blitt slik som det har blitt, på godt og vondt. Ved andre øyekast så tenker jeg at Anders behring Breivik ikke er enig i "frittenkende". Jeg er redd "sinnsyk" bare er en nyanse av et komplisert sinn. Jeg tenker mye jeg også, men jeg er ikke kapabel til å strukturere meg slik Breivik er.

Vi er alle en del av realiteten, men vår oppfatning er bare en tolkning av den. Dette er det mange som forstår. Til og med mordere som vil manipulere oss. Uansett, jo lenger nordmenn og Norge klarer å tviholde på et åpent sinn desto bedre. Vi har rett til å bli sjokkert.
Altså, jo flere fakta som kommer frem, desto mindre troverdig blir manifestet. Han lyver jo som bare det.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080995

Er det bare jeg som ikke fikk det med meg når jeg leste manifestet, eller er det mye feilinformasjon i artiklene til VG og Dagbladet? Virker nesten som at de finner på ting av og til...