Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 742
Klarte å knuse mobilskjermen min for litt siden og oppsøkte en privat person jeg fant over nettet til å bytte skjermen. Han skulle ha 1/5 av prisen det koster på feks eplehuset, så måtte nesten bare gjøre det. Nå i ettertid har mobilen vært helt ute av kontroll og skjermen han har sittet på og jobben han har gjort er så forferdelig dårlig, mobilen er så å si ødelagt. Problemet oppsto ca samme dagen jeg fikk mobilen tilbake fra han, noe jeg gidde beskjed om. Han kunne ikke treffe meg på to uker tydeligvis, noe som førte til at skjermen fikk riper på seg (enkle bruksmerker),nå sier han at det juridisk sett er ingenting han kan gjøre. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gå frem med mot denne personen, i håp om å få pengene tilbake? Han utgir seg for å være en troverdig virksomhet osv.. (iapple.no, ikke til å anbefales!)
Du må bestemme deg. Er han privatperson eller bedrift? Ser ut som sistenevnte om det er kjøpt gjennom nettsiden, derimot er ikke det noen garanti for ett bra resultat. Men du får trøste deg med at kjøp mot bedrift gir deg mye mer rettigheter enn om du betaler en privatperson.

Thomasjan1212 høres super fishy ut
https://www.norid.no/no/domeneoppsla...uery=iapple.no

Du kan kreve jobben utbedret, derimot hvordan hans dårlige jobb gir deg økt sannsynlighet for riper høres for meg rart ut. Skjermen detter da vel ikke ut av seg selv?
Sist endret av SinHazzard; 21. november 2022 kl. 01:36.
Trådstarter
2 0
Takk for svar!

Fant denne fyren gjennom nettsiden hannes, ville nok gått utifra at han driver dette som en bedrift. Hvilke goder gir det meg i dette tilfellet?

Du misforstår meg underveis her, feilene han har gjort ligger i pixel løsningen på mobilen. Altså, skjermen kan blinke alle slags farger uten at noe trigger det. Dette var en åpenbar feil fra hanes side, som jeg ga beskjed om samme dagen jeg fikk mobilen tilbake fra reperasjonen. Da sier han at jeg må komme tilbake med mobilen om 2/3 uker, hvorfor så lang tid må gudene vite. I denne perioden oppstår det lette merker på mobil, altså riper på skjerm osv.
Dette tok han da i sitt forsvar når han skulle se på mobilen igjen og mente at det overgikk hanes feil og jeg sto ansvarlig for alt av feil med skjermen. Kort fortalt var det en veldig easy way out. Han fikk penger for å levere meg et ødelagt produkt og han mener det juridiske backer han.
Sitat av AMA1777 Vis innlegg
Takk for svar!

Fant denne fyren gjennom nettsiden hannes, ville nok gått utifra at han driver dette som en bedrift. Hvilke goder gir det meg i dette tilfellet?

Du misforstår meg underveis her, feilene han har gjort ligger i pixel løsningen på mobilen. Altså, skjermen kan blinke alle slags farger uten at noe trigger det. Dette var en åpenbar feil fra hanes side, som jeg ga beskjed om samme dagen jeg fikk mobilen tilbake fra reperasjonen. Da sier han at jeg må komme tilbake med mobilen om 2/3 uker, hvorfor så lang tid må gudene vite. I denne perioden oppstår det lette merker på mobil, altså riper på skjerm osv.
Dette tok han da i sitt forsvar når han skulle se på mobilen igjen og mente at det overgikk hanes feil og jeg sto ansvarlig for alt av feil med skjermen. Kort fortalt var det en veldig easy way out. Han fikk penger for å levere meg et ødelagt produkt og han mener det juridiske backer han.
Vis hele sitatet...
Skjermer, touch og glass til mobiltelefoner kommer i flere forskjellige kvaliteter.
Noen er rene kopier med laveste kvalitet, noen har original skjerm med kopi glass limt på mens andre er kopier av høy kvalitet.

Jeg tipper at du har fått dårligste kvalitet, disse kan du ripe opp med et visittkort av papp.
Fargefeilene du opplever kommer nok av dårlig kontakt på skjermkabelen, enten internt i skjermen eller kobling mellom kabel og telefon.

Det du bør gjøre er å be om dokumentasjon på reservedelen som er benyttet og si at reparatøren har to valg.

1. Bestille en skjerm av høyere kvalitet og bytte den gratis.
2. Betale for at et ordentlig verkstedet gjør jobben.

Dersom h*n ikke gjør det så må du finne et ordentlig verksted og bytte på nytt, så ber du verkstedet dokumentere den dårlige jobben som den forrige gjorde og gå til sak.

Noe sier meg at du kan finne nok av ting å ta h*n på.